رواية نجاتي اسر واسوة كاملة جميع الفصول

رواية نجاتي اسر واسوة للكاتبة فاتن جمال هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية نجاتي، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.

رواية نجاتي اسر واسوة كاملة جميع الفصول

رواية نجاتي من الفصل الاول للاخير بقلم فاتن جمال

ايمان : يا بنتي قومي هاتي الفراخ 
أسوة بنوم : يا ماما ليس بدري خمس دقائق اخطف حلم وأقوم 
قربت منها ايمان بعصبيه وهي بتشد البطانيه من عليها 
ايمان بعصبية: قومي هاتي الفراخ الطباخ زمانه جاي وخالتك وبناتها في الطريق 
أسوة : طب انا مالي فرحي لا شبكتي لا بقي اروح اجيب الفراخ لي 
دخلت ابراهيم اخو أسوة 
ابراهيم بابتسامه : علشان النهارده دخلة اخوكي 
أسوة قامت مره واحده وقربت من ابراهيم 
أسوة : حبيبي يا هوبا والله وبقيت عريس  وكملت بس بردو انا مالي اروح اجيب الفراخ لي 
ابراهيم بنفاذ صبر: علشان انا رايح اودي سندس الكوافير وهاجي اجيب طلبات لطباخ 
أسوة : المفروض اني اكون قاعده بجهز نفسي للفرح مش اجيب فراخ 
ايمان : أخرج يا ابراهيم زمان مراتك مستنياك وانتي يا أسوة قدامك عشر دقائق تكوني نزلتي تجيبي الفراخ من المفرخه 
أسوة بصت لـ ابراهيم : ناس تتجوز وناس تجيب فراخ 
ابراهيم بضحكه: عقبالك يا كبير 
أسوة بغيظ : ماهو الغلط غلطي اني اعرفك بصحبتي علشان تساعدك في شغلك تقوم تتجوزها 
ابراهيم : الغربه كانت صعبه فكان لازم اتجوز بقى 
ايمان بابتسامه : ربنا يفرحك يا ابني وسندس بنت حلال وتستاهل كل خير 
ابراهيم بفرحه : ويديمك لينا يا امي 
أسوة : يا على مشاعر الامومه الا معا الكل الا انا 
ايمان وإبراهيم ضحكه عليها 
امير : انت متأكدا من الا بتعمله دا 
ادم : محدش يعرف حاجه عن المهمه دي خالص 
امير : طب ممكن حد يجي يشتري من هنا فراخ 
ادم : متقلقش وو
قطع كلامه صوت خبط على الباب 
أسوة : يا عم سامي 
امير : دا صوت بنت 
ادم بعصبية مكتومه: مين دي 
امير : انا هقوم افتح 
ادم : لا خليك انا قايم وكمل كلامه للرجاله الا قاعده محدش يطلع صوت 
ادم : عايزه اي 
أسوة : عايزه فراخ وبعدين انت مين وغين عمي سامي 
ادم كان متنكر في شكل واحد صعيدي لابس جلبيه ومركب شنب 
ادم : انا قريب سامي وجاي اقعد معا يومين 
أسوة : طب انا عايزه الفراخ 
ادم باستغراب : فراخ اى! 
أسوة : فراخ الفرح 
ادم بعد فهم : مش فاهم ! 
أسوة كانت لابسه إسدال والطرحه وقعت من على شعرها 
ادم بعصبية: طرحتك 
أسوة حطت ايديها على شعرها ومسكت الطرحه بسرعه : شكرا 
ادم ببرود : اممم 
أسوة : طب وسع علشان اخد الفراخ واخلص علشان امي ممكن تفرج عليا المنطقة بالمناطق المجاوره 
ادم بصدمه : انتي هبله
أسوة : طب لي الغلط يا حج 
ادم بصدمه : حج !! 
أسوة بتريقه : امال عايزني اقولك اي يا بيبي 
امير سمع كلامها ضحك بصوت وسمعه ادم الا بص ليه بتحذير 
ادم بعصبية: اسمعي بقي يا حلوه انتي لو ما مشتيش من هنا هحبسك معا الفراخ
أسوة ببرود : عادي المهم اخد الفراخ 
ادم بص علي ساعة أيده لقى أن معتش غير دقائق وتجار المخدرات يجيوا 
ادم بعصبية: امشي وكمان ساعة تعالي 
أسوة : مستحيل ووسع كدا 
ادم سابها تدخل لما شاف عربيات بتقرب من المفرخه 
أسوة : هي فين الفراخ يا اسمك ااااي وقفت مصدومه لمت لقت رجالة الشرطة ماليه المكان 
امير بابتسامه : نتعرف 
ادم بتربقه : مش وقته حطها في اي جانب 
أسوة بعصبية: لي هو انا فرخه 
ادم بص للرجال تجار المخدرات برى وشكل اللعبه بدأت 
امير بابتسامه : ياله يا رجاله 
ادم قرب من أسوة خليكي هنا اياكي تخرجي 
أسوة بخوف : طب ينفع اروح ومش عايزه فراخ 
ادم بعصبية: اخرسي شويه 
ادم والرجاله بدوا يضربوا تجار المخدرات الا كانوا جاين علي اساس تسليم صفقه من المخدرات بعد وقت كان ادم وامير واقفين قدام عربيات الشرطه و الظباط بتحط المجرمين في العربيات 
في مكان تاني 
داخل قصر من قصور 
آسر السيوفي 
نازل بكل هيبه 
احمد : آسر بيه 
آسر : الا حصل 
احمد بتوتر : الشحنه طلعت كمين من الحكومه 
آسر ببرود : ادم الدمياطي جزء من الكمين 
احمد : ايو يا باشا 
آسر : جهز العربيات 
احمد : حاضر 
نروح للابطال شويه 
آسر السيوفي رجل اعمال ليه مكانه في السوق دا غير شغله الخاص اكبر تاجر مخدرات في العالم زعيم المافيا معندوش نقطة ضعف 
أسوة حسنة بنت عايشه معا اخوها وامها بعد موت ابوها لسبب مجهول هنعرفوا بعدين 
ادم ظابط شرطه ليه عدوه قديمة معا آسر 
نورا اخت آسر 
باقي الشخصيات نتعرف عليهم معا بعض 
ادم بعصبية: قومي امشي 
أسوة ببراه: طب والفراخ 
ادم : انتي هبله انتي كنتي هتموتي وبتسالي علي الفراخ !!! 
( انا مش عارفه جايبه الغباء منين 🫠) 
أسوة : اسمع يا استاذ مش عارفه اسمك النهارده فرح اخويا ويا انا يا الفراخ عند الطباخ 
ادم : اميررر 
امير بقلق : في اي يا آدم 
ادم : خدها من قدامي احسن أفرغ الطبنجه في رأسها 
امير : اتفضلي يا انسه 
أسوة بصوت هادئ : هو ماله دا 
امير بابتسامه: لا مفيش هو كدا عصبي 
اسوة : قوله يشرب كركديه مفيش للعصبيه  
امير بصدمه : انا بقول تمشي احسن
أسوة مشيت ووصلت البيت 
ايمان : بقالك ساعه برى وبعدين فين الفراخ 
أسوة : فراخ اي دانا الا كنت هكون فرخه 
وبدأت تحكي كل حاجه لمامتها وخالتها وبناتها الا كانوا واصلوا 
سميه بحب : المهم انك كويسه يا حبيبتي 
أسوة : والله يا بنتي كنت بقول الشهاده في سري 
ايمان بخوف : بعد الشر عنك 
رقيه: يا خالتوا بنتك بسبع ارواح
زي القطط 
سميه بضحكه: بس يا روقه أسوة شكلها تعبان 
أسوة بسرعه : يا نهار ملحوس نسيت اجيب مسك ليدي 
ايمان : على فوق يا أسوة بدل مخلص عليكي 
أسوة وسميه ورقيه طلعوا يجهزوا 
بالليل 
ادم : ياله يا زفت اتاخرنا علي الزفه 
امير : يا عم استني نازل اهو 
ادم : الله يكون في عونك يا خالتي 
ناديه : والله يا ابني الله يكون في عون الا هتتجوز واحد منكم 
امير من علي السلام : طب لي يا حجه كدا داحنا مفيش زينا 
ادم : طب ياله يا لكع
امير : ماشي يا عم 
في القاعه 
سميه : يا بنتي اثبتي بقى 
أسوة : حاسه شكلي اوفر اوي 
رقيه : شكلك تحفه يا روحي 
أسوة كانت لابسه فستان زهري فاتح تل و فرده شعرها الطويل الا نازل علي ضهرها و حطه ميكب ظاهر ملامح وشها الجميله ولو عيونها العسلي 
ولابسه هيلز اسمر 
رقيه : العرسان واصلوا 
سميه ورقيه و أسوة بصوا علي العربية وهي بتقف و بينزل منها ابراهيم وسندس 
أسوة قربت من اخوها حضنته وسلمت علي سندس 
ابراهيم : طالعه قمر انا كدا هغير 
أسوة بكسوف : خليك معا مراتك 
سميه : مبروك يا هوبا 
ابراهيم : عقبالك يا سوسو 
رقيه : مبروك يا هوبا 
ابراهيم : قلب هوبا 
سندس بهزار : والله قلب هوبا 
ابراهيم بسرعه : مفيش غيرك يا جميل في القلب 
الكل دخل القاعه 
والكل واقف يتفرج علي ابراهيم و سندس وهما بيرقصوا 
امير بابتسامه بص لق سميه واقفه بتتصور معا رقيه 
خطفت قلبه من نظرت عين 
امير : ادم يا آدم 
ادم : عايز اي 
امير : بص علي القمر 
ادم بص لق قدامه أسوة : دي البنت بتاعت الفراخ وكمل بتوهان شكلها قمر 
امير باستغراب : فين دي انا بقولك بص هناك 
ادم شاور بيده : مش قصدك دي 
امير : لا اللي جانبها 
ادم : شكلك وقعت 
امير : مانت شكلك وقعت انت كمان 
ادم : طب اي رايك نتعرف عليهم 
امير بسرعه : يا ريت  وكمل اول  مره يجي من القرايب فايده 
ادم وامير كانوا ليس بيتحركوا علشان يروحوا يتعرفوا علي البنات لقوا الكل واقف يبص علي باب القاعه 
آسر بهيبته وقوته دخل القاعه والكل واقف مصدوم من وجود آسر السيوفي 
آسر بهيبته وقوته دخل القاعه والكل واقف مصدوم من وجود آسر السيوفي رجل الأعمال المشهور 
أسوة كانت واقفه تتصور مخدتش بالها من دخول آسر القاعه 
امير بصدمه: الا جابه دا 
ادم بعصبية مكتومه: مش عارف 
فجاء ابراهيم قام يسلم علي آسر 
ابراهيم : أسر باشا اتفضل 
آسر : مبروك 
ابراهيم : الله يبارك فيك يا باشا والله انا كنت بقول أن حضرتك مش هتعرف تيجي 
آسر : انت واحد من رجالتي ولازم اجي 
ادم استغرب أن إبراهيم يعرف أسر 
امير : ادم انت شايف الا انا شايفه 
ادم باستغراب : في حاجه في الموضوع 
امير : يمكن معرفة شغل 
ادم : هنعرف بس الفرح يخلص 
آسر و رجالته قاعده علي تربيزه قريبه من تربيزة البنات 
احمد بابتسامه : الفرح مليان بنات حلوين اوي يا باشا 
آسر ببرود : ملوش لازمه كلمة يا باشا هنا انا صاحبك 
احمد بابتسامه : طب بقولك اي مش ناوي تتجوز بقى 
آسر ببرود: لا 
احمد : طب بص وراك في حوريه طلعه من البحر 
آسر فضل مركز قدامه لحد ما احمد خلاه يبص غصب عنه 
عيونه لمحت أسوة وجمالها 
كانت واقفه بتتصور جانب سميه ورقيه 
احمد : اي رايك 
آسر حب يظهر البرود عكس الا حس بيه: مالها عاديه 
احمد : متزعلش انت مبتفهمش 
آسر بصله بعصبية: اخرس 
امير : هنفضل واقفين كدا 
ادم : تعالي نمشي 
امير : لا استني عايز اتعرف علي مراتي المستقبلية 
ادم بص علي أسوة بحب : طب ياله بينا 
كل دا كان تحت نظرات أسر 
ادم وامير قربوا من البنات 
امير بحمحه : احم احم 
رقيه : نعم 
سميه بهدوء : خير يا فندم 
أسوة افتكرت شكل امير وطبعا معرفتش ادم لانه كان متنكر 
أسوة : مش انت الظابط إلا كان في المفرخه وكان معاك التاني البارد دا 
امير بابتسامه: ايو يا انسه والبارد الا كان معايا وافق جانبي بس من غير ما يتنكر 
أسوة بتوتر : ااا نا كان قصدي يعني أنا بقول امشي احسن 
ادم بسرعه : استني رايحه فين
أسوة بتوتر من نظرات ادم : ها رايحه اسلم علي العريس 
ادم من كسوفها : طب ممكن نروح نسلم مع بعض 
أسوة ابتسمت : موافقه 
آسر حس بغيره ميعرفش اي سببها 
أسوة كانت ماشيه جانب ادم وهي متوتره من نظراته 
ادم بابتسامه: متعرفتش باسمك 
أسوة بابتسامه: أسوة 
ادم اول ما سمع الاسم حس بأنها مختلفه هي دي الا قلبه ما صدق لقائها 
ابراهيم بضحكه: ادم باشا 
ادم : مبروك يا عريس 
أسوة : مبروك يا هوبا 
سندس بابتسامه : عقبالك يا آدم 
ادم : أن شاء الله قريب و عيونه جت علي أسوة الا اتوترت اكتر من الاول 
أسوة : مبروك يا حبيبتي 
سندس : عقبالك يا كتكوته 
ابراهيم : حببتي تعالي نرقص 
ادم بتوتر : تسمحيلي نرقص مع بعض 
أسوة بصت لـ ابراهيم الا هز رأسه بموافق 
آسر مستحملش أن ادم يقرب منها فجاء النور قطع بعد ما اسر طلب من احمد كدا 
ابراهيم : خير اكيد في عطل في الكهرباء 
ادم مسك كشاف الموبايل يدور علي أسوة 
ادم بعصبية: أسوة أسوة انتي فين 
ابراهيم : في اي يا آدم 
ادم : أسوة اختفت 
ايمان بخوف : يعني اي ابراهيم فين ابنتي فين اختك يا ابراهيم 
ابراهيم بخوف : متخافيش يا ماما اكيد هي هنا 
فجاء النور جه والكل كان بيدور علي أسوة 
ــــــــــــــــــــ
في مكان تاني 
كانت أسوة قاعده مغمي عليها 
آسر قرب يفوقها 
أسوة بنوم : انا فين 
آسر ببرود: انتي في مملكتي 
أسوة بدأت تفوق وهي عيونها علي أسر الا واقف ببرود عكس أنه مش عارف الا خلاه يعمل كدا 
أسوة : ااانت عايز اي 
آسر ببرود: نتجوز ودلوقتي 
أسوة بصدمه : انت مجنون صح 
اسر بعصبيه : بلاش تغلطتي احسن ليكي ولعائلتك 
أسوة بخوف : انت مين 
اسر : انا قولت الا عندي موافقه علي الجواز والا علي موت اهلك 
أسوة بخوف : طب انت عايز تتحوزني لي ؟ 
اسر : مش مهم تعرفي 
اسر مكنش عارف يقولها اي هو نفسه مش عارف هو عايز منها اي 
أسوة بدموع : والنبي سبني في حالي انا مش عايزه اتجوز 
اسر : مش عايزه تعرفي من الا قتل ابوكي 
أسوة صدمه : بابا !!!! انت تعرف بابا منين 
اسر ببرود : موافقه 
أسوة بدموع : موافقه بشرط اعرف مين إلا قتل بابا 
اسر : مبحبش الشروط 
أسوة : مغرور 
اسر : اخر تحذير ليكي لو سمعتك بتشتمي تاني هتزعلي مني 
أسوة بخوف : حاضر 
اسر بخبث: شاطره 
في بيت أسوة 
ادم : دور عليها في كل مكان انت.....
قطع كلام ادم دخول أسوة 
ايمان بسرعه : حببتي كنتي فين 
ابرهيم : كنتي فين يا روحي انتي كويسه 
ادم استغرب دموع أسوة 
ادم بعصبية مكتومه: حد عملك حاجه 
سمية كانت مستغربه اهتمام ادم بـ أسوة وهي مش عارفه هي زعلانه لي 
سميه بحب : سبوها ترتاح الاول 
ادم استغل الفرصة: ابراهيم بمناسبة رجوع أسوة فأنا طالب أيدها منك 
أسوة كانت ماشيه معي سميه علشان تدخل اوضتها فجاء أغمي عليها من الا سمعته 
ابراهيم وإيمان : أسوة 
سميه بخوف : أسوة فوقي يا أسوة 
بعد وقت 
الدكتورة : هي عندها حالة صدمه ولازم ترتاح 
ابراهيم : حاضر يا دكتورة 
الكل بدأ يطمن عليها 
وهي في عالم تاني 
ابراهيم بضحكه علشان يلطف الجو : دا ليس كان بيطلب ايدك امال في الجواز هتعملي اي 
الكل ضحك معاده سميه الا حاسة بوجع جو قلبها و أسوة الا مش عارفه تقول اي 
ادم بابتسامه: الف سلامه عليكي 
ايمان : تسلم يا ابني وعلي موضوع الجواز فأنا مش هلاقي احسن منك لبنتي 
أسوة بسرعه : بس انا مش موافقه 
الكل استغرب 
سميحه خالت أسوة : لي يا بنتي 
ابراهيم : أسوة انتي فيكي اي 
أسوة بتوتر : انا مش عايزه اتجوز دلوقتي 
ادم بسرعه : طب اي رايك في فترة خطوبه 
اسر من خلفه : ولا حتي دي تنفع يا ادم باشا 
ادم بعصبية: انت بتعمل اي هنا 
اسر ببرود : جاي اشوفك وانت بتخطب مراتي 
ادم بصدمه : م مراتك ازاي مستحيل 
أسوة بدأت عيونها تدمع علي الحال الا وصلت ليه من ساعات بس 
ايمان : انت كداب مستحيل بنتي تتجوز واحد زيك 
اسر ببرود : مش هرد عليكي علشان خاطر مراتي 
ابراهيم بعصبية : اسر انت بتقول اي 
اسر بهيبه: زي ما سمعت الا قولته 
ايمان قربت من أسوة الا كانت قاعده علي السرير بتعيط 
ايمان بدموع : اتجوزتي الا كان سبب في موت ابوكي 
أسوة بصدمه : لا مستحيل اكيد لا 
هو قالي أنه هيقولي مين السبب في موت بابا 
ايمان بعصبية : هو السبب في موت ابوكي 
ابراهيم بسرعه : ملوش لازمه الكلام دا يا ماما 
ايمان بعصبية: اسكت انت لازم تعرف مين السبب 
اسر السويفي ابن سيف السويفي هما السبب في موت ابوكي 
أسوة بدموع : طب لي ابراهيم شغال عنده 
ابرهيم : علشان ابوكي كان واخد منه عشره مليون جنيه يعني لو فضلت طول عمري اشتغل عنده مش هيكفي 
أسوة كانت في حالة صدمه مش عارفه الا حصل ولي حصل كانت عايشه عادي فجاء تتغير حياتها لـ اسوء ما كانت تتخيل في يوم 
ادم بعصبية قرب من أسر : حسابك بقى تقيل معايا يا اسر 
اسر ببرود نزل ايد ادم : متقلقش ساعة الحساب بنا قربت 
ايمان بعصبية مسكت ايد أسوة : قومي اطلعي برى 
سمية : لا يا خالتي 
سميحه : سيبي البت يا ايمان 
ابراهيم بسرعه: لا يا ماما 
ايمان : محدش يمسك ايدي 
أسوة بترجي : لا يا ماما انا بنتك 
ايمان : لا مش بنتي امك ماتت 
أسوة بدموع : بس انا معرفش ام غيرك 
ابراهيم بدموع : علشان خاطري يا ماما سبيها 
ايمان بعصبية: قولت لا هي خلاص اتجوزت وانا وعدي وفيته لابوك يوم ما جابها وهي في اللفه وقالي أنه كان متجوز عليا ومراته ماتت وانا اعتبرتك بنتي وكملت بعصبية بس دلوقتي عرفت أن تربيتي كانت غلط ليكي 
أسوة بدموع : لا يا ماما والنبي متسبنيش 
اسر : سبيها 
ايمان بصت لـ اسر بغل : خدها وامشي من هنا 
ايمان رمت أسوة لـ اسر الا مسكها من وسطها قبل ما تقع علي الارض 
ادم كان بيبص لـ اسر بغل ومش طايقه ف ساب البيت ومشي 
أسوة بعدت عن أسر وهي مش طايقه وشه : منك لله انت السبب 
اسر ببرود: ياله بينا 
أسوة بدموع : مستحيل أسيب اهلي 
اسر : محدش عايزك امشي 
اسوة قربت من امها تاني
أسوة بدموع : ماما علشان خاطر ابراهيم خليني معاكم 
ايمان بعصبية عكس أن قلبها بيتقطع علي أسوة حتي لو مش بنتها بس هي إلا ربتها شافتها وهي بتمشي اول خطوه كلمة ماما لكن خوفها عليها من أسر خلاها تعمل كدا : اطلعي برى ومسكت أيدها رمتها برى البيت وقفلت الباب اسر كان قاعد في العربيه 
أسوة بدموع بدأت تخبط علي الباب : يا ابراهيم
ابرهيم بدموع : لي كدا يا ماما دي اختي 
ايمان : ابرهيم خد مراتك واطلع فوق 
ابرهيم : ياله يا سندس 
سندس : حاضر
أسوة كانت تعبت من الدموع والوافقه بعد ما وقفت يمكن اكتر من ساعه 
وإيمان واقفه وراء الباب بتعيط علي بنتها 
اسر ببرود: هتيجي والا امشي 
أسوة ملقتش حل غير انها تروح معا آسر علشان تعرف كل حاجه مستخبيه عنها 
قربت ركبت العربيه من غير كلام بس قاعده تعيط 
اسر بعصبية: مبحبش النكد بطلي عياط 
أسوة بدموع وعصبيه : انت السبب في كل حاجه انا بكرهك 
اسر برغم أن الكلمة الا قالتها أسوة هي عندها حث فيها لكن كلمة بكرهك نزلت علي أسر كأنها صدمه 
بس محبش يبين دا 
اسر ببرود: اكرهي برحتك مش مستنيكي تحبني 
أسوة بصت الجهه التانيه علشان مش عايزه تشوفه 
ام اسر فكان محتار لي عمل كدا معها ؟ علشان ادم ؟ والا علشان قلبه ؟ 
في قصر من قصور آسر السويفي 
اسر نزل من العربيه بكل هيبه 
لكن أسوة كانت شارده في عالم تاني دموعها بتنزل منها من غير اي مجهود 
اسر بجمود : انزلي انا مش الخدام بتاعك 
أسوة بكره : مش نزله 
اسر ببرود : تمام خليكي في العربيه لباقي عمرك 
سابها ودخل من غير حتي ما يسمع ردها بعد كلامه ليها 
اسر فضل يبعد عنها خطوه خطوه وقلبه بيقوله لي كدا عملت ليك اي علشان تكسر قلبها 
لكن عقله كان بيقوله هي دي السلاح الا هيوصلك لكل حاجه هي دي سلاح دمار ادم 
مش هو وهي بيحبوا بعض يبقي خلاص انت كسرت قلبه هو مش هي بس 
فضل تايه في أفكاره لحد ما دخل القصر 
نزلت بنت في أوائل العشرين 
نور : ابيه اسر انت فعلا اتجوزت 
اسر ببرود : ايو 
نور بفرح : طب هي فين عايزه اشوفها عامله ازاي شكلها اي 
اسر بعصبية مكتومه: زي اي واحده يا نور 
نور بخوف من عصبية اسر: طب هي فين 
اسر ببرود: نايمه في العربيه 
نور بصدمه : لي وبعدين انت اتجوزت بسرعه لي 
اسر : ممكن نتكلم الصبح انا عايز انام 
نور بهدوء: حاضر 
اسر : تصبحي علي خير 
نور بابتسامه: وانت من اهل الخير يا أبيه 
نور استنت لما اسر طلع جناحه الخاص وطلعت لـ أسوة 
أسوة كانت دموعها علي خدها مش قادره تنسي قسوة مامتها عليها 
نور قربت من عربية اسر 
نور بصدمه : أسوة
أسوة بدموع : نور 
أسوة فتحت العربيه ونزلت حضنت نور 
نور بتوتر : ااانتي بتعملي اي هنا 
أسوة بحزن : ااانا مرات اسر السويفي 
نور بصدمه: مرات اخويا 
أسوة بصدمه : اخوكي اسر السويفي اخوكي !!! 
نور بهدوء : ايو اخويا 
أسوة : ازاي متقوليش ليا قبل كدا 
نور : علشان مكنتش عايزه حد يعرف انا بنت مين ولا اخت مين كنت عايزه اثبت ذاتي 
ولما شفتك في الكلية واتعرفت عليكي بقيت احس انك لو عرفتي انا ابقي مين هتبعدي عني 
أسوة بحزن : يا ريت كنتي قولتي ليا كنت علي الاقل حاولت اقولك ابعدي اخوكي عني 
نور باستغراب: بس ازاي انتي وأسر عرفتوا بعض 
أسوة اتنهدة بحزن وبدأت تحكي ليها كل حاجه 
نور بزعل على أسوة : حقك عليا انا و اسر والله مش وحش زي مانتي ما فاكره 
دا هو كل حاجه بالنسبه ليا بعد ما بابا مات وماما اتجوزت وسبتني هو وعمو.....
فجاء نور سكتت لما لقت أسوة وقعت من طولها 
نور بصدمه : أسوة أسوة فوقي 
اسر بص من بلكونته لقى نور قاعده جانب أسوة الا فاقده وعيها نزل بسرعه 
اسر بخوف : مالها يا نور 
نور بدموع : مش عارفه يا أبيه هي فجاء وقعت 
اسر قرب شالها وحطها في جناحه الخاص 
اسر رن علي احمد 
احمد : خير يا اسر 
اسر : تجيب دكتورة من تحت الارض وتيجي بسرعه 
احمد قلبه انقبض علي محبوبته نور ف نعم هو يعشقها ولكنه يخشى اسر 
احمد بسرعه : دقايق واكون عندك 
بعد وقت 
الدكتورة كانت كشفت علي أسوة 
نور بخوف : مالها يا دكتوره 
الدكتورة: هي عندها حالة صدمه وعندها انيما حاده يا ريت تاخدوا بالكم منها كويس هي محتاجه رعاية 
اسر ببرود: احمد وصل الدكتورة 
احمد براحه بعد ما اطمن علي حبيبته 
احمد : اتفضلي يا دكتوره 
اسر لنور : نور روحي نامي 
نور بتوتر : طب واسوة مين هياخد باله منها 
اسر ببرود: انا 
نور بصدمه : أأنت يا أبيه دانت عمرك ما عملتها 
اسر بعصبية مصطنعه: نور اطلعي برى ومش عايز كلام كتير وقولي لداده سميرة تجيب ليا فنجان قهوه 
نور بصدمه اكبر : أبيه انت كويس 
اسر ببرود: اممم وكلمة كلامه هتشوفي وش أبيه التاني 
نور بسرعه : لا وعلى أي 
اسر : استني انتي تعرفيها منين 
نور : طبعا انا لو قولت ليك اني كل يوم علي الفطار كنت بكلمك عنها وأنها بنت بميت راجل وأنها ونعمه الصاحب انت مش هتفتكر 
اسر وهو بيعمل نفسه مش فاكر : لا مش فاكر 
عكس أنه كل يوم الصبح كان بيقعد يفطر عن غير العادي بتاعه برحته علشان يسأل نور عن يومها امبارح في الكلية وهو متاكد انها هتجيب سيرة صاحبتها الا قلبه حبها من غير ما يحس لكن كبريائه و فكرت أن قلبه لو ضعف لبنت هتكون سبب دماره كان بيخليه يبعد عن أنه يصدق قلبه 
لكن دلوقتي محبوبته قصاد عيونه لكن لمتي سيظل ينكر حبه ليها ؟! 
نور : كنت عارفه انك مش هتفتكر عمتنا أسوة صاحبتي في الكلية بس هي قسم فلسفه وانا قسم علم نفس بس هي إلا دايما كانت بتاخد بالها مني 
اسر : خلصتي مدح فيها ياله علي اوضتك و متنسيش القهوه 
نور : حاضر يا أبيه 
نور خرجت برى اوضتها فجاء حد شد أيدها 
نور بصدمه : احمد والله كدا كتير عليا انت وأسر 
احمد بغيظ : بقولك اي مش علشان اخوكي تفضلي تجيبه في سيرته انا واحد دمي حامي 
نور بضحكه : يا واد يا جامد 
احمد بصدمه : انتي متاكده انك بنت عائله مش بنت شوارع يا بيئه 
نور بابتسامه : والنبي سكر 
احمد غصب عنه ضحك : مجنونه 
نور بغيظ : بقى انا مجنونه 
احمد بهيام: مجنونه زي السكر 
نور بكسوف وأصبح وجهها مثل التفاحه : احمد 
احمد بحب : عيون احمد وقلبه وكل دنيته 
نور بحب : كل دا انا 
احمد: لا بنت الجيران بس قولت اجي ادرب علشان مغلطش قصادها 
نور بعصبيه وحطت أيدها علي خصرها : نعم يا عمر 
احمد : عمر مين فيهم ابن عمي والا ابن اختي 
نور بغيظ : اطلع برى يا احمد 
احمد قرب منها بحب : طب ويهون عليكي اخرج من غير ما تصلحيني 
نور بصدمه : انت أهبل صح دانت الا زعلتني منك 
احمد ببراة مزيفه : انا امته يا ختي 
نور بصدمه: اختك لا كدا كتير برى يا احمد قبل ما انادي علي أسر 
احمد قرب وهو بيبتسم: طب تحبي انادي معاكي 
نور بابتسامه وكسوف من قربه : تؤ تؤ لو اسر جه هيموتك 
احمد بهيام : مش مهم المهم انك هتكوني في حضني 
نور بكسوف : طب ممكن ياله امشي 
احمد : طب لي بقى وانا الا كنت فاكرك هتقوليلي بات معايا انا خايفه يا احمد تبعد عني 
نور : لا يا احمد ابعد عادي 
احمد بغيظ : عامله زي القطط تأكلي وتنسي 
نور : وانا نسيت اي بقى 
احمد قرب منها: يوم ما بوس*تك 
نور بكسوف: انت قليل الادب 
احمد بخبث : طب علي فكره انا ليس ما عملتش حاجه علشان تقولي قليل الادب 
نور بسرعه بعدت عنه بعد ما فهمت هو يقصد اي 
نور : برى يا احمد 
احمد بضحكه: ماشي يا قلب احمد خارج 
في جناح أسر 
اسر كان قاعد علي الكرسي قدام أسوة الا بدأت تفوق وهي بتعيط 
اسر قرب منها وهو ماسك منديل علشان يمسح دموعها 
أسوة فتحت عيونها مره واحده ووو 
أسوة فتحت عيونها مره واحده 
أسوة بصدمه : أأنت كنت بتحاول تموتني صح 
اسر ببرود: لا 
أسوة : امال كنت بتقرب مني لي
اسر بتوتر : كان في حشرة صغيرة جانبك 
أسوة بخوف : طب تعالي شالها بس متموتهاش علشان ممكن عيالها يجوا ياخده بطارها مني 
اسر بصدمه : نعم !!! انتي بتقولي اي طار اي وبعدين في حشرة بتاخد طار 
أسوة بثقة : طبعا 
اسر ببرود: انتي شكلك مجنونه 
أسوة بدأت تستوعب هي فين 
أسوة : انا مين جابني هنا 
اسر : اغمى عليك
أسوة بكسوف : ومين شالني لحد هنا 
اسر ببرود: اتصلت بالونش جه شالك 
أسوة بغيظ : قليل الذوق 
اسر : تمام كدا شكلك بقيتي كويسه 
أسوة بخوف : هو انا هفضل هنا كتير 
اسر فضل يقرب من باب الجناح علشان ياخد القهوه من الداده وهو بيرد عليها 
اسر : انتي هنا في بيتك مش مخطوفه 
أسوة بدموع : انا عايزه ماما 
اسر ببرود: بكرى انزلي اشتري واحده من السوق 
أسوة بعصبية وقامت وقفت علي السرير : انت السبب في كل حاجه وكمان جاي دلوقتي تتريق عليا !! انا بكرهك عمري ما كرهت حد بس انت انا اتمني اني اتعمي ولا اني اشوفك 
اسر حس بولعه في قلبه بعد آخر كلمة قالها 
اسر بعصبية مكتومه قرب منها : لسانك المره الجايه هيكون قدامك علي طبق من ذهب 
كلام اسر كان كفيل يخلي أسوة تفكر مليون مره قبل اي كلمة تقولها 
اسر بصوت عالي: سمعتي 
أسوة بخوف : ايو 
اسر ببرود: اسمها حاضر 
أسوة : حاضر حاضر وبدأت دموعها تنزل 
اسر مشي من قدامها وهو بيرمي فنجان القهوه علي الارض خرج البلكونه 
أسوة قاعدة مره واحده علي السرير وهي ضمه نفسها بين ايديها مش عارفه الجاي اي بس كل الا هي نفسها فيه أن أمها وأخوها يسمحوها 
في فيلا ادم الدمياطي 
ادم بدأ يكسر كل حاجه 
امير بسرعه : ادم اهدي 
ادم بعصبية: هقتله 
امير : وضيع نفسك 
ادم : أبوه الاول يتجوز امي ويموت ابويا بحسرته وجاي هو دلوقتي ياخد حببتي مني 
مستحيل 
امير : اهدي يا آدم اكيد في حل 
ادم بعصبية: مفيش حل غير موت اسر ودا مش هيحصل طول مانا ظابط علشان كدا لازم استقيل 
امير بصدمه : انت بتقول اي 
ادم ببرود : زي ما سمعت
امير بعصبية : انت اكيد انجننت عايز تضحي بكل حاجه علشان تاخد بطارك من أسر ؟! 
ادم بصوت عالي: امال عايزني اعمل اي اتفرج عليه والزمن بيعيد نفس المشهد 
امير : مين قالك أنه نفس المشهد ومين قالك أن أسوة بتحبك وبعدين من يوم وليله بقيت حببتك 
ادم اتنهد بحزن: انا مش عارف اعمل اي 
امير بحزن علي صاحبه : ارجع لشغلك وانسى أسوة و دور علي دليل ضد اسر 
ادم بغل : نهايته لازم تكون علي ايدي 
امير بهدوء: كل حاجه هتحصل
ادم بتفكير : لقيته الحل 
امير: حل اي 
ادم بابتسامه: بعدين انا لازم انزل المديريه 
امير باستغراب: لي 
ادم : بعدين سلام 
اسر كان واقف في البلكونه وهو مش طايق نفسه مش عارف هو عايز اي 
واسوة كانت قاعده دموعها بتنزل من الا حصل ليها لحد ما غلبها النوم 
اسر دخل من البلكونه لقاها نايمه وهي قاعده ضمه نفسها قرب منها عدالها علي السرير وهو بيمسك اثر دموعها للحظه حس أنه نفسه ياخدها في حضنه بس ازاي وهي بتتمني العمى والا انها تشوفه 
حط عليها الكوفيرته وراح نام علي الكنبه 
في بداية يوم جديد 
أسوة فتحت عيونها لقت نفسها نايمه علي السرير كان نفسها بكون كل دا حلم لكن طلع واقع وفعلا طلعت مرات اسر السويفي 
فضلت تدور عليه لحد ما لقت باب الحمام بيتفتح 
طلع منه اسر الا كان لابس بنطلون اسمر بس وشعره المبلول الا نازل منه علي وشه 
أسوة مكنتش عارفه تشيل عيونه عنه من سحر جماله بس قالت لنفسها أن كدا حرم دا واحد اجنبي عنها في نزلت عيونها علي طول  
اسر ببرود: علي فكرا انتي مراتي مش حرام 
أسوة انصدمت من رده عليها وهي كانت بتفكر في بالها : أأنت عرفت ازاي اني بقول كدا 
اسر : سمعتك 
أسوة بكسوف: طب على فكرا عيب كدا 
اسر بص ليها وهو بيدخل اوضت اللبس : عيب اي 
أسوة ببراء: انك تسمع أفكاري حتي ولو عندك نعمة السمع المفروض تحترم الخصوصيه 
اسر بص ليها ووقف : اممم طب وانك تمدحي فيها مش عيب 
أسوة بتوتر : محصلش داانا كنت بقول علي الشعر الناعم أنه وحش 
اسر قرب منها وهي بدأت تبعد لحد ما خبطت في السرير 
اسر بهدوء: بطلي تفكري بصوت عالي وانا احترم الخصوصيه بتاعتك وكمل بسخرية: والا تحبي ابقي احط قطن في ودني 
أسوة بتريقه: اننني اننني 
اسر بغيظ: تمام وكمل بصوت عالي قدامك عشر دقائق يكون الفطار جاهز تحت 
أسوة ببرود : مش هعمل حاجه 
اسر ببرود: قدامك عشر دقائق وفات منهم نص دقيقه 
أسوة استغربت هدوء: بقولك مش هعمل حاجه 
اسر : فات دقيقه والاحسن انك تلحقي 
أسوة بصوت عالي: مش نازله 
اسر : برحتك 
أسوة حاسة أنه ممكن يعمل حاجه قامت جري وووو
أسوة نزلت جري وهي مش عارفه المطبخ فين والا اي طبيعة اكله لكن كان جواها خوف من هدوء اسر 
نور بصدمه: أسوة مالك بتجري لي 
أسوة بتوتر : اصلا اصلا المغرور عايز يفطر 
نور بضحكه : قصدك أبيه 
أسوة بتريقه: ايو قصدي ابيه
نور : طب تعالي معايا المطبخ 
أسوة دخلت المطبخ معا نور وسط نظرات الشاغلين والا بتسال مين دي 
سميره: بنات كل واحده في شغلها 
نور بابتسامه : دي بقى يا أسوة دادة سميرة 
سميرة بحب : ازيك يا مرات الغالي 
أسوة بابتسامه خفيفه: اسمي أسوة 
سميرة بتفاهم: ماشي يا ست أسوة 
أسوة : لا انا اسمي أسوة بس من غير القاب 
اسر من برى المطبخ 
طب قدامك كتير 
أسوة بتوتر : بيدور عليا 
نور وسميرة فضلوا يضحكوا عليها وعلي خوفها من أسر 
نور بسرعه : اهدي هو مش بيكلمك دا بيكلم حد تاني 
أسوة باستغراب : حد مين دا بيقول قدامك كتير! 
سميرة: يا بنتي هو بيكلم بنته 
أسوة بصدمه : بنته هو عنده بنت 
نور بابتسامه: ايو و هتاخد العقل اسر قصاده ميقدرش يتكلم نص كلمه حتي تعالي شوفي 
أسوة : يعني اسر كان متجوز 
نور بسرعه : لا وكملت ليان تبقى يتيمه والدها كان شغال معا  اسر بس اتقتل وأسر خد ليان علشان ابوها طلب من أسر أنه يهتم بيها و عرفنا أنها عندها كانسر واسر اعتبرها بنته من ساعتها وهي عند اسر الدنيا كلها 
أسوة ونور خرجوا برى المطبخ لقوا اسر حطط أيده علي وشه 
أسوة باستغراب: هو عامل كدا لي 
نور بصوت هادئ : اصلها جايبه سوت جديد وعايزه توريه لـ اسر 
أسوة لقت بنوته عندها حاولي تسع سنين بتعدي من وسطها هي ونور 
ليان : ارفع ايدك براحه 
اسر : اهو 
ليان بابتسامه طفوليه : اي رايك 
اسر بحب قرب منها وشالها: تحفه يا لولي 
ليان بابتسامه: ميرسي يا اسر 
اسر : علي اي يا حببتي 
ليان : انك جبت ليها الهدوم الحلوه دي و انا فكرت وقولت لما اكبر هتجوزك 
نور ضحكت عليها : بس ساعتها ابيه اسر هيكون عجوز 
ليان : مش مهم انا هقعد جانبه 
اسر : وانا موافق 
سميرة : ياله يا ولاد الفطار جاهز 
اسر لـ ليان : ياله نفطر علشان نروح المدرسه 
ليان : مواقفه بس نخرج بعد المدرسه وناخد معانا احمد علشان هو طيب وانا بحبه 
نور بغيظ: نعم يا ست ليان عايزه مين مش كفايه اسر 
أسوة استغربت غيرة نور لكن حبت تغير الموضع علشان اسر ونظراته الغير مفهومه 
أسوة : اسمك ليان 
ليان وهي بتقوم من علي رجل اسر 
ليان : ايو اسمي ليان وأنتِ مين 
أسوة افتكرت الا حصل فسكتت 
ليان : انتي ساكته لي ووجهت كلامه لأسر 
اسر هي ساكته لي 
اسر ببرود: القط كل لسانها 
ليان بحركه طفوليه قربت من أسوة وهي بتحط أيدها علي ايد أسوة 
ليان بابتسامه: متزعليش بكرى يطلع ليكي لسان تاني صح يا أسر 
اسر ببرود: لا 
أسوة بغيظ : بارد 
اسر بعصبية مكتومه مسك ايد أسوة لحد ما بدأت توجعها 
اسر بعصبية مكتومه: المره الجايه هكسرها 
أسوة بوجع: اسر سيب ايدي 
اسر حس بحاجه غريبه قلبه دق اول مره بسمع اسمه بالنغمه الحلوه اللي قالته بيها 
ساب أيدها وهو بيبص علي دموعها 
ليان بزعل : اسر انت وحش لي زعلتها كفاية القط كل لسانها 
أسوة من غير قصد ضحكت علي براءة ليان 
ليان بابتسامه: متزعليش اسر طيب بكرى لما تتعبي زيي هو هيحبك
اسر بخوف: ليان حببتي قولنا أننا بكرى تخفي خالص 
ليان بابتسامه: أن شاء الله يا اسر مش انت بتقولي كدا 
أسوة بابتسامه: تعالي اقعدي جانبي 
ليان بابتسامه: لا انا بقعد علي رجل اسر 
نور بتوتر : انا لازم اغير هدومي علشان عندي محاضره 
اسر : السواق معاكِ
نور : حاضر يا أبيه 
نور طلعت وليان قاعده علي رجل اسر أسوة ماسكه الملعقه بتلعب 
اسر ببرود: كلي 
ليان : انتي لي لابسه فستان  انتي كنتي فين 
أسوة بصت لـ اسر بحزن : كنت في فرح اخويا 
ليان : طب وانتي جيتي هنا لي 
أسوة بغيظ: امبارح في واحد شرير خطفني من اهلي 
ليان بخوف: وانتي جيتي عند اسر علشان الشرير يبعد عنك.
اسر بخبث: ايو يا حبيبتي علشان انا قلبي طيب 
أسوة بغيظ : قلبك حجر 
اسر بعصبية: مش عايز غلط 
ليان : اثكت يا اسر وانتي يا اسمك اي 
أسوة : اسمي أسوة 
ليان : يعني اي أسوة 
أسوة بابتسامه: يعني أسوة حسنة يعني بنت كويسه 
اسر بتريقه: ولسانها طويل 
أسوة بغيظ : احسن منك 
اسر كان ليس هيرد دخل ادم ومعا قوة من الشرطه 
اسر ببرود: ازاي تدخل هنا مش عارف ان معايا حصانه 
ادم بضحكه خبيثه: اتشالت 
اسر قام بكل هيبه 
اسر بهدوء : وجاي تقولي كدا 
ادم بضحكه خبيثه: تؤ تؤ جاي البسك الكلبش 
اسر بعصبية مكتومه: بقيت بتلعب في موتك  وووو
البارت الجاي تحفه 
هنعرف ادم عمل اي وأسر ناوي علي اي وكمان مين والد ليان 
اسر بعصبية مكتومه: بقيت بتلعب فى موتك يا آدم 
ادم باستفزاز: لا وانت الصادق انا بقيت العب علي موتك 
نور بسرعه: أسر الا حصل وبصت علي ادم 
ادم بخبث : متزعليش يا نور انا بس واخد اسر يقضي بقي حياته في السجن 
اسر بعصبية مكتومه: لسانك ميجيش عليه اسمها 
ليان بدموع : اسر هو في اي 
أسوة بحزن عكس أن دي فرصه من دهب علشان تقدر تبعد وترجع لأهله لكن حصل العكس وزعلت عليه 
أسوة : تعالي يا ليان 
ادم بابتسامه لاسوة: متخافيش بكرا اطلقك منه 
اسر بغضب ضرب ادم بالبوكس وقعه في الأرض 
اسر بصوت عالي: ثانيه كمان وهدفنك حي سامع يا آدم 
ادم قام وحط الكلبش في ايد اسر الا كان بيبص لـ ادم بغل 
نور بدموع : اسر 
اسر بهدوء : راجع ساعه مش اكتر 
ليان بدموع : يا بابا 
أسوة عيونها دمعت علي كلمة ليان وافتكرت لحظة ما والدها مات دموعها نزلت 
اسر سحب أيده من ايد ادم وقرب من ليان ونزل لمستواها 
اسر بابتسامه : ساعه واكون عندك بس انتي خليكي معا نور وكمل وهو عيونه علي أسوة وخلي بالك من اللي القط كل لسانها 
أسوة ابتسمت وسط دموعها ونزلت لمستوا اسر و ليان 
أسوة : متخافيش يا حببتي هيرجع هو ميقدرش يبعد عنك وكملت بغيظ منه ولا يقدر يخليني مبسوطه 
اسر وهو بيبتسم علي تعابير وش أسوة وهي بتتكلم : في دي عندك حق 
ادم بعصبية: خلصت كلام فاضي 
خده يا عسكري 
اسر : نور وليان امانه لحد ما ارجع 
أسوة هزت راسها بمعني حاضر 
وادم خد اسر 
أسوة استغربت ازاي اسر يطلب منها أنها تاخد بالها من نور وليان ازاي واثق فيها 
كان المفروض يطلب من أحمد صاحب عمره أو يزود الحراسه بس دا طلب مني انا 
ليان فضلت تكلم نفسها وهي حضنه نور وليان 
نور سابت أسوة وطلعت جري تكلم احمد 
نور بدموع : الو يا احمد ادم خد اسر 
احمد بهدوء : عارف وأسر عارف من امبارح أن دا هيحصل وطلب مني مجيش النهارده القصر وكمان قالي أنه علي اخر النهار هيكون طالع متخافيش اسر عارف هو بيعمل اي المهم اجهزي علشان اوصلك الجامعه ومتخافيش من اي حاجه وكمل بحب انا جانبك يا روحي 
نور بدأت تهدء من كلام احمد : احمد خليك جانبي 
احمد بابتسامه : دلوقتي خليك جانبي إنما امبارح اطلع برى يا احمد 
نور ضحكت وهي عارفه أنه بيقول كدا علشان يطمنها شويه 
نور بغيظ : طب خليك بعيد عني يا احمد 
احمد بغيظ: هو اي دا علي فكرا دا ظلم كل شويه قرب لا ابعد بت انتي اخرك معايا الترم دا وبعدها هنتجوز وان شاء الله اسر يخبط دماغه في الحيطه 
نور بضحكه : انت بتقول كدا علشان عارف أنه مش موجود 
احمد بتوتر : اسكتي الا يجي علي السيره اصل اخوكي مخاوي عفاريت 
نور فضلت تتكلم معا احمد لحد ما جهزت ونزلت علشان تروح الجامعه 
تحت في الجنينه 
أسوة كانت قاعده معا ليان إلا كانت ماسكه الفون بتتفرج علي صور اسر 
ليان بزعل : هو كدا بابا اسر مش هيجي 
أسوة : لا يا روحي هو قدامه ساعه وجاي 
نور بابتسامه : اسر احتمال كبير يفضل لآخر اليوم 
أسوة استغربت هدوء نور والإبتسامة المرسومه 
أسوة بقلق علي نور: نور انتي كويسه ؟ 
نور بابتسامه: ايو يا حبيبتي كويسه اوعي تكوني فاكره اني انهبلت انا بس اتطمنت علي أسر 
أسوة ارتاحت شويه لكن متعرفش اي سبب الراحه الا قلبها حس بيه بعد كلام نور 
ليان بابتسامه: يعني بابا هيجي 
نور بابتسامه: ايو يا لولي وياله بقى اطلعي اجهزي علشان المدرسه احمد جاي ياخدنا 
أسوة بخبث : اممم احمد مقولتليش موضوع احمد دا اي بقى 
نور بحمحمه : ها اصلا يعني انا اتاخرت 
ليان بفرحه : انا هجيب شنطتي خلي احمد يستنا 
نور بغيظ : البت دي هتخطف الواد 
أسوة سمعت الجمله فضلت تضحك 
نور : انتي بتضحكي لي 
أسوة : اصلك واقعه اوي 
نور بكسوف: هو باين 
أسوة : اوي وخدي بالك اسر حاسي ان في حاجه 
نور بصدمه: بتهزري اكيد لا 
أسوة بتأكيد : لا حاسس من كلامك 
نور : لازم اخد بالي 
أسوة : وانتي لازم تحكيلي 
نور بابتسامه: لما اجي 
أسوة : تمام 
ليان جت وليس كانوا هيمشوا أسوة وقفتهم 
أسوة : نور 
نور : نعم يا أسوة 
أسوة بتوتر : ممكن اخد من عندك دريس اصلي مش عندي هدوم 
نور بابتسامه: الهدوم كلها تحت امرك واول ما اسر يخرج هنزل انا وانتي نشتري هدوم جديده ليكي 
أسوة ابتسمت : أن شاء الله 
احمد قرب من نور 
احمد : قمر 
نور بكسوف : احمد 
ليان : بتقولها اي 
احمد بغيظ: اسر التاني انا عارف 
نور فضلت تضحك عليه 
أسوة استغربت كمية الحراس الا بقت علي القصر وكمان الهدوء الا موجود 
وافتكرت صوت القهوه إلا تحت بيتها وصوت الدوشه بتاعتها معا ولاد الجيران 
عند ايمان 
ايمان: ابراهيم 
ابراهيم بابتسامه : صباح الخير يا امي 
ايمان بزعل : صباحيه مباركه يا عريس 
ابراهيم بابتسامه باهته: الله يبارك فيكي يا امي 
وكمل بزعل أسوة وحشتني 
ايمان بدموع : وانا كمان وحشني صوتها وحشتني بنتي يا ابراهيم 
ابراهيم بحب : طب اي رايك نروح نطمن عليها 
ايمان مسحت دموعها : لا سبها تعرف طريقها لوحدها 
أسوة طلعت اوضت نور علشان تاخد دريس لكن مفيش غير ترنجات بنص كوم و هوت شورت فضلت تدور علي دريسات مكنش فيه فقرارت تاخد ترنج واصلا اسر محبوس 
أسوة دخلت الجناح بتاعها وخدت دوش وطلعت سرحت شعرها ونامت 
بعد مده فتحت عيونها وهي حاسه بحد بيلمس شعرها 
أسوة بنوم : اسر 
اسر : اممم 
أسوة : تعرف أن شكلك حلو 
اسر استغرب كلامها وحس أن في حاجه غلط 
اسر : انتي كويسه 
أسوة بدأت تترعش 
اسر قرب خط أيده علي جبنها لقائها عندها حراره 
اسر بسرعه : انتي تعبانه 
أسوة : لا 
اسر قرب شالها وحطها تحت الميه 
أسوة برعشة: لا الميه صاقعه سبني 
اسر فضل ماسكها وهي تحت الدوش لحد ما فقدت وعيها 
اسر طلع بيها وحطها علي السرير وبدأ يخل*ع ليها هدومها من تحت الملايه بس ملقاش هدوم ليها نسي انها جت من غير هدوم 
قام وجاب ليها قميص من بتوعه وبردو لابسها من تحت الملايه وفضل جانبها 
وهي كانت بتخطرف من السخنيه 
أسوة بتعب : لا يا ماما انا بنتك مش عايزه غيركم 
اسر انا بكرهك انت السبب 
اسر سمع كدا عرف انه مهم يعمل هتفضل تكرهوا 
سابها وخرج من الجناح 
نور بابتسامه: ابيع جت امته
اسر بهدوء : جيت من ساعه بس انتي كنتي نمتي 
نور : اه جيت من الكليه لقيت أسوة نايمه فدخلت نمت هي فين أسوة 
اسر : عندها سخنيه
نور بزعل : طب هي صاحبه 
اسر : لا نايمه وبعدين ياله روحي نامي الساعه بقت واحده 
نور : طب عملت اي معا ادم 
اسر ببرود: ولا حاجه اعتذر مني قدام الداخليه وساب المكتب بتاعه وخرج وانا اتصلت باحمد وبس 
نور : طب فضلت طول اليوم فين 
اسر : رحت الشركه 
نور : طب و 
اسر بمقاطعه : كفايه اساله نور بتوتر : حاضر 
اسر : اوعي تكون أسوة عرفت أن ليان اختها 
نور بسرعه : لا انا مقولتش اسم والدها ووووو
نور : لا انا مقولتش اسم والدها اي 
اسر : تمام وكمل روحي نامي 
نور بابتسامه: تصبح على خير 
اسر : وانتي من اهل الخير 
اسر دخل اوضت ليان لقائها نايمه وهي ماسكه صورته قرب منها بأس جبنها وطلع دخل جناحه الخاص اسر دخل خد دوش وبعدين لابس بنطلون اسمر وتيشرت ابيض بنص قوم وفضل يشتغل علي الاب توب 
فجاء فونه رن 
اسر : ازيك يا فيفي 
فيفي بدلع : اسر حبيبي انا جايه بكرى من السفر انت كتير وحشني 
اسر ببرود: هبعتلك العربيه بكرا تاخدك من المطار 
فيفي : اوكي يا روحي بحبك 
اسر بص لـ أسوة وقال وهو عيونه عليها وانا كمان بحبك 
فيفي فرحت أن اسر  قال كدا 
اسر قفل الفون وفضل قاعد على الكنبه وعيونه علي أسوة لحد ما نام 
يوم جديد 
ابراهيم : ماما انا نازل الشغل 
ايمان : ازاي يا ابني دانت عريس 
سندس بزعل : قولي ليه يا طنط مش راضي يسمع كلامي 
ابراهيم بابتسامه: معلشي عندي شغل ضروري 
ايمان : ماشي يا ابراهيم وكملت بتحذير ملكش دعوه بـ أسوة حتي لو شفتها 
ابراهيم بتنهيده : حاضر يا ماما هعمل نفسي مش واخد بالي من اختي 
ايمان سابت ابراهيم واقف ودخلت اوضتها 
ايمان وقفت قدام صورة جوزها 
ايمان بدموع وهي باصه لصوره : انت السبب في كل حاجه خلتني ابعد بنتي عني حتي لو انا الا مخلفتهاش بس هي بنتي انا إلا ربتها وشوفتها بتكبر قدامي اعمل اي لو عرفت أنك خطفتها من امها وهي ف اللفه علشاني علشان مكنتش خلفت اكيد هتكرهني لو عرفت اني خليتك تتجوز علشان تخلف واخد المولود وفضلت تعيط وهي بتكمل كلامها بس لما قولت ليا انك رجعت بسمه تاني ليك علشان عندها المرض الوحش فضلت حطه ايدي علي قلبي لتقول ليها أن بنتها عايشه مش ميته بس كل الا كنت خايفه منه بيحصل بكرا اسر يقولها هي تبقى بنت مين وامها مين و بسمه تاخد مني بنتي بعد عشرين سنه يا خالد أسوة هتروح مني 
انا حاولت أبعدها عن كل حاجه بس معرفتش يا خالد وجه اسر خدها مني قلبي بيتقطع علي فراقها بس لازم اسبها تعرف طريقها لوحدها فضلت تعيط لحد ما نامت وهي ماسكه صورة أسوة 
عند ادم في المديريه 
سميه بكسوف : ممكن اشوف ادم باشا 
العسكري : أقوله مين 
سميه بكسوف: ها لا ولا حاجه وكملت في بالها انا الا خلاني اجي اشوفه مالي بيه ولي خايفه عليه 
امير : انسه سميه 
سميه بصت لـ مصدر الصوت: استاذ اااا
امير بابتسامه: اسمي امير معلشي مكنش في وقت نتعرف اكتر 
سميه بكسوف: ازي حضرتك 
امير بهدوء: بخير وانتي 
سميه : بخير 
امير : في حاجه محتاجه مساعده 
سميه بتوتر : ها لا ابدا انا بس كنت جايه ااا
امير حس انها معجب با ادم بالذات أن كلامها كان غير مترتب وهي باصه علي مكتب ادم 
امير : طب ممكن نقعد نشرب حاجه 
سميه : ينفع مره تانيه 
امير بسرعه : انسه سميه ممكن اطلب منك طلب 
سميه : اتفضل 
امير : تفضلي جانب ادم الفترة دي 
سميه باستغراب من طلب امير : اش معنا 
امير : بصراحه انتي شخصيه هاديه و عارفه الا حصل يوم فرح ابراهيم 
سميه : جواز أسوة 
امير : مش دي المشكله بصراحه اسر وادم بنهم عدوة قديمه 
سميه حست أن في حاجه: ممكن توضح اكتر 
امير : بصي مش هينفع نتكلم هنا بس ممكن اطلب منك انك تطلبي من ادم يتغداء معاكي 
سميه بصدمه : انا وادم 
امير بابتسامه: الغداء علي حسابي 
سميه بسرعه : مش قاصدي بس 
امير ': من غير قصد 
ومره واحده فتح باب مكتب ادم ودخل وهو وسميه الا امير كان ماسك ايديها بيدخلها 
ادم كام ليس هيتعصب علي امير لكن لما شاف سميه سكت 
عند اسر 
أسوة بدأت تفوق من النوم حطت ايديها على رأسها تشيل الكماده من عليها واستغربت أنها محطوطه فضلت تفتكر حصل اي ملقتش فايده اسر كان بياخد دوش وهي طبعا مش عارفه قامت من علي السرير من غير ما تاخد بالها من القميص اللي لابسه لحد ما عدت من قدام المرايا ورجعت تاني تبص بصدمه 
ليان بصوت مسموع : يا نهار مش فايت مين اللي لابسني كدا وفين هدومي 
وكملت وهي بتحاول تخلي القميص يوصل لحد ركبتها لكن مكنش فيه فايده فجاء باب الحمام انفتح وخرج اسر وهو بينشف شعره ومش لابس غير بنطلون جبردين اسمر 
اسر وقف مصدوم علي جمال أسوة شعرها الغير مترتب ونازل علي عيونها بشكل عشوائي وعلي مفاتن جسم*ها وهي لابسه قميصه فضل يقرب منها واسوة بتبعد عنه لحد ما خبطت في المرايا 
اسر قرب من ودنها وشعره بينزل ميه: شكلك بالقميص حلو اوي 
أسوة بتوتر من كلامه : مين اللي لابسني كدا 
اسر بخبث : انا 
أسوة ضربت بالقلم من غير ما تحس 
اسر بعد عنها بصدمه وليس هيضربها لقاء أسوة بتعيط 
أسوة بدموع : لي تقرب مني انا عملتك اي لكل دا حرام عليك 
اسر خبط المرايا بايده لحد ما انكسرت 
اسر بعصبية مكتومه وصوت عالي : قدامك دقيقه وتكوني اختفيتي من وشي 
أسوة خافت منه جريت علي الحمام واقفلته وراها وفضلت تعيط 
وأسر مفرقش معا أن أيده بتنزف و دخل اوضة الرياضه بتاعته الا في نفس الجناح 
نور فضلت تخبط علي الباب لحد ما أسوة سمعت صوتها وهي بتنادي عرفت أن اسر اكيد خرج قامت فتحت الباب 
نور بصدمه: أسوة انتي بتعيطي لي 
أسوة حضنت نور وفضلت تعيط 
نور بقلق : في اي اسر عملك حاجه تزعلك 
أسوة هزت راسها بمعني ايو 
نور : طب احكيلي 
أسوة بدموع : قرب مني من غير ما حس 
نور بصدمه: مستحيل اسر يعمل كدا 
أسوة بعصبية : امال اي الا انا لابسه دا 
نور فهمت ان أسوة افتكرت أن اسر استغل انها نايمه 
نور بابتسامه: امبارح يا ستي كان عندك سخنيه وأسر مكنش عارف يعمل اي ف سال دكتور وقاله لازم تاخدي دش وانتي مكنتيش في واعيك وأسر علشان ميخلعش هدومك وعلشان محدش يشوف جسم*ك حتي لو انا حطك تحت الدوش بهدومك ونسي أن مفيش ليكي هدوم فـ غير هدومك ولابسك قميصه من غير ما يرفع الملايه 
أسوة بصدمه : وانتي عرفتي منين 
نور : امبارح كنت جايه اطمن عليكي لقيت اسر وهو اللي قالي وطلب مني إنك لما تكوني كويسه ننزل نجيب لابس 
أسوة بندم : يا ريتني كنت سألته 
نور بابتسامه: حصل خير وعايزكي تعرفي أن اسر عمره ما يعمل حاجه انتي مش عايزها حتي لو اللي في بالك 
أسوة براحه : شكرا يا نور 
نور بابتسامه: مفيش شكر بنا وبعدين ياله انا لازم اروح الجامعه واعملي حسابك الامتحانات قربت 
أسوة : أن شاء الله هنزل 
نور : طيب علشان ليس شكلك تعبان انا هجيب ليكي هدوم علي زوقي اي رايك 
أسوة هزت راسها بمعني موافقه 
نور : تمام اسيبك انا وانزل اخد ليان علشان المدرسه وكملت بخبث علي فكرا قميص اسر شكله حلو اوي عليكي الله يكون في عون اخويا 
أسوة بعصبية : امشي يا نور 
نور فضلت تضحك وهي ماشيه من قدام أسوة 
أسوة دخلت الجناح فضلت تفتكر غزل اسر فيها ومن غير اسباب اتغيرت الدموع لـ ابتسامه جميله لكن فجاء اتغيرت ملامح وشها لما لقت نقط دم علي الارض فضلت ماشي وراء الدم لحد ما دخلت اوضة الرياضه لقت اسر بيلعب ضغط 
أسوة بتوتر : اسر 
اسر اول ما سمعت اسمها حس بقلبه اللي بدا يدق جامد لكن عمل نفسه مش فارق معا ورجع كمل لعب 
أسوة قربت منه ووقفت قصاده 
اسر فضل مكمل ضغط وهو بيتمني انها تمشي من قدامه بدل ما يعمل حاجه غصب عنها 
أسوة بغيظ : انت يا فندي بكلمك 
اسر رفع عيونها ليها 
اسر في سره : يخربيت جمال امك بقى عيله زيك تخليني امسك اعصابي ومكسرش جسمها من الضرب لا وكمان تقولي يا فندي 
أسوة بصوت عالي: انا بكلمك 
اسر وقف قصاده بكل ثبات عكس قلبه اللي بيدق بسرعه 
اسر ببرود: عايزه اي 
أسوة بزعل : اسفه اني كلمتك وحش 
اسر ببرود: ماشي والمره الجايه بدل اسفك هتلاقي نفسك في المستشفى بعد ما اكسر عضمك 
أسوة بغيظ : تصدق انا غلطانه اني بتاسف ليك اصلا 
اسر قرب منها وهي بدأت ترجع لورا لحد ما كانت هتتخبط في الحديد اسر سحبها لحضنه 
أسوة حست بأمن جو حضنه لكن فجاء فاقت من خيالها وهي بتبعد عنه بعصبية 
أسوة بعصبية: انت قليل الادب ازاي تعمل كدا 
اسر فضل ساكت ورجع كمل ضغط أسوة كانت هتمشي بس بصت وراها لقت حديد بارز من الحيطه لو كانت رجعت كانت ماتت 
أسوة لنفسها : غبيه لتاني مره تفهميه غلط شكل نور كان عندها حق 
أسوة بتوتر: اسر 
اسر بص علي جسمها الا باين من القميص 
اسر بعصبية مكتومه: اطلعي برى سمعتي 
أسوة بخوف رجعت لوراء لكن فضلت واقفه وأسر بيحاول يمسك نفسه قدامها مش عايزه يقرب منها غصب عنها وكمان مش عارف ليه مش عايزه يزعلها منه ولي مش عايز يخليها تكره وبيحاول يتحكم في أعصابه قدامها 
أسوة بدموع : انا اسفه 
اسر بعصبية مكتومه قرب منها : كل شويه تغلطي وتتاسفي 
أسوة بدموع : طب اعمل اي علشان تسامحني 
اسر حس قد اي هي بريئه ازاي بتطلب منه السماح علي غلطه بسيطه وهو اللي مفروض يعتذر ليها علي تدمير حياتها من وجهت نظرها هي 
اسر بهدوء : خلاص حصل خير 
أسوة باستغراب : بجد مش زعلان 
اسر ولاول مره يبتسم ليها : لا مش زعلان 
أسوة بسرعه : ابتسامتك جميله وووو
أسوة بسرعه : ابتسامتك جميله اوي 
اسر بصدمه : انتي قولتي اي 
أسوة بتوتر وكسوف : والله ما كان قصدي 
اسر فرح بأنها قالت كلمه حلوه 
أسوة مسكت ايديها بتوتر : ايدك بتنزف لازم تتعقم
اسر : مش مهم
أسوة بإصرار : لا طبعا مهم ولو سمحت بدون خناق اتفضل معايا 
اسر فضل ساكت واسوة ماشيه قدامه 
أسوة بتحذير : اياك تكون عيونك عليا 
اسر بتريقه : وانتي اياكي عينك تيجي عليا 
أسوة بتريقه: اصلا مش استيلي 
اسر : طب برى 
أسوة جريت من قدام اسر وأسر فضل يضحكت عليها بس أسوة سمعت صوت ضحكته وهي واقفه تتفرج عليه 
فجاء سمعت صوت اسر 
اسر ببرود: لو عايزه تتفرجي تعالي 
أسوة بكسوف طلعت من الاوضه 
في مكان بعيد منطقة في جبال الصعيد 
بسمه بعصبية: البضاعه تكون قدامي  خلال يومين 
مساعد بسمه : أوامرك يا هانم 
بسمه : ليس متعرفش فين بنتي 
المساعد : للاسف ليس يا فندم 
بسمه بعصبية: بقالي تسع سنين بدور عليها وعلي اختها اللي بقي عندها عشرين سنه دلوقتي يا ترى هما فين 
المساعد : في بنت عند اسر السويفي يمكن تكون 
بسمة بقطع كلامه : مش هي انا عملت تحليل دي أن اي بالشعره اللي معايا من خالد وطلعت مش بنتي 
المساعد : متقلقيش يا هانم هجبها ليكي وعن قريب نلاقي الهانم الكبيره 
بسمه بحب : لازم القيك يا رانيا 
عند اسر خلص رياضه ودخل لقى أسوة قاعده علي السرير وهي ضمه نفسها وحطها الملايه عليها 
اسر باستغراب : مالك 
أسوة بتوتر : اصل 
اسر : اتكلمي 
أسوة بكسوف : اصلي تعبانه شويه 
اسر بعدم فهم : تحبي اجبلك دكتوره 
أسوة بسرعه : لا انا هكون كويسه لوحدي 
اسر : طب انزلي افطري 
أسوة بتوتر: ها لا مش عايزه 
اسر اتعصب منها فـ قرب : في اي مالك 
أسوة بخوف : تعبانه 
اسر بعصبية مكتومه: اجبلك دكتور 
أسوة بكسوف : انا عارفه انا مالي 
اسر : مالك 
أسوة : تعبانه 
اسر بصوت عالي: من اي 
أسوة عيونها دمعت : بطني بتوجعني 
اسر فهم قصدها : احم فهمت 
أسوة بغيظ : انت قليل الادب 
اسر ببرود: خليكي لحد ما تلاقي لسان في الأرض 
أسوة طلعت لسانها وهي خايفه منه وأسر ضحك عليها 
أسوة بدون وعي : بجد ضحكتك تجنن ورجعت كملت كلامها بتوتر قصدي أن يعني 
اسر بخبث : شكل التعب دا بيخليكي هاديه 
أسوة بغيظ من قلت أدبه: قليل الادب 
اسر بعصبية مكتومه: أسوة 
أسوة بتوتر: اسفه 
اسر اتنهد ومشي من قدامها 
أسوة بصوت عالي: حط حاجه علي الجرح إلا في ايدك 
اسر : ملكيش دعوه خليكي في تعبك 
أسوة فضلت ساكته وهي ماسكه بطنها اللي بتوجعها جامد لدرجه انها عيطت منها 
اسر خلص لابس خرج لقى أسوة بتعيط 
حس بأن هو إلا بيتوجع 
اسر بخوف : اجبلك مسكن 
أسوة ببراء : لا علشان مضر 
اسر بهدوء : طب اعملك اي 
أسوة : مش عارفه 
اسر قام وكلم الدكتوره وهي قالت ليه يعمل اي 
اسر خرج برى الجناح وناد على دادا سميره 
اسر : دادا سميره 
سميرة: خير يا ابني 
اسر : عايز منك طلب 
سميرة : اطلب يا ابني 
اسر كتب ليها حاجات تجبها من الصيدليه وحاجات تحضرها 
بعد وقت كان اسر قاعد في مكتبه 
سميره : الطلبات 
اسر : معلشي اطلعي ليها 
سميرة استغربت اهتمام اسر : حاضر يا بيه 
اسر بسرعه : داد انا اسمي اسر بدون القاب 
سميرة افتكرت لما أسوة برود قالت كدا : ماشي يا اسر 
اسر ابتسم ليها 
فوق عند أسوة 
كانت قاعده تعيط وزعلانه أن اسر حتي مسالش فيها لقت الباب بيخبط
أسوة بوجع : ادخل 
سميرة : الف سلامه عليكي يا ست البنات 
أسوة انكسفت منها وبعدين سالتها 
أسوة : مين قالك اني تعبانه 
سميرة بابتسامه: اسر وجاب ليكي الدواء دا ومتخافيش مش مضر علي الخلفه وكمان خدي دول علشان اكيد مفيش هنا 
أسوة بصت علي الكيس بكسوف : مين اللي جابهم من الصيدليه 
سميرة : بعت واحده من الخدم اللي تحت وبعدين قومي غيري علشان تشربي الينسون الدافئ علشان ترتاحي شويه 
أسوة قامت وهي بتتوجع 
سميرة : طب مفيش غير اللي انتي لابسه دا 
أسوة بصت علي قميص اسر 
أسوة بتوتر: لا مفيش 
سميرة بابتسامه : طيب ادخلي وانا هجيب ليكي عباية من بتوع نور 
سميرة خرجت من جناح أسر وأسر كان لازم بدخل يجيب ورق مهم من الخزنه 
أسوة افتكرت أن سميرة اللي برى 
أسوة من الحمام : دادا لو سمحتي هاتي الكيس اصلي نسيت اخده اللي كان في الكيس 
اسر بص علي السرير وخد الكيس وقرب من باب الحمام وخبط 
أسوة فتحت الباب وانصدمت من وجود آسر 
أسوة بصوت عالي: انت بتعمل اي 
اسر ببرود: خدي 
أسوة بصت للكيس بكسوف : قليل الذوق وقبل ما اسر يتكلم قفلت الباب في وشه 
اسر بصدمه : حسابك بقي كبير يا أسوة 
أسوة سمعت اسمها بصوته قلبها دق جامد
أسوة لنفسها : في اي اللي حصل عادي أنه قال اسمي وكملت بس اسمي حلو اوي منه 
سميرة : اسر بتعمل اي 
اسر بص علي العبايه اللي في ايد سميره : لمين دي 
سميرة : لي أسوة 
اسر بخبث : لا قمصاني عندها تلبسم منهم 
سميرة فهمت قصد اسر : ماشي 
أسوة بصوت عالي: دادا انتي جيتي 
سميرة بضحكه : انا هنا 
اسر خرج وسميرة جابت تيشرت من بتوع اسر لونه اسمر 
أسوة : دا تيشرت 
سميرة : نور قافله اوضتها بالمفتاح 
أسوة باستغراب: لي دي امبارح كانت مفتوحه 
سميرة : مش عارفه 
أسوة خدت التيشيرت ولابسته كان ما بين رقبتها كلها معا الشامه اللي عند اخر رقبتها وواصل لحد ركبته ما طبيعي هي بالنسبه لي اسر قصيره 
أسوة بتوتر: هو اسر فين 
سميرة بابتسامه: خرج راح الشركه 
أسوة براحه : طيب يا دادا 
سميرة: تعالي ارتاحي واشربي الينسون 
ادم بعصبية: والله ليندم 
امير : كفايه اللي حصل يا آدم واهو طلع بايع المصنع من سنه والمخدرات مطلعتش بتاعته وانت اللي اعتذرت ليه بعد ما أقنعت المحامي العام بأنه يشيل الحصانه بتاعته واهي رجعت ليه وبكرا المجلات تكتب بانك ضد نجاح رجال الأعمال 
ادم بعصبية: دا كداب كل دا فيلم من أخرج اسر 
اسر بكل هيبه دخل مكتب ادم 
اسر بثقه: والفيلم نجح وكسر غرورك 
ادم أنصدم من وجود آسر 
امير : اسر ازيك 
اسر قرب من أمير وحضنه وبعدين بعد عنه وضربه بالبوكس 
امير بعصبية : وانا مالي 
اسر : علشان تقف معا تاني 
ادم بعصبية: اسمع يا اسر انا وانت عارفين أن شغلك كله شمال ف بلاش جو الشريف اللي انت عايشه 
اسر قعد وحط رجل علي رجل : اثبت كلامك وساعتها ابقي حط الكلبش في أيدي 
امير بهدوء: يا جماعه دانتو كنتوا اكتر من اخوات 
ادم بعصبية وصوت عالي: انا مليش اخوات وهو مش اخويا 
اسر بعصبية: بس انا ليا فرح 
ادم بعصبية: فرح تبقي اختي انا ملكش دعوه بيها 
امير بعصبية: كفايه بقي كدا و اسمع انت وهو فرح محدش لي دعوه بيها فرح ولا اختك ولا أخته فرح مجرد ما تم السن القانوني هتكون مراتي 
ادم وأسر بصدمه : نعم انت عبيط 
امير بهدوء: لا بحبها وبنت خالتي 
ادم : محدش يقدر يقرب من فرح ولا حتي انت 
اسر ببرود: وانا موافق يا أمير 
ادم بعصبية مكتومه: وانت باي صفه توافق 
اسر ببرود: اخوها 
ادم بعصبية: انت مش اخوها 
اسر : لا اخوها اسمها فرح سيف السويفي وانت اسمك ادم هاني الدمياطي وهي مجرد اختك من آلام ولو حتي ابويا كان غلط فأنا مستحيل اغلط واسيب اختي وخد بالك هي السبب الرئيسي فاني مش راضي آذيك 
ادم بعصبية: ابوك سبب موت ابويا كان خاين زيك بالظبط والست نبيله الشريفه اللي سابت بنتها في اللفه ودخلت مصحه علشان عش*قها اللي مات مقتول 
اسر اتعصب من كلام ادم وكان ليس هيطلع مسدسه لكن امير لحقه 
امير بسرعه: اسر علشان خاطر فرح امشي 
اسر بعصبية مكتومه: رجعلك يا آدم 
ادم كسر كل حاجه علي المكتب وقاعد علي الارض منهار 
امير رن علي سميه علشان تيجي وووو
امير رن علي سميه علشان تيجي 
سميه بكسوف: الو 
امير بسرعه: سميه ممكن تيجي المديريه حالا 
سميه بخوف : في اي 
امير : تعالي بس 
عند اسر طلع من المديريه وهو متعصب ركب العربيه وهو مش طايق حد 
اسر بحده للسواق: اطلع علي الشركه 
السوق : حاضر يا باشا 
في الشركه 
احمد بحب : يا حببتي متخافيش انا بعد الامتحانات هكلم اسر 
اسر دخل مكتب احمد بعصبية 
اسر : اقفل الزف*ت دا وتعالي ورايا 
احمد بتوتر : طب هكلمك بعدين 
نور بخوف : تمام 
احمد بتوتر: في اي يا اسر 
اسر بعصبية: تعالي ورايا 
احمد بخوف : يا رب استر 
اسر دخل مكتبه وهو مش طايق نفسه خلع چاكت البدله ورماه علي الكنبه وعيونه بتطلع شراره 
احمد : مالك يا اسر 
اسر بعصبية: فرح 
احمد : مالها 
اسر : عايزها 
احمد بعدم فهم: مش فاهم 
اسر بعصبية: عايز اختي تيجي تعيش معايا 
احمد : ازاي وهي معا ادم 
اسر : زي ما هي أخته اختي 
احمد بهدوء : اسر ممكن تهدء 
اسر بعصبية مكتومه: انا سبتها عنده من يوم ما اتولدت كفايه عليه كدا 
احمد : اسر انا وانت عارفين أن فرح مش هتوافق تيجي عندك ويا سيدي فرح مش عند حد غريب دا اخوها 
اسر بصوت عالي: دا عدوي 
احمد : تمام عدوك بس بينكم اخت انت اخوها من الأب وهي أخته من آلام يعني علي الاقل اعملوا حساب أن في بينكم اخت 
اسر : عملت كتير و سماحته اكتر وعملت كل حاجه علشانها هي ولحد الان عامل حساب ليها إنما هو ملوش لازمه عندي 
احمد : عارف يا اسر بس انت طول عمرك حكيم في كل حاجه بلاش ساعة عصبيه بينك وبينه تخليك تغلط
اسر قاعد علي كرسي مكتبه وهو بيفكر 
في قصر اسر 
نور بخوف فضلت تعيط لحد ما أسوة دخلت عليها 
أسوة بغيظ : نور اللي انتي جايبه دا انا قولت عايزه دريسات مش لانچيري 
أسوة فجاء سكتت لما لقت نور بتعيط 
أسوة بخوف : مالك يا روحي 
نور بخوف : اسر عرف اني بكلم احمد 
أسوة بتوتر: ع عارف ازاي 
نور : دخل علي احمد المكتب وقاله تعالي ورايا وهو متعصب يبقي عرف 
أسوة خدت نفسها وقالت وهي بتضحك : محدش قالك انك هبله قبل كدا وكملت فينك يا ام ابراهيم كان زمانك قولتي جتها نيله اللي عايزه خلف زي خلفك 
نور بغيظ: أسوة انا مش ناقصه يا ترى قتل احمد والا شنقه
أسوة بتفكير : في الاخر مات 
نور فضلت تجري وراها : محدش هيموتك غيري يا أسوة 
أسوة بضحك : طب خلاص انا عندي حل 
نور بسرعه : اي هو 
أسوة : نروح الشركه ونشوف اللي حصل هناك 
نور بتفكير : طب وأبيه اسر 
أسوة : هناخد ليان ونقول أنها هي اللي كانت عايزه تيجي وساعتها اسر هيسكت 
نور : والله فكره علشان اطمن بيها علي الواد انا عارفه اسر اكيد قتله 
أسوة : بالسم 
نور بغيظ : بتقولي حاجه 
أسوة. : لا بقول انا هروح اللبس 
وكملت بغيظ : وحسابك معايا علي الهدوم دي 
نور بضحكه خبيثه : فكيها علي الواد ربنا يفكها عليكي 
أسوة بعصبية: عارفه لو مسكتك والله لقتلك علشان تروحي لحبيب القلب 
نور : وندخل الجنه معا بعض وانتي اسر افضلوا في الدنيا بتاكلوا بعض زي القطط علي راي قرة عيني الميت 
أسوة : والله انهبلتي خلاص والسبب اسر انا عارفه 
نور : انا هجيب ليان علشان اعرفها تقول اي 
أسوة : تمام هروح اللبس 
أسوة دخلت جناحها وغيرت التيشيرت بتاع أسر وهي ماسكه في أيدها استنشقت عبير عطره اللي كان في التيشيرت 
أسوة حاسة لاول مره بأنها في عالم تاني وافتكرت ضحكته و خناقهم معا بعض لكن للحظه افتكرت مامتها وموت ابوها اتلاشت تمام الابتسامه وجه مكانها دموع أسوة مسحت دموعها و لابست دريس نبيتي وطرحها بيج كانت طالعه جميله دريس سنبل معا ميكب ظاهر ملامح وشها فقط 
ونور لابست دريس اسمر علي حجاب بيج 
أسوة بخضه : اي يا بنتي الاسود دا 
نور : بعمل حساب العزه لو اسر كان اقتله 
أسوة بضحك : طب كويس أن في عزه 
ليان : هو احنا رايحين عز مين 
أسوة بضحكه : عمو احمد مات 
نور بغيظ : اخرسي احمد عايش جو قلبي 
أسوة : تحبي اجيب شيخ علشان العزه 
نور : لا اسر هيجيب 
أسوة بضحك : طب ياله بينا 
بسمه بعصبية مكتومه: اسمعني كويس قدامك بالظبط النهارده وتكون بضاعة اسر السويفي عندي ازاي بقى معرفش دي بتاعتك 
مجهول : يا هانم انا بلعب معا النسر مش اي حد الغلطه بموته 
بسمه : قدام حياتك عشرين مليون جنيه 
مساعد بسمه: بس يا هانم 
بسمه حركت ايديها بمعني اسكت انت 
بسمه للمجهول : قولت اي 
المجهول بخبث : نص المبلغ قبل البضاعه والنص التاني ساعة التسليم 
بسمه : موافقه وادي شيك بنص المبلغ 
المجهول شد الشيك من بسمه بسرعه 
بسمه كانت قاعده حطه رجل علي رجل 
مساعد بسمه: خلاص مش خدت حاجتك غور 
المجهول بضحكه : أوامرك يا باشا 
بسمه : مخزن جبل الصعيد حط عليه حراسه مشدده 
المساعد : البضاعه هتكون فيه 
بسمه بخبث : تؤ تؤ دا كمين ل****
المساعد بشر : تسلم دماغك يا هانم 
بسمه بشر : وليسه الجاي اصعب عليهم 
ايمان : سندس 
سندس: نعم يا طنط 
ايمان : خدي دي هدوم أسوة خلي ابراهيم بكرا يخدهم ليها 
سندس بزعل : طنط ممكن متزعليش مني بس انتي جيتي علي أسوة كتير اوي من غير حتي ما تعرفي سبب الجواز اي 
ايمان بدموع: هي كان مسرها يجي وقت وكان لازم تتجوز اسر والوقت جه علشان تعرف المستخبي اي 
سندس بعدم فهم: قصد حضرتك اي 
ايمان بدموع: هقولك يا بنتي 
*******
سندس بصدمه : كل دا وكملت بزعل طب واسوة هتقدر تستحمل كل دا 
ايمان بدموع: ساعتها قلبي هياخدها جواه زي ما عمل زمان 
سندس بحزن : حقك عليا يا طنط انا كنت فاكره انك علشان مش مامتها تبقى***
ايمان قطعت كلامها : علشان مش امها ابقى بكر*ها مش دا قصدك 
سندس بسرعه : لا انا بس كان قصدي 
ايمان بزعل : عارفه يا بنتي قصدك اي بس أسوة دي حته مني ولما بدأت تكبر عرفتها أن أمها ماتت وأنها مش من بطني بس هي دائما كانت تقولي أن محدش غيري امها بس لما تعرف اللي انا عملته زمان وان امها عايشه هتكره وجودي لكن لما تعرف باقي الحقيقه قلبها هينكسر وانا ساعتها قلبي هو اللي هينكسر عليها 
سندس قربت من ايمان حضنتها 
عند ادم 
امير : ازيك يا انسه سميه 
سميه توتر : في اي 
امير : ادم جاتله ح*الة التشن**جات ومحدش يقدر يقرب منه في الحاله دي بس انا رنيت عليكي يمكن وجودك جانبها يخفف عنه 
سميه قلب*ها وجعها علي ادم : هو فين 
امير بهدوء: في المكتب وكمل انتي دلوقتي هت*شوفي بني ادم تاني حاولي تقدري ما تخافيش منه 
سميه هزت راسها بمعني حاضر ودخلت المكتب لقته كله متكسر وادم قاعد علي كرسي مكتبه لكن مغيب عن الدنيا 
سميه دموع من شكله : ادم انت سمعني 
ادم مكنش بيرد خالص 
سميه قربت وهي بتحاول مفيش حاجه تدخل في رجليها 
وقربت من ادم وهي بتقعد علي الارض قصاده 
سميه : ادم انت سمعني 
ادم : …
سميه بدموع : اقولك حاجه وانا صغيره كان عندي حاولي عشر سنين بابا ما*ت وهو مسافر السعوديه ساعتها مكنتش اعرف يعني اي فراق ولو هو مجاش البيت عادي أصله دايما مسافر لحد ما جه في مره عيد وكل اصحابي كانوا خارجين معا أهليهم اللي انا واختي فضلنا في البيت لحد ما العيد خلص وبعدين رحنا عند طنط ايمان قعدنا معاها وكملت بدموع ساعتها عرفت اني بقيت يتيمه 
ادم بصلها بدموع 
سميه رجعت كملت : حتي يوم حفلة التخرج مرحتش الحفلة لأن كل  اصحابي قالوا إن والدهم هو اللي هيحضر الحفله علشان كتير من البنات وامهاتهم متوفيه محدش ساعتها قال طب وسميه هتعمل اي وكملت وهي بتسمح دموعها بس ساعتها انا قولت اني مش هروح الحفله وملوش لازمه وجودي معاهم واي يعني تروح الفلوس اللي دفعتها 
ادم بدموع : تعرفي اني حاسس بيكي علشان انا كمان زيك حتي حفلة التخرج مرحتش وعلقت لنفس اول دبوره 
سميه بابتسامه حزينه : بقينا نشبه بعض 
ادم ضحك وهو بيمسك باقي اثار دموعها 
في شركة اسر 
اسر : ادخل 
السكرتيره: أسر باشا فيفي هانم عايزه تشوف حضرتك 
اسر وهو عينه في اللاب توب: دخليها 
السكرتيره : حاضر 
فيفي بدلع : اسر كيفك حبيبي الكتير اشتقت ليك 
اسر قام حضنها ورجع قعد مكانه وفيفي راحت تقعد علي رجله 
باب مكتب اسر انفتح مره واحده ودخلت ليان واسوة ونور 
السكرتيره : انسه نور ثواني اعرف اسر باشا مينفعش كدا 
ليان بزعل طفولي : اسر مين دي 
اسر بص للسكرتيره: اطلعي انتي برا 
أسوة بغيظ : مين دي 
اسر ببرود: فيفي 
فيفي بدلع : شو عم تعملوا هون 
نور بغيظ: انا اخت ابيه اسر 
أسوة بغيظ وغيره : وانا مراته 
اسر أنصدم من الكلمة لكن فضل عايش دور الثبات
ليان : وانا بنته 
فيفي بصدمه : شو عم تمزحوا اسر ما يعرف يعني شو جواز 
أسوة بعصبية: لي أن شاء الله ممنوع منه 
اسر استغرب من كلامها وعصبيتها 
نور : أو يمكن ممكن من الحلوين 
ليان : اسر قومها من علي رجلك دا مكاني 
أسوة بغيظ شالت ليان وقربت من أسر شدت فيفي 
أسوة بفرح : شيل ليان علي رجلك 
اسر بصدمه : نعم !!
أسوة بغيظ : شيل ليان 
فيفي بح*قد : لك انتي مفكره نفسك شو 
أسوة بغيظ : مفكره نفسي مراته وأم بنته وياله يا لبن*ان من هنا مفيش احلى من المص*ريه 
اسر بصدمه اكبر كلم ليان بصوت هادئ : مالها أسوة يا ليان 
ليان بعدم فهم: مش عارفه مالها 
اسر بصوت مهموس : شكلها غيرنه اوي 
فيفي بدلع: عم تشوف يا اسر شو عم تعمل هي المجن*ونه 
اسر بعصبية مكتومه: فيفي دي مهم كان مراتي ومسمحش لحد يزعق ليها  غيري 
أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان بيحاول يتحكم في ضحكته 
أسوة بغيظ: ولا حتى انت تقدر تزعقلي 
اسر بتحدي : اقدر 
أسوة بتريقه: انننني 
فيفي بعصبية: اسر شو عم تعمل 
اسر ببرود: ولا حاجه يا روحي تعالي نخرج شويه 
ليان بزعل: اسر 
نور وليان بصوا لاسر بعيون طفوليه 
احمد كان داخل لاسر علشان ورق شغل 
احمد : اسر انا كنت عايز 
بتر كلامه لما شاف نور وهي لابسه فستان اسمر شكلها كان تحفه 
احمد بإعجاب : قمر 
اسر بص لأحمد بعصبية: هي مين اللي قمر 
احمد بتوتر : ااانا اقصد لولي حببتي 
أسوة حبت تغيظ اسر بس متعرفش لي : احمد ممكن تيجي توصلني البيت 
اسر بحده : ما ترد يا احمد 
احمد عارف كويس بصت اسر دي معناها اي 
احمد بتوتر : والله يا مرات اخويا غصب عني مقدرش أخرج من الشركه لأن باختصار شديد اسر ممكن يدفني حي 
أسوة بغيظ بصت لـ اسر اللي كان مستني بس رد منها علشان يولع فيها 
نور بابتسامه: ازيك يا احمد 
اسر ببرود: كويس وملكيش دعوه بيه 
احمد بغيظ: هو انت شوفتها عملت حاجه 
اسر بخبث: ابقى غير خطك فاتورة التليفون جايه تلات آلاف جنيه 
نور بصدمه بصت لاسوة 
احمد بتوتر: اه اصلي ساعات بسبب الداتا مفتوحه 
اسر ببرود: اه في بيتي وكمل بعصبية مكتومه عارف يا احمد انا مستني بس الشغل اللي جاي يخلص علشان بعدها اخلص عليك 
احمد عمل نفسه مش فاهم حاجه: قصدك اي مش فاهم 
اسر ببرود: بعدين تفهم 
نور عيونها دمعت لأنها عرفت أن اسر عارف وساكت وهو ناوي علي شر 
أسوة شافتها وهي دموعها في عينيها 
أسوة : نور ياله نروح 
اسر : انتي هتيجي معايا ونور وليان هيروحوا معا احمد 
أسوة : انا جيت معا نور وهمشي معا نور 
اسر ببرود قعد مكانه وفيفي راحت تقعد على رجله تاني 
اسر ببرود: تمام روحوا واعملي حسابك لو لمحتك في الشركه تاني من غير اذني هولع فيكي سمعتي 
أسوة بخوف : اااه 
اسر بعصبية: اسمها حاضر 
اسوة : حاضر 
نور بدموع بصت لـ احمد اللي حرك دماغه بمعني متخافيش 
ليان بدموع: اسر انا زعلانه منك 
اسر قوم فيفي من علي رجله وقرب من ليان اللي استخبت في حضن أسوة 
اسر بهدوء : طب مش هتكلمي بابا 
ليان هزت راسها بمعني لا 
أسوة كانت واقفه وهي شيله ليان وأسر قريب من قرب*تها علشان يكلم ليان احمد شافهم كدا حب يخلي اسر يقرب من أسوة فشاور لفيفي تخرج بس هي كانت متغظه بس احمد شدها من أيدها ونور خرجت معا احمد 
احمد بغيظ: مدام فيفي تقدري تاخدي معاد تاني وكمل وهو بيبص لـ رقية سكرتيرة اسر المدام فيفي متدخلش مكتب اسر غير لما المدام بتاعته تخرج 
رقيه بصدمه : المدام هووو اسر باشا اتجوز 
احمد : اممم مش عايز كلام كتير وكمل وهو بيمسك ايد نور وهي بتعيط 
احمد دخل مكتبه ونور معا 
احمد بحب وهدوء: الجميل زعلان لي 
نور بدموع حضنت احمد : خايفه اسر يعمل ليك حاجه 
احمد بابتسامه: طب يا ريت علشان اخد ساعتها حضن كمان 
نور بعدت عن احمد بكسوف : احمد انا بتكلم جد 
احمد بحب : وانا بتكلم جد اسر ميقدرش يعملي حاجه 
نور باستغراب : بس هو قال بعد الشغل اللي جاي 
احمد بهدوء : حببتي انا عارف اسر يقصد اي ومتخافيش عليا وبعدين هو الشغل اللي جاي بيخلص انا عارف اخوكي من اعدادي ولما دخلنا الكليه وخلصنا اشتغلنا معا بعض وبعدين إن كان علي موضوعنا ف اسر عارف بس ساكت علشان انا أكلمه ودا دليل أنه موافق 
نور بابتسامه: بجد يا احمد 
احمد طبع بوسه علي ايد نور : بجد يا عيون احمد وقلبه 
اسر بهدوء : طب ممكن نتكلم 
ليان وهي حطه راسها في رقبة أسوة : لا مش بكلمك 
اسر قرب منها علشان يبوسها من جبنها بس عيونه جت علي الشامه اللي بانت من شد ليان في الطرحه طبع ب*وسه عليها 
أسوة حست بأن قلبها بيدق لدرجة أن اسر نفسه سامعه 
اسر كمل كلامه معا ليان ولا كأن حصل حاجه : طب تعالي نروح نتغداء برى 
ليان  : لا مش عايزه 
اسر قرب تاني منها علشان يخدها من حضن أسوة  أيده جت علي خصر أسوة 
أسوة بتوتر : اسر 
اسر بتوهان : شكلك يجنن بالفستان 
ليان كانت نامت من التعب 
أسوة بهدوء : شيل ايدك 
اسر: لي 
أسوة بتوتر وكسوف : ع علشان كدا عيب 
اسر : انتي مراتي 
أسوة حست أن ليان نامت ف حبت تغير الموضوع : ليان نامت 
اسر شال أيده وخد ليان من أسوة اللي كانت طالعه تجري بس اسر مسك ايديها 
اسر : رايحه فين 
أسوة بتوتر : ها هروح الحمام 
اسر : متخرجيش برى المكتب ادخل بتاعي الخاص 
أسوة هزت راسها بمعني حاضر ودخلت وقفلت الباب فضلت حطه أيدها علي قلبها علشان يهدء لكن مفيش فايده حطت ايديها مكان اول طبعه من ملكية اسر ليها وهي بتبتسم ابتسامه متعرفش اي سببها 
اسر حط ليان علي الكنبه اللي في المكتب وفضل سرحان في جمال أسوة عيونها السود و رموشها الكثيفه ابتسامتها الطبيعيه خدودها الحمر 
عبير عطرها اللي لاول مره يستنشق زيه 
فاق علي خبط على الباب 
اسر بهدوء : ادخل 
ايمن : استاذ اسر انا كنت عايز توقيع حضرتك 
أسوة في نفس الوقت كانت خارجه من الحمام وهي مش مظبطه الطرحه وشعرها باين 
ايمن بإعجاب : سبحان الله قمر و
بتر كلامه اسر ببوكس 
اسر بعصبية: انت مرفوض اطلع برى 
ايمن : بس يا فندم 
اسر بعصبية: اطلع برى وكمل بصوت عالي رقيه 
رقيه بخوف : نعم يا فندم 
اسر بعصبية: اتصلي بمكتب تصفية الحسابات والاستاذ يتصفه حسابه 
رقيه بخوف : حاضر يا باشا 
اسر بعيون غيرانه قرب من أسوة اللي كانت واقفه مرعوبه من أسر 
اسر بعصبية مكتومه: ازاي تخرجي كدا 
أسوة بخوف : انا والله الدبوس وقع مني ف كنت خارجه ادور عليه 
اسر مسكها من ايديها وهو بيجز علي سنانه : قدامك دقيقه وتكون برى الشركه سمعتي 
أسوة بخوف : حاضر حاضر بس سيب ايدي 
اسر ساب ايديها وهي حطت الطرحه علي شعرها و طلعت تجري ابراهيم كان جاي يتكلم معا اسر شافها بتعيط 
ابراهيم بخوف : أسوة حببتي مالك 
أسوة حضنت ابراهيم وهي بتعيط 
اسر شافها في الكاميرات طلع بكل عصبيه 
اسر : أسوة 
أسوة خرجت من حضن ابراهيم وهي خايفه من أسر 
ابراهيم بعصبية مكتومه: اسر انت عملت اي لاسوة 
اسر ببرود: ملكش فيه مراتي
ابراهيم كان ليس هيتكلم اسر خد أسوة وخرج من الشركه 
احمد جه علي صوت ابراهيم اللي كان بيقول لأسر وهو ماشي : هدفعك التمن غالي يا اسر 
احمد : ابراهيم  في اي 
ابراهيم بعصبية : عرف صاحبك اني مش هسيبه 
احمد : اللي حصل 
ابراهيم بعصبية ساب احمد ومشي ونور جت علي صوت ابراهيم 
نور بقلق : احمد في اي 
احمد بعدم فهم: مش عارف بس الظاهر حصل مشكله 
أسوة بعصبية: ابعد عني سبني في حالي بقى 
اسر بعصبية مكتومه: صوتك يا مدام احنا في مكان عام 
أسوة بدموع : انا عملتك اي علشان تعمل فيا كل دا اهانه و زعيق فاضل انك تمد ايدك 
اسر ببرود: لو صوتك علي تاني فأنا فعلا همد ايدي 
أسوة بصوت عالي: طب طلقنننننتي انا بكرهك سمعت بكرهك يا اسر 
اسر بصدمه وعصبيه رفع أيده علي أسوة ولاول مره أيده تت*مد عليها 
أسوة مسكت خدها بايدها وهي دموعها بتنزل منها 
اسر مسكها من شعرها : مش عايز اشوف وشك في اي مكان سمعتي 
أسوة بخوف : حاضر بس سيب شعري 
اسر سابها ودخل الشركه وهي فضلت قاعده منهاره من الدموع 
احمد شاف اسر داخل الشركه تاني 
احمد بسرعه : اسر اللي حصل 
اسر بعصبية: مفيش وفين نور 
احمد بتوتر: في مكتبي 
اسر بعصبية: اطلب ليها السواق علشان تروح 
احمد بتسال : طب واسوة ؟ 
اسر : مش عايز اسمع صوتها 
احمد : انت عملت اي 
اسر ببرود: ضربت*ها ومش عايز اشوف*ها تاني 
احمد بصدمه : ضربتها يا بجحتك يا اخي وجاي تقعد 
اسر بعصبية: احمد احترم نفسك انت نسيت انت مين 
احمد بعصبية: لا منستش انا مين انا صاحب عمرك اكتر واحد عارفك ليا الحق انصحك واخاف عليك ولو علي الشغل مش عايز اشتغل بس الصحوبيه ملهاش مرتب يا اسر 
اسر بهدوء : أخرج شوفها 
احمد بتنهيده : اعمل المشكله وسابني اصلح وكمل كلامه وهو متعصب وحسابك معايا علي كلامك ليا مش دلوقتي 
أسوة فضلت ماشيه  تعيط علي كل اللي حصل وبيحصل ليها 
احمد بصوت عالي: أسوة استني
أسوة وقفت وهي بتسمح دموعها 
احمد : ممكن اوصلك ووووو
احمد بهدوء : ممكن اوصلك 
أسوة : انا مش عارفه انا رايحه فين 
احمد بزعل : تحبي ترجعي لوالدتك 
اسوة بتوتر : خايفه ارجع القيها نسيتني 
احمد : طب ممكن تيجي معايا عند ست هتحبيها اوي 
أسوة بتسال : مين دي 
احمد : والدة امير وخالت ادم 
أسوة بصدمه : الظابط اللي ادم زعق معا
احمد بضحكه : متخافيش ادم مش في البيت وبعدين والدته تبقى في مقام والدة اسر قولت اي ؟ 
أسوة بتنهيده وتفكير لأن معندهاش حد تروحله وافقت 
بعد مده كانت واقفه قدام فيلا 
احمد : اتفضلي انزلي 
أسوة نزلت من العربيه وهي مش عارفه تدخل واللي لا كان الليل بداء يدخل عليها 
احمد : يا ام امير فينك 
ناديه بابتسامه : احمد فينك يا واد 
احمد بضحكه : واقف بين ادم وأسر 
ناديه بضحكه : ليس زي ماهما 
احمد : واكتر
ناديه بابتسامه: مين القمر يا احمد 
احمد : مرات اسر 
ناديه بفرحه : تعالي يا حببتي انتي اسمك أسوة صح 
أسوة بابتسامه خفيفه: ايو يا طنط 
احمد : طب امشي انا علشان اسر 
أسوة : هو اسر ممكن ميعرفش انا فين 
احمد بهدوء: حاضر ولو عوذتي حاجه رني عليا من عند ناديه وكمل وهو بيشاور لناديه باي يا نونو 
ناديه بابتسامه: معا السلام يا ابني 
ناديه بابتسامه: تحبي تأكلي 
أسوة : لا شكر 
ناديه : طب تعالي نعمل عصير 
بعد وقت كانت أسوة وناديه قاعدين بيتكلمه 
ناديه : انا عرفت قصة جوازك من أسر بس اسمعيني يا بنتي اسر مفيش اطيب منه 
أسوة بغيظ منه : دا مفيش اوحش منه ولا في حد شرير زيه 
ناديه بابتسامه: يبقى هو اللي هيدخل قلبك 
أسوة بتوتر : اي لا مستحيل احب واحد زيه 
ناديه : الايام بكرا تثبت كلامي 
أسوة : هو اسر وادم لي بيكرهوا بعض 
ناديه بتنهيده: دي حكايه طويله
أسوة : ممكن اعرفها 
ناديه بتنهيده : سيف السويفي و جوزي عامر  العاشري و هاني الدمياطي ابو ادم كانوا اكتر من أصحاب كانوا شركاء في كل حاجه بينهم عيش وملح و ادم وأسر وامير بقوا نفس اكتر من اخوات وانا و رحمه ام اسر واختي نبيله ام ادم كنا اكتر من اخوات وكلمت بحزن لحد ما جه يوم هاني كان مسافر برى في شغل وبعد فترة سمعنا خبر موته و سيف طلب ايد نبيله للجواز من غير ما رحمه تعرف ولما عامر جوزي عرف قالي أنهم اتجوز من غير ما حد يعرف وبعدها بفترة قصيرة رجع هاني وافتكر أن سيف كان بيخونه معا مراته و مستحملش الصدمه ومات ادم ساعتها كان في أول ثانوي قرار يبعد عن نبيله ويجي يعيش معانا و بعدها بمده عرفنا أن سيف السويفي اتقتل بس منعرفش مين السبب ومن بعدها اسر مسك شركات أبوه وفض الشركة بينه وبين ادم وبعدها على طول رحمه سابت اسر ونور الا كانت يعيني عليها طفله مكملتش سنه وأسر هو إلا رباها وبعدها بكام سنه مات عامر جوزي ودخل امير وادم كلية الشرطه ومن بعدها بقى ادم يكره اسر 
أسوة بحزن : ومامت ادم راحت فين 
ناديه بتنهيده: بعد موت سيف جالها انهيار عصبي ودخلت مصحه ومن يومها ادم مبيرحش ليها لانه شايفها خاينه وخد أخته فرح رباها ودلوقتي سافرها برى مصر علشان تتعلم 
أسوة باستغراب : اخت ادم من سيف السويفي 
ناديه بتنهيده: ايو يا بنتي 
أسوة بصدمه : يعني اسر ليه اخت غير نور 
ناديه : ايو فرح عندها ١١سنه 
أسوة : طب ونور تعرف 
ناديه : تقريبا لا لان اسر هو اللي مربي نور وهو مخبي عليها موضوع جواز امها من عيل 
أسوة بزعل : طب وأسر فعلا بيتاجر في المخدرات 
ناديه : بصي يا بنتي انا معرفش عن أسر غير أنه يعيني عليه مجروح من أبوه الاي ساب أمه واتجوز غيرها حتي لو اختي بس بردو غلط والا أمه اللي اتجوزت عيل من دور ابنها علشان تعوض النقص اللي سببه سيف ليها وموضوع المخدرات انا بسمع زيك من امير وادم بس لحد الان محدش فيهم قدر يمسك عليه حاجه
أسوة : طب حضرتك تعرفي حاجه عن والدي 
ناديه بتسال : والدك ؟ مين 
أسوة : محمد كان شغال سواق عند والد اسر 
ناديه باستغراب : سواق مكنش في عند سيف سواقين 
أسوة بصدمه: يعني اي 
احمد وصل الشركه عند اسر 
احمد بهدوء: اسر انت غلطان لو فاكر انك كدا هتخليها تحبك 
اسر : انا مش عايزها تحبني 
احمد بمكر : يعني انت مبداتش تحبها 
اسر بكدب : لا انا مبحبش حد 
احمد بخبث: تمام لما تطلقها ابقى قولي اصل ادم عايز يتجوزها 
اسر بعصبية قام من مكانه وقرب من احمد بعصبية مكتومه: دا لو اخر واحد علي وش الدنيا مستحيل يقرب ليها 
احمد بتوتر: يا عم اهداء بهزر معاك 
اسر بعصبية: بطل شغل عيال وقوم علشان لازم نتحرك 
في مكان مجهول وسط رمال الصحراء..
اسر بغضب : يعني اي الشحنه انسرقت انت عارف دي تمنها قد اي 
واحد من الرجاله : يا باشا محدش يعرف ازاي انسرقت
اسر بعصبية: قدامك يومين وتكون البضاعه قدامي يا اما اكتب وصيتك لامك 
احمد بتوتر : اهدا يا اسر اكيد هنعرف مين السبب 
اسر بجمود: انا قولت الا عندي الشحنه قصاد حياته 
اسر خرج من الجبل بكل هيبه 
اسر لمجهول: كل حاجه تمام 
المجهول: كدا الشحنه اتسلمت 
اسر ببرود: كل حاجه بقت زي ما انا ما خطط 
احمد خرج وراء اسر 
احمد : اسر انت كويس 
اسر : هي فين 
احمد بتوتر : مين ؟ 
اسر ببرود: انت عارف مين 
احمد بتنهيده: ممكن تسبها النهارده 
اسر بعصبية مكتومه: قدامك ساعه وتكون في القصر والا هتكون نهايتك يا احمد 
احمد بغيظ: وانا مالي هو انا الا ضربتها والا خرجتها من الشركه وقولت ليها امشي 
اسر ببرود: ااممم وانت عملت فيها للشجاع صح 
احمد : يعني كنت أسيب مرات اخويا في الشارع 
اسر وهو بيركب العربيه : المره الجايه هكسر ايدك لو مسكتها 
احمد حب يديقه: وانت مدايق لي مش انت قولت انك مبتحبهاش 
اسر حاول يكدب مشاعره قدام احمد  : ايو 
احمد : ايو اي بتكرها والا بتحبها 
اسر بعصبية مكتومه: اخرس انا مبحبش حد 
احمد : بس مبتكرهاش 
اسر افتكر ضحكتها و طريقة كلامها و حركاتها اللي كانت بالنسبه لاسر اجمل حاجه في يومه لكن حس بوجع في قلبه لما أيده اتمدت عليها 
عند أسوة 
أسوة بدموع: ايو يا نور 
نور : علشان خاطري ارجعي 
أسوة بعند : مستحيل هو إلا قالي امشي ارجع ليه تاني مش كفايه اللي عمله معايا من يوم جوازنا 
نور : علشاني انا 
أسوة : لما يطلب مني اني ارجع ساعتها افكر 
نور بصدمه: نعم دا في المشمش اسر عمره ما يعمل كدا 
أسوة بتحدي : هيعمل كدا 
نور : طب انتي فين 
أسوة بتوتر : ااانا عند ناس قريبي 
نور : طب خدي بالك من نفسك كويس 
أسوة بحب : حاضر يا روحي 
نور : باي 
أسوة : باي 
أسوة سابت الفون وهي بتفكر ازاي هتفضل هنا ولو ادم جه الاي ممكن يحصل 
احمد بعت لـ أسوة 
احمد : أسوة اسر بيقولك تعالي القصر 
أسوة بعند: مش جايه وياريت يبعد عني خالص 
احمد ببرود : بعت ليها وقالت مش جايه 
اسر بصدمه : نعم هي مين دي الا مش جايه 
احمد بتوتر : أسوة 
اسر ضربه بوكس : علشان تحرم تقف معاها تاني 
احمد بغيظ: آخرة الا يعمل الخير 
اسر : هي فين 
احمد بتوتر: ها 
اسر : بطل تلف ودور هي فين 
احمد بسرعه : عند امير في البيت 
اسر بصدمه واستيعاب: فين 
احمد بتمني الموت : عند امير العاشري في البيت قاعده معا والدته 
اسر بعصبية مكتومه: مين وداها هناك 
احمد بقلق : ااانا مكنتش عارف اعمل اي في طلبت من مدام ناديه أنها تاخدها عندها 
اسر : ملقتش غيرها 
احمد بهدوء : مكنش في حد يقدر يقنعها أنها تفضل معاك غيرها وبعدين انت عدوتك معا ادم مش امير ولا مدام ناديه ومتنساش أنها أقرب واحده ليك 
اسر بتنهيده: مش ناسي أنها كانت في مقام امي وكما بغيظ : بس اكيد الز*فت ادم هناك 
احمد بالتأكيد: لا ليس مروحش 
اسر ضربه تاني بالبوكس 
احمد بوجع : يا عم ايدك يخرب بيتك 
اسر ببرود: علشان تبقي تتصرف من دماغك تاني 
احمد : عن ابو معرف*تك انت وهي 
اسر بعصبية: وقف العربيه 
السواق وقف 
احمد باستغراب : اسر في اي 
اسر بسرعه : في قنبله في العربيه 
ووووو
اسر بسرعه : وقف العربيه 
السواق وقف 
احمد باستغراب : اسر في اي 
اسر بسرعه : في قنب* له في العربيه 
احمد : عرفت منين 
اسر بعصبية: اخلص انزل الاول 
احمد حاول يفتح باب العربيه مكنش راضي يفتح 
اسر حاول معرفش والسواق حاول معرفش 
اسر بعصبية: العربيه مقفوله بجهاز تحكم 
احمد بقلق : والعمل اي 
اسر بتفكير : مسدسك فين 
احمد بتذكير: مش فاكر 
اسر بعصبية: لازم نحاول نكسر الازاز 
السواق : يا باشا الازاز ضد الكسر 
اسر بعصبية: اكيد في حل 
احمد : احسن حاجه نطلب الشرطه 
اسر : مش باقي اللي عشر دقائق والقنب*له تنفجر 
احمد بعصبية : عرفت منين 
اسر : بص قدامك 
احمد بص علي تابلوه العربيه لقى تيم القنبله قدامه 
احمد بصدمه : ازاي مشفناش 
اسر : اللي حطه كان عارف اننا مش هناخد بالنا منه 
احمد بتوتر: طب وهنعمل اي 
اسر بص لـ السواق بخبث : هتموت معانا 
السواق بتوتر : طب وانا اعمل اي يا باشا 
اسر بعصبية مكتومه: خدت كام 
السواق بتوتر: ااانا مختش حاجه يا باشا 
اسر بعصبية: انت شكلك متعرفش مين النسر وكمل بخبث وهو بيسند ضهره علي كرسي العربيه : رن علي اللي قالك تعمل كدا 
السواق بتوتر: هااا 
اسر بصوت عالي: قدامك خمس ثواني واحد 
السواق بخوف : يا باشا 
اسر : اتنين 
السواق : حاضر 
اسر بهدوء : مين 
السواق : بسمه هانم 
اسر ببرود: افتح باب العربيه 
السواق : حاضر 
احمد باستغراب : هو اللي بيحصل 
اسر : بسمه بتلعب بالنار 
احمد بتوتر : يعني القنب*له هي اللي حطتها 
اسر بعصبية مكتومه: ايو بس ورحمة ابويا لـ تدفع التمن غالي وكما بعصبية افتح باب العربيه 
السواق بخوف : ح حاضر حاضر 
اسر وأحمد نزلوا من العربيه وقبل ما السواق ينزل اسر قفل الباب 
اسر بشر : متقلقش هبعتلك بسمه قريب علشان تاخد منها باقي حسابك 
السواق بخوف : اسر باشا والنبي سماح افتح الباب مش عايز اموت 
اسر بشر وعيون حمراء: اللي بيلعب معا النسر يعرف أنه خلاص حياته خلصت 
اسر بعد عن العربيه هو وأحمد وضرب طلقه في العربيه وانفج*رت 
احمد : اسر ناوي علي اي 
اسر بشر : على نهاية بسمه 
اسر بشر : نهاية بسمه قربت اوي 
احمد : هتعمل اي 
اسر بتفكر : ابعت رساله لـ الرجاله تيجي واعرف لي مين الخاين التاني 
احمد بصدمه : هو في بنا خاين 
اسر ببرود وهو بيحط أيده في جيبه : اللي بنا مش واحد في كتير 
احمد بعدم فهم: تقصد اي 
اسر : مش وقته افهمك المهم اعمل اللي هقولك عليه بالحرف 
احمد فضل يسمع كلام اسر بالظبط 
في قصر اسر 
احمد : نور ممكن تيجي معايا 
نور : نروح فين ابيه اسر زمانه جاي 
احمد : لا اسر مش هيجي 
نور بتوتر : لي مش هيجي 
احمد بهدوء: اسر بصراحه اسر عمل حدثه وهو دلوقتي في المستشفى 
نور بصدمه ودموع : اسر اللي حصل لاخويا 
احمد : هفهمك واحنا مشين ورني علي أسوة خليها تيجي معايا 
أسوة : الو يا نور 
نور بدموع : أسوة ابيه اسر عمل حدثه وهو دلوقتي في المستشفى 
أسوة بصدمه : اسر طب انتي فين 
نور : انا رايحه معا احمد 
أسوة : طب انهي مستشفي 
نور بدموع : مستشفي السويفي
أسوة بخوف : ط طيب انا جايه علي هناك 
أسوة كانت ليس بتخرج من الفيلا لقت ادم 
ادم بصدمه : أسوة 
أسوة بقلق : ااانا كنت ماشيه 
ادم بسرعه : استني رايحه فين وجيتي هنا ازاي وبعدين مالك خايفه لي 
أسوة بدموع بدأت تتجمع في عيونها : اسر عمل حدثه وهو دلوقتي في المستشفى 
ادم بصدمه : اسر امته دا حصل 
أسوة : من ساعه تقريبا 
ادم : طب تعالي اوصلك 
أسوة بدون نقاش ركبت معا العربيه
في المستشفى 
نور بدموع : دكتور أبيه اسر عمل اي 
الدكتور : هو دلوقتي في العنايه المركزه حالته صعبه جدا 
نور بدموع : انا عايزه اشوفه 
احمد : اهدي يا نور 
ادم : احمد اللي حصل 
احمد : انا وأسر كنا في شغل واحنا جاين العربيه طلع فيها قنب*له ومحدش يعرف ولما عرفنا طلع أن السواق كان متفق معا حد علشان يقتل اسر وأسر عرف أن السواق خاين وأسر هدده بالقتل قبل ما العربيه تنفجر*ر والسواق فتح باب العربيه ونزلت انا وانا والسواق اسر سابه فيها والعربيه انفج* رت وأسر طلب مني اعرف مين وراء الموضوع وكنت ليس بتكلم في التليفون لقيت رصاصه جت في اسر وجبته المستشفى علي طول وهو  دلوقتي في العنايه المركزه 
أسوة حطت ايديها علي شفايف*ا بصدمه وقربت من نور حضنتها 
نور بدموع : أسوة اسر مش هيسبني صح 
أسوة افتكرت وهي بتطلب من والدتها أنها تفضل معاها بس هي سابتها 
أسوة بدموع : متخافيش اكيد هيكون كويس اسر قوي 
احمد بهدوء: أسوة بعد اذنك خدي نور ملوش لازمه وجودكم هنا وانا هفضل معا اسر 
نور بسرعه : لا مستحيل أسيب اخويا 
ادم بهدوء : نور احمد عنده حق لازم تمشي 
نور بعصبية: انت اللي جايبك اصلا مش دا اسر اللي بتكرهوا يا آدم 
ادم بهدوء : اللي بيني وبين اسر ملوش لازمه نتكلم فيه دلوقتي وانا موجود هنا بصفتي ظابط ودي محاولة ق*تل 
الصحافه والاعلام دخلوا المستشفى وكل واحد فيها يسأل عن أسر وعن امبراطوريه اسر السويفي مين هيديرها من بعده 
احمد كان بيتكلم بأن اسر اكيد هيكون كويس لحد ما الدكتور قال قدام الصحافه 
الدكتور : اسر باشا دخل في غيبوبه ومحدش يعرف امته هيفوق منها 
الكل أنصدم ونور بدأت دموعها تنزل بغزاره بعد كلام الدكتور 
واحد من الصحافه وجه كلامه للكاميرا 
: وكدا نقدر نقول بأن امبراطوريه اسر السويفي انتهت 
أسوة بصوت قوي : غلطان امبراطوريه اسر السويفي ليس مكمله 
صحفي : انتي مين 
أسوة : انا مدام اسر السويفي ومديرة شركات السويفي لحين شفاء رئيس مجلس إدارة شركات السويفي اسر السويفي 
احمد بصدمه قرب من أسوة ووجه كلامه للصحافه : أسوة اسر السويفي حرم الباشا اسر السويفي هتكون مديرة شركات السويفي بصفتها رئيس مجلس إدارة شركات السويفي نيبا عن أسر باشا 
الصحافه والاعلام فضلوا يتكلموا معا أسوة وهي تجاوب عن أن هي وأسر كانوا بيحبوا بعض من زمان لحد ما خلص القاء 
نور بصدمه : أسوة انتي كويسه 
أسوة هزت راسها بمعني لا 
نور : طب لي عملتي كدا 
أسوة قاعدة علي الكرسي قدام اوضت اسر : مش عارفه يا نور  بس افتكرت بابا وأنه مات مقتول خفت انتي كمان تخسري اسر قولت كدا علشان الكل يفضل بعمل ليكي حساب و متخافيش زي مانا دايما خايفه 
نور دموعها نزلت وحضنت أسوة وهي كمان بدأت دموعها تنزل 
احمد قرب منهم هو وادم 
ادم بعصبية مكتومه لانه افتكر أن أسوة قالت انها بتحب اسر : انا هبدا تحريات عن الموضوع ولو في اي حاجه هتصل بيكي 
أسوة هزت راسها بمعني ماشي 
احمد بهدوء: طيب ممكن احنا كمان نمشي ملوش لازمه وجودنا 
أسوة قامت بهدوء : نور لازم تروح البيت علشان ليان وكمان علشان بكرا اول يوم امتحانات 
نور بدموع : مش هسيب اسر 
أسوة بابتسامه : مين قال انك هتسبيه بكرا اول ما تخلصي امتحانك تعالي علي هنا 
نور : طب وامتحانك 
أسوة : ملوش لازمه المرة ادي 
احمد : ممكن انتي كمان تروحي وبكرا ترجعي معا نور 
أسوة : لا انا هفضل هنا لحد ما اسر يكون كويس ومن بكرا لو سمحت عرفني طريقة الشغل علشان محدش يتكلم من الصحافه 
احمد : تمام ياله يا نور 
نور : أسوة وحيات مامتك خدي بالك من أسر 
أسوة بابتسامه: متخافيش هخلي بالي منه وكملت بضحكه علشان لما يفوق يعرف يزعقلي تاني 
نور بابتسامه: أن شاء الله يقوم وساعتها انا اللي هزعق ليه 
أسوة بتمني : أن شاء الله 
احمد ونور مشيوا والدكتور لق أسوة قاعده قدام اوضت اسر 
الدكتور : مدام أسوة حضرتك ممكن تدخلي جناح أسر باشا في سرير لحضرتك 
أسوة : تمام 
أسوة فتحت الباب ودخلت لقت اسر نايم وجهاز التنفس جانبه قربت من أسر وهي خايفه عليه 
أسوة بصوت مسموع بدأت تكلم اسر : انا مش عارفه انا لي قولت اني همسك للشركات مكانك ولي قولت أننا بنحب بعض ولي دفعت عنك وكملت بدموع بس اللي اعرفه اني شفت فيك بابا اللي اتحرمت منه بدري اوي خوفك علي نور وتربيتك لبنت مش بنتك برغم عصبيتك وتكبرك بس انت انسان كويس كملت والدموع تنهمر منها انا شفت بابا في نفس مكانك بس الدكتور قال إنه كويس بعدها قالوا إن في حد قت*له انا خايفه انت كمان تمشي علشان كدا انا فضلت جانبك وهفضل معاك لحد ما تكون كويس وكملت وهي بتسمح دموعها بس تقوم بخير وساعتها وتطلقني علشان انا هكون عملت معاك معروف اني احميك من اللي حاول يق* تلك  
أسوة بدأت تتأمل ملامح أسر وهي بتمشي أيدها علي دقنه وعيونه شعره الناعم والكثيف قربت تستنشق نف*سنه لكن مره واحده بعدت عنه لما أدركت هي قد اي قريبه منه 
أسوة بتوتر : انا اسفه وكملت بضحكه علي اساس انك سمعني يعني 
سابت اسر وراحت نامت علي السرير التاني 
في مكان مهجور 
بسمه بعصبية: يعني اي اسر ليس عايش 
مساعدها: يا هانم اسر عايش ومش عايش معتش ليه لازمه 
بسمه بمكر : مين اللي قالت إنها مراته دي 
مساعدها: تبقي اخت واحد شغال عن أسر اسمه ابراهيم 
بسمه بتفكير : واي سبب جوازهم 
مساعدها : قالت للصحافه أنهم كانوا بيحبوا بعض من زمان 
بسمه بعدم اقتناع : لا في حاجه ولازم تعرفها عن اللي اسمها 
مساعدها بسرعه : أسوة يا هانم 
بسمه بتفكير : أسوة اسمها أسوة 
مساعدها باستغراب : ايو يا هانم 
بسمه : انا عايزه كل حاجه عنها 
عند اسر 
أسوة قامت من النوم وهي حاسه ان كان في حد واقف بيتفرج عليها 
أسوة لنفسها : انا حاسه ان كان في حد واقف بيتفرج عليا أو يمكن اوهام يا ربي مش عارفه 
وقامت تشوف اسر 
اسر كان نايم 
الممرضه : صباح الخير يا مدام 
أسوة بابتسامه خفيفه: صباح النور 
الممرضه : ممكن حضرتك تخرجي برى لحد ما اغير علي الجرح 
أسوة بغيره : لي بقى أن شاء الله هو انا مش مراته 
الممرضه : مش قصدي انا قصدي 
أسوة قطعت كلامها : من غير قصد انا اللي هغير علي الجرح ولو سمحتي اخرجي برى 
الممرضه : يا فندم مينفعش دا شغلي 
أسوة بغيظ : ودي مستشفى جوزي وانا مش عايزه حد غيري ياخد باله مني وبعدين انا واخده كورس تمريض 
الممرضه بغيظ : تمام يا فندم اتفضلي دا الشاش الطبي وكل حاجه هتحتاجيها 
أسوة بغيظ وغيره : اتفضلي برى بقى 
الممرضه خرجت بغيظ 
الممرضه : الو بقولك معرفتش اعمل حاجه 
......
الممرضه : مراته دخلت وهي اللي هتغير ليه وعلي فكرا شكلها مش سهل 
.......
الممرضه : تمام 
عند أسوة 
أسوة : يعني كان لازم اعمل فيها سوبر مان وقول انا اللي هغير ليه وكملت وهي بتحط ايديها علي وسطها امال اخليها تشوف عضلاته وبعدين افرض كانت عايزه تم*وته 
أسوة بدأت تغير لاسر علي الجرح وهي حاسه ان في حاجه غريبه
أسوة بدأت تغير لاسر علي الجرح وهي حاسه ان في حاجه غريبه 
في قصر اسر السويفي 
نور بدموع: احمد علشان خاطري عايزه اروح لأسر 
احمد بحب : ممكن تهدي اسر انا طلبت أنه يتنقل القصر النهارده احسن من المستشفى بالذات بعد موضوع الغيبوبه دا 
نور بدأت تمسح دموعها: بجد يعني هو فعلا راجع البيت 
احمد بابتسامه: اه والله قدامه ساعه يكون الدكتور ظبط طقم الدكاتره علشان يكون في عنايه بيه 
نور : طب انا مش هروح الامتحان 
احمد بسرعه : لا الله يكرمك مش اسر يفوق واجي اطلب ايدك يقولي اصل اختي بتعيد السنه علشان كانت زعلانه علشاني 
نور غصب عنها ضحكت 
احمد بابتسامه : والنبي بحب قمر 
نور : احمد أخرج برى 
احمد بغيظ : هو اسر موجود مش موجود بخرج برى 
نور بابتسامه: ايو علشان دا بيت محترم 
احمد بصدمه : قصدك اني مش محترم يا ست نور وكمل بخبث طب والله بعد الجواز تعرفي يعني اي مش محترم وكمل بغمزه 
نور بصدمه: ااانت قليل الادب 
احمد بابتسامه خبيثه : مانا عارف 
نور بكسوف : اطلع برى يا احمد 
احمد بابتسامه : تمام بس متتصليش بيا 
نور بسرعه مسكت ايد احمد : لا لا لا استني بس هقولك
احمد تصنع البرود : اممم 
نور بابتسامه: انت زعلان 
احمد بهدوء: لا نور وبعد اذنك سيبي ايدي علشان انا راجل محترم 
نور بصدمة: انا اسفه اني مسكت ايدك 
احمد وهو ما زال علي نفس الوضع : ولا يهمك يا انسه نور 
نور بدموع : احمد انت بجد زعلت مني 
احمد لما حس بدموعها : لا يا روح احمد انا بس كنت بهزر معاكي والله مش اكتر 
نور بغيظ : طب اطلع برى 
احمد بابتسامه: ماشي بس مترجعيش تاني تقولي ارجع يا احمد 
نور بكسوف : طب خلاص افضل يا احمد 
احمد بضحكه : مجنونه والله 
عند بسمه 
بسمه بعصبية: يعني اي معرفتش تعمل حاجه 
عدنان : بسمه اسر السويفي مش اي حد 
بسمه: بس انا برود مش اي حد والمره الجايه النهايه هتكون بايدي 
عدنان : طب فيفي تسافر والا تفضل 
بسمه بتفكير: لا خليها الخطوه الجايه عليها 
عدنان بتفكير : هتعملي اي 
بسمه بخبث : هقولك بس في وقته 
ايمان بزعل: يعني اي يا ابراهيم هتسافر تاني 
ابراهيم : انا اسف يا امي بس غصب عني لازم اسافر وكمل كلامه بعصبية مكتومه: اسر رجعني تاني فرع الشركه في كندا 
ايمان بدموع: هو مش مكفيه اللي عمله لحد دلوقتي 
ابراهيم : ليها يوم عندي يا امي متخافيش 
ايمان بخوف : ابعد عنه يا ابني وسافر وشوف شغلك وربنا علي الظالم 
سندس قربت من ايمان حضنتها: وبعدين يا ماما كل يوم هنكلمك فيديو كول علشان تكوني قريبه مننا 
ايمان بابتسامه حزينه : ربنا يبارك فيكي يا حبيبتي 
ادم بعصبية: يعني اي يا أمير 
امير بهدوء: ادم اهدء 
ادم بعصبية: يعني جاي تقولي مفيش ولا كاميرا صورت الحدث*ه وتقولي اهدء 
امير : يعني اعمل اي بتاع السوبر ماركت قال إن الكاميرات عطلانه وبتاع جراش العربيات قال إن الكاميرات اتفرغت من غير ما يعرف اللي حصل 
وكاميرات الشوارع كلها كانت عطلانه في نفس الوقت اللي حصل فيه الحد*ثه 
ادم بتفكير : مفيش غير حل واحد 
امير بسرعه: اي هو 
ادم بخبث : فاكر الواد محسن اللي اتمسك في تهك*ير الكاميرات 
امير  بتذكير : اه افتكرته مش دا اللي رجع الفيديوهات المحذوفه للراجل اللي كان عايز يعرف مراته بتعمل اي في غيابه 
ادم بابتسامه خبيثه : بالظبط اهو الواد دا انا عايزه حتي لو من اخر الدنيا 
امير  : بس دا شغل شما*ل 
ادم بخبث : مفيش غيره واللي عندك حاجه تانيه 
امير بسرعه: لا مفيش غيره وبعدين اهو نرجع لزمن الشقاوه 
ادم بهدوء : طب انا لازم امشي 
امير بخبث : علي فين 
ادم بعصبية مصطنعه : وانت مالك يا رخم 
امير بابتسامه : كدا يبقى الموضوع فيه بنت واللي انا غلطان وكمل بغمزه 
ادم : انا ماشي بدل ما اك*سر ليك عضمك 
امير بسرعه: لا وعلي اي سلام يا كبير 
امير استني خروج ادم من المديريه وخرج هو كمان 
في مكان هادئ 
فرح بابتسامه : علي فكرا كنت هامشي 
امير بسرعه: ينفع يعني تمشي من غير ما اشوف القمر بتاعي مش كفايه اني مش بشوفك غير كل اسبوعين 
فرح بكسوف : طب انا لازم امشي 
امير بسرعه: طب استني اطلب حاجه نأكلها 
فرح بابتسامه: موافقه 
في قصر اسر السويفي 
نور بابتسامه: أسوة عامله اي 
أسوة بابتسامه: الحمدالله يا حببتي 
نور : فين اسر 
أسوة : الدكاتره هداخله 
قطع كلامهم صوت دخول احمد وهو ساند اسر علي الترولي 
أسوة بسرعه : بعد اذنك يا احمد انا طلبت من داد سميره أن اسر يفضل في الاوضه اللي جانب المكتب علشان مينفعش يفضل في جناحه 
احمد : بس دي صغيره 
أسوة : هو اصلا نايم يعني مش فارق كبيره من صغيره 
احمد : تمام 
نور : طلبتي امته من ادا يا أسوة ولي يفضل في الاوضه دي 
أسوة بهدوء : بصي يا نور تحت هيكون افضل لاسر علشان قريب من الجنينه والأشجار وكمان علشان الشمس وانا طلبت من داد سميره امبارح بالليل لما عرفت أن اسر هيرجع القصر وانا كمان مش هقدر افضل طالعه نازله وكملت بضحكه وبعدين الأوضه هنا اجمل من الجناح بتاعه 
نور بخبث : حلو بردو علشان ميكونش فيه مكان تقدري تهربي منه وكملت بغمزه 
أسوة بتوتر : ازاي مفكرتش في كدا 
نور : أسوة انا بهزر اسر في غيبوبه 
أسوة بتوتر : ماهي دي المشكله 
نور بعدم فهم : قصدك اي مش فاهمه 
أسوة بتوتر : ها ولا حاجه 
احمد : أسوة اتفضلي ادخلي علشان الممرضه ليس مجتش 
أسوة بتوتر: ها لا انا هستني الممرضه 
احمد بخبث: مينفعش يفضل لوحده افرضي حصل حاجه 
نور بخوف : أسوة علشان خاطري خليكي معا اسر 
أسوة بتوتر: حاضر 
أسوة دخلت اوضة اسر 
أسوة بتوتر : انت كويس 
أسوة بتوتر: انت كويس 
اسر بهدوء وهو بيشيل جهاز التنفس : ايو كويس 
أسوة : تمام انا هروح اشوف نور وليان 
اسر : استني انا مش قولت ليكي اني عايز اقضل في اوضة المكتب اللي خلاكي تقولي علي الاوضه دي 
أسوة بثقه : اولا يا استاذ اسر الاوضه دي افضل من مكتبك واللي انت نسيت انك في نظر الناس واحد في غيبوبه ازاي احط سرير في المكتب وكمان الأوضة منها للجنينه يعني تقدر تبقي تخرج تمشي شويه وبعدين انا غلطانه اني بساعدك يعني 
اسر باستغراب من تحاولها المفاجئ : طيب تمام يا رئيس مجلس إدارة شركات السويفي 
أسوة بتوتر: ااانا مكنش قصدي اني اخد مكانك و
اسر بقطع كلامها : و اي كملي 
أسوة بتوتر: انا ينفع أخرج 
اسر بهدوء : ممكن وكمل بحذر خدي بالك اي كلمه ممكن تكون مشكله 
أسوة هزت راسها بمعني حاضر 
أسوة : نور فين ليان 
نور : ليان في المدرسه ليس مجتش
احمد : أسوة بكرا اول يوم ليكي في الشركه يا ريت تجهزي نفسك 
أسوة بتوتر: بكرا !! ط طب مينفعش ناجل الموضوع 
احمد : للاسف مينفعش وكمان دا ملف لعرض تبع الشركه انا من وجهة نظري أنه عرض حلو وكمل بخبث بس مش عارف لو اسر كان فايق كان عمل اي علشان كدا عايزك تدرسي العقد كويس جدا 
أسوة هزت راسها بمعني حاضر وكملت كلامها 
أسوة : نور انا طالعه اخد دوش واغير هدومي ولما الممرضه تيجي قولي لي 
نور : تمام 
احمد بهدوء: انا داخل اشوف اسر ياريت تعمل ليا كوباية قهوه من ايدك الحلوين 
نور بابتسامه: من عيوني 
احمد بحب : تسلملي عيونك 
نور مشيت وأحمد دخل لأسر 
احمد قرب من أسر اللي كان مغمض عيونه 
احمد بصوت شبه عالي : ااااسر انت موت 
اسر بعصبية مكتومه: يا عم يحرق معرفتك 
احمد بضحكه : يا صغنن طلعت بتخاف 
اسر بغيظ : ولا انعدل احسن ليك 
احمد بابتسامه مستفزه: متقدرش تعمل حاجه يا باشا انت دلوقتي في حكم الاموات 
اسر بعصبية: اطلع برى يا احمد واعمل حسابك انك مرفوض من الشركه 
احمد بهدوء: تمام 
اسر ببرود: وموضوع نور أنساه 
احمد بصدمه وعصبيه : نعم يا خووويا يعني أنا اسمع كلامك واعمل كل دا وانت تيجي تقولي انسى نور دانا ادخل فيك السجن يا ابن سيف 
اسر بضحكه خبيثه: كويس انك عارف اني ابن سيف السويفي اللي مبيرجعش في كلامه ابدا 
احمد بغيظ: ولا بقولك اي شغل مش عايز وصحوبيه معاك مش عايز بس نور دانا اقتلك يا اسر 
اسر ببرود: طب ياله قبل ما حد يسبقك 
احمد بغيظ: وانت بسم الله الكل عايز يخلص منك 
اسر بتفكير : انا مستغرب من هدوء بسمه 
احمد بجد : يمكن اتاكدت انك خلاص كدا 
اسر : لا بسمه مش سهله وكمل بقولك اي خد بالك من ليان اخر مره بسمه عملت تحليل دي أن اي من غير ما نعرف لوله سامح اللي قالي قبل النتيجه ما تروح ليها 
احمد : لا اطمن هي كدا خلاص صرفت نظر عن الموضوع 
اسر بتفكير : لا بسمه مش من النوع دا هي دايما تفكيرها سابق كلامها 
احمد بعدم فهم: مش فاهم 
اسر : يعني اللي بتقوله غير اللي بتعمله دايما بتحتفظ بالصوره الكامله ليها 
احمد : علشان كدا قدرت تخدع عمي وتفهمه أنها كانت بتموت علشان يرجع ليها ويكمل في شغل المخدرات 
اسر : احمد هدي صوتك أسوة ممكن تدخل علينا 
احمد بتنهيده : اسر انا بجد خايف علي أسوة دي أمانه وكمل بتنهيده أسوة وليان اهم من روحي انا مش هنسى وعمي بيطلب منك انك تحافظ عليها وانت طلعت قد الامانه خدت ليان وحافظت علي أسوة من ادم وشره 
اسر بابتسامه خفيفه : اي يا عم احمد انت هتقلبها نكدا والا اي 
احمد : لا يا عم انا ماشي واسيبك ترتاح وخد بالك القصر كله كاميرات مراقبه علشان لو حصل اي حاجه نعرف 
اسر : خفف الحراسه شويه 
احمد بسرعه : لا مش هخاطر 
اسر : انا عايز اعرف مين غير بسمه عايز موت*ي وبشكل سريع وكمل كلامه انت عارف لوله تدخل أسوة في المستشفى قبل الممرضه ما تحط حقنه الهواء في دراعي كان زماني مي*ت بالذات اني كنت ليس تحت تأثير البرشام اللي يثبت فعلا اني في غيبوبه 
احمد : انت عرفت ازاي أنها مش بسمه 
فلاش 
الممرضه : ايو يا باشا انا في اوضته دلوقتي بس ليس هشوف هو فعلا في غيبوبه والا لا 
مجهول : تمام 
الممرضه بدأت تكشف علي أسر علشان تعرف فعلا هو في غيبوبه والا لا 
الممرضه : ايو يا باشا هو فعلا في غيبوبه
أسوة بتوهان : انتي مين 
الممرضه بتوتر : ااانا الممرضه بتاعت اسر بيه 
أسوة : تمام بس بتعملي اي 
الممرضه : ولا حاجه بعد اذنك 
اسوة مالها دي وكملت بغيظ يعني كان لازم اقول للممرضه التانيه اني انا اللي هغير علي الجرح اوف بقى وبدأت أسوة تغير لاسر علي الجرح 
باك 
اسر : في المستشفى كان في بدل المحاوله اتنين وتلاته علشان اللي يسبق في دخولي القب*ر وكمل كلامه بحب بس في كل مره كانت أسوة تنقذ حياتي 
احمد بصدمه : اسر انت كويس يا حبيبي 
اسر بغيظ: اظبط ياله 
احمد بضحكه : طيب يا عم هدي صوتك 
عند أسوة كانت نازله من علي السلم وهي لابسه عباية استقبال جابتها وهي جايه لأن كل الهدوم اللي نور جابتها ليها ماينفعش تتلبس 
أسوة كانت ليس هتدخل لاسر بس سمعت صوت فيفي وهي بتقول 
فيفي: وينه حبيبي وينه اسر شو صار ليه 
أسوة بغيره وغيظ : وانتي مالك يا حلوه بيه
فيفي بحزن مصطنع : شو بدك انتي انا عم اسال عن حبيبي 
أسوة بصوت عالي: وحبيبك دا يبقي جوزي 
احمد وأسر بصدمه من صوت أسوة 
اسر : هو انا سمعت صح 
احمد : تقريبا اه 
برى 
فيفي بدلع: اسر مو بيحبك 
أسوة بنفس الدلع : وانتي مين قالك يا صرصور انتي 
فيفي بغيظ : عم اسال عن حبيبي وينه اسر 
في الاوضه
اسر بصوت مهموس: بقولك اي اطلع شوفها 
احمد بابتسامه: لا سيب أسوة تجبها من شعرها انا متغاظ منها 
اسر بغيره علشان احمد قال اسم أسوة : اسمها ميجيش علي لسانك تاني 
احمد بفهم : هي مين دي 
اسر بعصبية مكتومه: مراتي 
احمد بخبث : هي بقت مراتك من امته وبعدين دي بنت عمي يعني براحتي 
اسر بعصبية مكتومه: احمد بلاش تخليني اقوم احطك مكاني بجد 
احمد بسرعه : لا يا عم خلاص انا خارج بس اقولها بقى اي 
اسر ببرود: يا مرات اخويا 
احمد بحب : دي اجمل كلمه انت قولتها من يوم ما عرفتك 
اسر بابتسامه: طب ياله اطلع 
برى 
احمد : خير يا أسوة 
أسوة بغيظ : البتاعه دي عايزه تدخل لاسر 
احمد بخبث : طب وفيها اي 
أسوة بتفكير لنفسها : هو ممكن يكون اسر قايل ليها أنه بيمثل وكملت لنفسها لا اكيد لا هو قالي أنه معندوش ثقة في حد غير احمد وانا 
احمد عرف هي بتفكر في اي ف اتكلم بخبث : أسوة فيفي تبقى شريكة اسر وكمان حببته 
فيفي بفرح : سمعتي 
احمد رجع كمل كلامه : قصدي سابقاً يا مدام فيفي قبل ما اسر يعرف انك كنتي متجوزه 
أسوة بفرحه وابتسامه: والسابق يعني بح راح زمانه يا حلوه 
فيفي بغيظ : انا مستحيل امشي من غير ما اشوف اسر وبكرا لما اسر يرجع راح أقوله علي كل شئ انت قولته يا احمد 
احمد حاول يكتم صوت ضحكته : لما يرجع بقى الله واعلم يمكن ي*م*وت
أسوة بسرعه وخوف : بعد الشر عنه 
احمد ابتسم لانه عارف انها بدأت تحب اسر من غير ما تحس وهكذا اسر اللي بدا يحبها من غير ما يعرف 
أسوة بتوتر: اكيد اسر هيكون بخير 
فيفي بحقد : انا راح اطلع جناح أسر 
أسوة بعصبية وصوت عالي: بقولك اي بقى انا خلاص فاض بيا قدامك حل واحد مفيش غيره وهو انك تمشي من وشي دلوقتي اهو والا هخلي دكاترة مصر كلها ولبنان ميعرفوش سبب الو*فاة اي 
فيفي بخوف : شو عم تحكي 
احمد بصدمه وهكذا اسر اللي كان قاعد سامع كل حاجه 
فيفي بخوف : شو عم تحكي 
احمد بصدمه وهكذا اسر اللي كان قاعد سامع كل حاجه 
أسوة بغيظ اكبر : بقولك اي يا حلوه دخول القصر مره تانيه متحصلش وكملت بسخرية ولما اسر يفوق من الغيبوبه ممكن تبقي تقوليه واه نسيت وكملت وهي بتكلم احمد لو سمحت يا استاذ احمد المدام فيفي لو ليها شركه معا شركتنا ف ياريت تتلغي تماماً 
في اوضة اسر 
اسر بصدمه من كلام أسوة بدا يكلم نفسه: يا بنت المجنونه 
برى 
فيفي بغيظ: انا راح امشي بس راجعه تاني 
أسوة بانتصار : دا في احلامك يا حلوه
نور بتصقيف: اهي دي أسوة اللي اعرفها اخيرا خلصنا من الحربوه دي 
أسوة بإحراج: ه هو انا زودتها والا اي 
نور بتشجيع: دانتي مسحتي بيها الأرض والله شاطره 
احمد بخبث : بس كدا اسر ممكن يزعل 
نور : مين قالك أننا هنقول لاسر لما يفوق بالموضوع 
أسوة بخوف من ردت فعل اسر. : هو خلاص عرف 
نور بعدم فهم: ازاي 
أسوة بسرعه : قصدي أن اخوكي وحتي وهو تعبان بحس بيسمع كل حاجه وكمان انا سمعت من دكتور أن اللي بيكون في غيبوبه حاسس وسامع بس عقله رافض الرجوع للحياة 
نور بزعل : هو اسر ممكن يفضل كتير كدا 
احمد بحب : متخافيش اسر راجل واكيد هيرجع تاني 
عند بسمه 
بسمه بعصبية: هو اي اللي معرفتش ادخل اشوفه 
فيفي بغيظ: الحربايه اللي اسمها أسوة دي طلعت مش سهله وشكلها بتحبه اوي 
بسمه : يعني أنا اصرف عليكي واعمل منك هانم وفي الاخر مش عارفه تتصرفي معا حتة بت زي دي 
فيفي : اعملي اي يعني يا بسمه 
بسمه بشر : ولا حاجه أنا اللي هعمل 
فيفي : يعني اسافر واللي افضل 
بسمه بتفكير: لا افضلي علشان لازم ترجعي القصر تاني وموضوع أسوة دا سبيه ليا 
مجهول : الو 
بسمه : الو 
مجهول : عملتي اي 
بسمه بغيظ : معرفتش ليس اعمل حاجه 
مجهول بعصبية : اسمعي يا بسمه كويس قدامك بالظبط اسبوعين تكوني خلصتي من النسر وكمان عرفتي مين يمسك مكانه في مصر واللي ادعي لنفسك بالفاتحه وكمل بخبث ومتنسيش تبقي تدعي لبناتك 
بسمه بصدمه وخوف: ب ب بناتي هما بناتي عايشين 
مجهول بضحكه خبيثه: قدامك اسبوعين وتكوني خلصتي شغلك والمكافأة هتكون مكان بناتك
بسمه بسرعه : الو الو 
فيفي بفضول : مين دا 
بسمه بعصبية: اخرجي برى 
فيفي : بسمه انا..
بسمه بعصبية وصوت عالي: قولتلك أخرجي برى برررررى
عند ادم 
سميه بكسوف: شكلي معطلة حضرتك 
ادم بابتسامه: ابدا دا كان فون شغل وبعدين بلاش حضرتك دي 
سميه بابتسامه: حاضر 
ادم : يا اي 
سميه بكسوف: ي يا آدم 
ادم بابتسامه: اول مره اسمع اسمي بالحلاوة دي 
سميه بكسوف وتوتر : ط طب ينفع نمشي 
ادم بسرعه : لي 
سميه : اصل مكسوفه اول مره اخرى مع حد 
ادم بابتسامه: ودي حاجه تفرحني باني اول شخص في حياتك 
في قصر اسر السويفي 
احمد : طيب انا لازم امشي الوقت اتاخر وكمل كلامه وان شاء الله يا مرات خويا هعدي عليكي الصبح علشان نروح البنك اول حاجه وبعدين نروح الشركه 
أسوة بتوتر: أن شاء الله 
نور بزعل : ما تفضل شويه كمان 
أسوة بضحكه خبيثه: سبيه يا نور مش هيطير يعني 
نور بغيظ : انا قصدي أنه يفضل ليس بدري 
احمد بابتسامه: معلشي يا نور لازم اروح المصنع في شاحنة جايه ولازم اتاكد من صلاحيتها وبعدين ليان نامت وانتي كمان عندك امتحان الصبح يدوب تنامي وكمل بخبث واسوة قصدي مرات اخويا لازم تدخل لاسر لأن الممرضه هتيجي بكرى 
أسوة بخوف من ردت فعل اسر : لا نور اللي هتفضل جانبه النهارده 
نور بهدوء : حاضر 
احمد بسرعه : لا مينفعش علشان انتي عندك امتحان وبعدين انتي مش هتعرفي تغيري علي الجرح إنما أسوة بتعرف 
نور بتفكير : عندك حق 
أسوة بقلق : حاضر هدخل انا 
احمد بخبث : ربنا معاكي 
أسوة فهمت هو يقصد اي وخافت اكتر 
احمد مشي ونور خدت ليان وطلعوا يناموا واسوة فضلت خايفه تدخل لاسر 
سميرة بحب : أسوة يا بنتي 
أسوة بنوم : نعم يا داد 
سمير : ادخلي نامي عند اسر 
أسوة بتوتر: حاضر 
سميرة : طيب يا حبيبتي انا مسافره دلوقتي علشان مرات ابني بتولد والخدم راحوا اوضهم هي في بيت الخدم في الجنينه يعني القصر مفيش فيه حد لو عوذتي حاجه رني الجرس اللي في المطبخ وانا أن شاء الله هكون هنا بكرى اخر النهار 
أسوة بحب : حاضر يا داد وكملت انا هرن علي عمي سعيد يوصلك 
سميرة بحب : تسلمي يا بنتي 
أسوة رنت علي سعيد وسميرة مشيت 
أسوة بتوتر لنفسه مانا لازم ادخل اشوفه مش هيحصل حاجه وبعدين اصلا زمانه نام 
أسوة دخلت الأوضة واتفجئت بأن اسر قاعد ماسك ملف وبيشرب سيجاره وجانبه كوباية قهوه 
أسوة بصدمه : انت بتعمل اي وجبت القهوه منين وازاي تشرب سجاير وانت ليس تعبان 
اسر بعصبية مصطنعه: انتي ازاي تكلمي فيفي كدا 
أسوة بتوتر: ها أنا معملتش حاجه 
اسر قام وقرب منها 
اسر بهدوء : اللي خلاكي تقولي ليها أنها مينفعش تفضل في القصر وكمان ممنوع تشوفني 
أسوة بخوف : اانا كنت خايفه تعرف انك مش تعبان مش اكتر 
اسر بعدم تصديق : قولي والله 
أسوة بتوتر: مش بكدب 
اسر : عارف 
أسوة بصدمه : يعني انت مصدق كلامي 
اسر وهو بيرجع مكانه : لا 
أسوة بغيظ وغيره: طب علي فكرا هي مش حلوه ومش من النوع اللي الواحد يشوفها مناسبه ليه 
اسر وهو بيشرب القهوه : امال مين المناسبه ليا انتي مثلا 
أسوة بكسوف : اانا مقولتش كدا انا بقول في العموم وبعدين مقولتش بردو جبت القهوه منين 
اسر : بصي علي يمينك 
أسوة بصت لقت مكنة القهوه وكل انواع القهوه في ركن صغير 
أسوة بصدمه : دي مكنتش هنا 
اسر : جبتها النهارده 
أسوة : ازاي 
اسر : مش لازم اقولك كل حاجه وبعد كدا ملكيش دعوه بحد جاي يشوفني 
أسوة بعصبية : يعني كنت اخليها تدخل تشوفك وتقرب منك وتقولك شو اخبارك حبيبي كتير وحشني صوتك يا حبيبي والكلام الفاضي دا 
اسر باستغراب من كلامها وطريقه عصبيتها : طب وانتي غيرانه لي 
أسوة بكسوف : اانا انا مش غيرنه 
اسر قام وقرب منها وهي فضلت ترجع لوراء : لا غيرانه وباين عليكي اوي 
أسوة بكسوف وتوتر من قربه : لا مش غيرانه 
اسر قرب منها لحد ما بقت واقفه وراء منها الحيطه : طب منزله عيونك لي 
أسوة بكسوف نزلت عيونها للأرض : ممكن تبعد 
اسر بقرب اكتر وهمس عند ثغرها: العبايه عليكي تجنن 
أسوة وشها بقى شبه التفاحه من كتر الكسوف 
اسر بضحكه خبيثه: امال لو مسكت ايدك هتعملي اي 
أسوة بغيظ من كلامه  حطت ايديها علي صد*ره علشان تبعده عنها 
اسر مسك ايديها 
اسر بحب : اول مره اخد بالي من لون عيونك 
أسوة بتوتر: سيب ايدي 
اسر : بشرط 
أسوة : اي هو 
اسر : اخد حض*ن زي اللي فيفي كانت هتديه ليا وانتي خلتيها تمشي 
أسوة بعصبية: نعم انت اكيد مجنون 
اسر ببرود: لو حد غيرك كان قال الكلمة دي كان زمانه ميت وكمل ببرود قولت اي 
أسوة : مستحيل 
اسر شدها لحض*نه بدون سابق انذار 
أسوة بصدمه من فعله كانت بتحاول تبعد لكن للحظه حست بأنها مرتاحه مطمئنه بدأت ترفع ايديها تبادلوا نفس الحض*ن 
أما اسر كان مبسوط من ردت فعلها ليه واتاكد دلوقتي أنه فعلا بيحبها 
أسر بخبث: مكنتش اعرف ان حضن* ك مميز اوي كدا 
أسوة بعدت عنه بكسوف 
اسر بابتسامه هادئه: طب خلاص اهدي 
أسوة بتوتر: انا هروح انام
اسر سحب ايديها قبل ما تمشي 
اسر : استني 
أسوة : نعم 
اسر : عايزك تاخدي بالك من كل حاجه في الشركة 
أسوة : حاضر هاخد بالي من الشركة 
اسر : أنا مش قصدي الشركات ولا الفلوس انا قصدي عليكي مش عايز كلام معا موظف ولا كلام معا حد اصلا واي حاجه عايزها رني عليا ومد أيده وهو بيديها فون دا فون مفيش عليه غير رقمي باسمي خليه معاكي ومش عايزك تأكلي برى اي حاجه ولا من ايد اي حد 
أسوة باستغراب: لي كل دا 
اسر : من غير لي انتي تسمعي الكلام 
أسوة : حاضر حاجه تانيه 
اسر : لا 
أسوة بتوتر: طب ممكن تسيب ايدي 
اسر بخبث: هي فين ايدك دي 
أسوة بكسوف : بين ايدك 
اسر : انتي اللي ماسكه ايدي 
أسوة بغيظ : لا انت 
اسر : طب شوفي انتي 
أسوة : اهو حتي بص...
اسر بخبث : شكل الحض*ن ليس مقصر عليكي 
أسوة انكسفت منه بعد ما شافت أن هي اللي ماسكه أيده 
أسوة بكسوف : اسفه 
اسر بود : ولا يهمك وبعدين انا جوزك علي فكرا 
أسوة : هو انا ممكن اسالك سؤال 
اسر بهدوء : ممكن 
أسوة : لي اتجوزتني 
اسر بتنهيده: ممكن ناجل الموضوع 
أسوة بزعل : تمام 
اسر رجع قاعد قدام الملفات بتاعته واسوة راحت نامت علي الكنبه اللي قصاده لحد ما اسر لاحظ انها راحت في النوم وقرب يعدلها 
اسر بصوت حنون : انا عارف انك عايزه تعرفي كل حاجه بس صدقيني مش وقته لو عرفتي دلوقتي هتبعدي عني وانا مصدقت لقيتك 
وقرب طبع بوس*ه علي جبينها 
وراح نام هو كمان 
في صباح يوم جديد 
نور بابتسامه: ليان عامله اي 
ليان بتعب : هو هو بابا اسر فين 
نور بخوف قربت من ليان للي كان باين عليها التعب جدا 
نور بخوف : مالك يا حبيبتي 
ليان : الدكتور قال لاحمد اني هموت 
نور بدموع : لا يا حبيبتي مش هيحصل 
ليان بدموع : لا هو قال كدا وانا سمعته 
نور بصوت عالي: أسوة يا أسوة 
أسوة كانت نايمه اسر فاق علي صوت نور 
اسر بسرعه : أسوة أسوة. 
أسوة بنوم : نعم 
اسر بصوت مهموس: ممكن تقومي نور بتنادي عليكي 
أسوة قامت بخوف وطلعت برى بسرعه 
أسوة بخوف : في اي 
نور بدموع : ليان تعبانه لازم تروح لدكتور 
أسوة بسرعه : ثواني البس 
بعد ثواني نزلت أسوة من فوق وهي لابسه بنطلون جينز بوي فريند واسع و تيشرت اسمر بكم وحجاب منقط ابيض في اسمر 
أسوة كانت خارجه فجاء افتكرت اسر فرجعت تاني 
اسر بخوف : ليان مالها 
أسوة بدموع : شكلها تعبان اوي انا خايفه عليها يا اسر 
اسر بهدوء : متخافيش انتي خديها علي مستشفي السويفي وهناك هما عارفين بيعملوا اي 
أسوة بتوتر: حاضر 
اسر رن علي احمد وقاله يروح علي هناك 
في مستشفى السويفي 
الدكتور: انا اسف بس هي دخلت في غيبوبه 
أسوة ونور بدموع : ط طب مفيش حل 
الدكتور بحزن : انا قولت للباشا أننا محتاجين نوخاع من الدرجه الاولى علشان يساعدنا علي العمليه بس هو كل مره كان يقولي هشوف الموضوع والوضع دلوقتي بقي صعب 
احمد بزعل : طب لو النخاع اتوفر ترجع تاني 
الدكتور : مش دايما بس هنحاول وربنا معانا 
احمد : اخر النهار هرجعلك ومن هنا لحد ما ارجع مفيش بني ادم يدخلها غير الممرضه بتاعتها الخاصه 
الدكتور : حاضر 
مجهول : يا هانم القصر فاضي حتي الحرباية بتاعته مش موجوده 
بسمه بشر : يبقي النهارده نهاية اسر 
في قصر اسر السويفي 
كان خايف علي ليان وخوف الأكبر من أن أسوة تكرهوا بعد ما تعرف حقيقته 
" لدرجه اخشىٰ ضياعك من بين يدي ، وكيف لا يخشى قلبي ؟ وانتِ من كأن طوق النجاة اليَّ " 
اسر سمعت صوت حد برى فقرب من السرير وحط الجهاز وكأنه نايم 
بسمه دخلت بشويش وقربت من أسر 
بسمه بخبث : جه اليوم اللي اشوفك واقع فيه يا اسر وكملت بضحكه بقيت شبه الكرت المح*روق بالنسبه لينا لازم اخلص منك ودلوقتي 
وقربت تدي لاسر حق*نة هوى 
اسر ببرود: طب مش تستاذني دخول القصر الاول والا دي حاجه جديده عليكي 
بسمه بصدمه وخوف : اااانت انت ازاي عايش 
اسر وهو بيقوم يقعد : هو انتي محدش قالك اني يتخاف مني مش عليا اصلي اتعودت اخد بالي من كل حاجه واسبق كل واحد بخطوه 
بسمه بشر: طبعك يا ابن سيف 
اسر ببرود: لا وانتي الصدقه دا ذكاء مدروس 
بسمه بشر: طول عمرك واخد كل حاجه 
اسر بعصبية: انتي اللي طماعه طمعتي في كل حاجه خليتي احمد يتيتم من صغره و اتجوزتي عمه وخليته يمشي معاكي في سكة اللي يروح ما يرجعش و لما جتلك الفرصه تخلصي منه جبتيها فيا علشان تاخدي مكانه ودلوقتي عايزه تشيليني من طريقك علشان ميكونش فيه غيرك بس غلطانه يا بسمه 
بسمه بشر : الغلط دا كان غلط ابوك اللي سابني وانا عيلة صغيره وقال اني مش أخته وبعد عني زي مانت ما عملت معا فرح 
اسر بعصبية مكتومه: انتي اللي طماعه وجيتي تطلبي حاجات مش من حقك ولما وقف جانبك قت* لاتيه وفرح ملكيش دعوه بيها وكمل بشر اوعي تكوني فاكره اني مش عارف كل حاجه فوقي يا بسمه انا النسر مش اي حد انا اللي امح*ي وجودك من الدنيا 
بسمه بخوف : اسر متنساش اني عمتك 
اسر ببرود : عمتي مين صلي على النبي في قلبك انا معنديش عمات وبعدين انا سايبك بس علشان دمك يتحرق علي فراق بناتك زي ما عملتي فيا وفي ابويا 
بسمه بشر: وهو انا برود اللي قولت لامك تروح تتجوز واحد من سنك 
اسر وهو بيجز علي سنانه: اسمعي يا بسمه كلمتين ملهمش تالت الدور الجايه علشان يقابل رب كريم هو انتي انا قولت اقولك علشان تبقي تجهزي نفسك 
بسمه بخوف : اسر 
اسر بعصبية: برى 
بسمه : انا عمتك يا اسر 
اسر بسخريه : وشغلنا مفيش فيه عمتي ولا خالي ووو
اسر بسخرية: وشغلنا مفيش فيه عمتو ولا خالو ولا.....اااا
أسوة بخوف قربت من أسر حضنته 
تحت نظرات التعجب من أسر وملامح الدهشه من بسمه اللي لاول مره تشوف أسوة 
اسر بحب : اللي حصل 
أسوة وهب مازالت جو حضنه: ليان بت*مو*ت 
اسر خد باله من بسمه اللي كان نفسها تاخد أسوة في حضنها من غير ما تعرف اي السبب 
اسر ببرود : انتي ليس هنا اطلعي بري 
بسمه خرجت وهي حاسه ان أسوة بنتها 
اسر بهدوء بعد أسوة عنه : طب ممكن تهدي وانا هتصرف 
أسوة بصوت مخنوق من الدموع : الدكتور قال إن لازم نخاع العظم ومن الدرجه الاولى هتجيبه منين 
اسر بهدوء : انتي مش امبارح سالتني انا اتجوزتك لي صح ؟ 
أسوة : ايو 
اسر بهدوء : علشان انتي اخت ليان ولازم وجودك في حياتها علشان تقدر تعيش 
أسوة بصدمه بعدت عن أسر : أأنت....انت بتقول اي 
اسر : ليان تبقي اختك، أسوة انا اوعدك أن أي حاجة انتي عايزه تعرفيها هقولك عليها بس بعد عملية ليان 
أسوة بعدم تصديق: انت اكيد بتهزر ...يعني اي ليان اختي ؟ طب ازاي وانا امي ميته من يوم ما جيت الدن.....كملت بدموع ه هي ماما عايشه يعني هي ليس عايشه 
اسر بهدوء : ممكن تهدي 
أسوة بصوت عالي: أهدى طب ازاي انت جاي تقولي بكل سهوله أن ليا اخت لا وكمان بت*مو*ت وتكمل وتقولي أن ماما عايشه كملت بدموع هي فين ولي مش عايزاني في حياتها ولي بعدت عني انطق 
اسر بهدوء : طب ممكن تهدي علشان افهمك 
أسوة : تفهمني اي عايز تقولي اصل امك مكنش معاها حق العلاج فسبتك لابوكي واللي هتقولي أصلها مكنتش بتحب خلفت البنات فرمتنا لبابا وكملت بدموع بابا اللي اتحرمت منه بدري ووو
أسوة بدموع : بابا اللي اتحرمت منه بدري ووو انا مش قادره اقف 
اسر بخوف : أسوة 
في لحظه كانت أسوة فاقده وعيها 
اسر بخوف : اسوووة
اسر جري لحقها قبل ما تقع علي الارض
اسر بخوف : أسوة فوقي أسوة أسوة 
احمد بخوف : اسر أسوة بالها 
اسر بسرعه : هات دكتوره بسرعه 
احمد خرج بسرعه 
وأسر حطها علي السرير وفضل واقف جانبها يفتكر وصية والدها ليه 
فلاش 
محمد : اسر انا غلط وعارف أن مكنش ينفع اسمع كلام بسمه بس غصب عني يا ابني الشي*طان شاطر وهي كانت عارفه كل مره تخليني ادخل برجلي معاهم
اسر بعصبية مكتومه: انت فاهم انت عملت اي ؟ طب مفكرتش في بنتك وابنك مفكرتش لو جرى ليك حاجه اللي هيحصل لعيالك 
محمد بدموع : علشان كدا يا ابني انا جتلك انت انا عارف انك بتعتبرني زي والدك خد بالك من أسوة وإبراهيم 
احمد بعصبية : عمي انت جاي بعد اي تقول كداااا ارتفع صوت احمد جاي تقول الحقني يا اسر انا عندي بنت وولد عايزك تاخد بالك منهم جاي بعد ما الدنيا باظت لا شاطر يا عمي 
اسر بعصبية: خلاص يا احمد اسكت 
احمد بصوت عالي: عايزني أسكت وانا عارف اخرتها اي عايزني أسكت وانا عارف انهم ممكن يدورو علي ولاد عمي اللي طول الوقت كان مفهمني أنهم ما*توا 
باك
احمد : اتفضلي يا دكتوره 
الدكتوره : لو سمحتوا برى علشان اعرف اكشف عليها 
برى 
اسر بخوف فضل واقف مش عارف يتكلم 
احمد قرب منه : اسر اللي حصل 
اسر بدء يحكي اللي حصل من ساعة دخول بسمه لحد معرفت أسوة بموضوع ليان 
احمد بهدوء: كان لازم تعرف يا اسر علشان خاطر اختها 
اسر بندم : كان ممكن القي طريقه غيرها ...غير اني اشوفها مكسوره قدامي كدا 
احمد بهدوء: اسر انت حبتها ؟
" دق القلب من أجلها أعلن عن استسلامه أمامها،فمن سواها انقذهُ من ظلمت الحياة،وغدرها" 
اسر بهدوء: وياريت ما حبتها 
احمد باستغراب: لي يا اسر 
اسر : الاول كنت خايف اسيب نور لوحدها ودلوقتي بقيت خايف امشي وانا خايف عليها هي كمان 
احمد حضن اسر بدموع : متقولش كدا يا اسر 
اسر : احمد لو حصلي حاجه في يوم توعدني تاخد بالك منهم 
احمد بعصبية مكتومه: اخرس يا اسر 
اسر بعد عن احمد 
اسر : احمد انت اكتر واحد عارف كل حاجه علشان كدا بوصيك 
احمد : يا عم موافق بس وصيني علي اختك يوم فرحنا غير كدا انسي وكمل بخبث علشان يخرج من التوتر والقلق وبعدين المفروض دلوقتي انك بقيت جوز اختي وانا هكون جوز اختك يعني لو عملت اي حاجه ليها هااا
اسر بشر : هتعمل اي 
احمد بخوف : لا ولا حاجه أنا بهزر 
الدكتوره خرجت وأحمد وأسر بيضحكوا 
اسر بسرعه : أسوة عامله اي 
الدكتورة بهدوء : هي بقت كويسه دلوقتي بس ياريت بلاش عصبيه لأنها كانت متعرضها لصدمه 
احمد : حاضر يا دكتورها 
الدكتوره : وياريت تاكل كويس لأنها ضعيفه جدا 
اسر : حاضر 
احمد : اتفضلي يا دكتوره 
احمد خد الدكتوره 
اسر نزل المطبخ وبدأ يعمل اكل لاسوة 
احمد بضحكه : بتعمل اي يا باشا 
اسر بغيظ : اخرس ياله 
احمد بخبث : طب مش تشوف الاول هتوافق تشوفك والا لا
اسر بهدوء : حتي لو مش عايزه تشوفني هفضل جانبها 
احمد بخبث : مش كان من شوية يا ريتني ما حبتها 
اسر بعصبية مكتومه: بقولك اي يا ابن عفاف عارف باب القصر تخرج منه و اياك اشوف وشك تاني 
نور بصدمه: اسر اااانت قومت امته 
اسر وهو ماشي من جانبها : بقولك اي قبل ما تمشي فهمها علشان مش عايز غباء 
نور بصدمه: يفهمني اي وبعدين اللي معاك دا 
اسر بتريقه: مش بقولك مش عايز غباء 
احمد بضحكه : دا يا حببتي اكل 
اسر رجع تانيه لاحمد 
اسر بعصبية : متلم نفسك يا لاه 
احمد ببرود : اي يا عم خطبتي 
نور باستغراب : هو اللي بيحصل 
احمد ضحكه : يعيني دا انصدمت 
اسر بتنهيده : نور احمد هيقولك علي كل حاجه بس مش عايز حد يعرف 
احمد بخبث : طب ما اطلع انا وهي معاك واهو اقول لاسوة بالمره بدل ما تقول انت 
اسر ببرود: وماله يا حبيبي بس ابقي فكرني اوافق على العريس اللي اتقدم لانور 
احمد بغيظ: طب جرب يا اسر وانا اقت*تله 
نور بسرعه : لا يا حبيبي كدا تروح الس*جن 
اسر بصدمه : انتي قولتي اي يا ختتي
احمد بحب : قال حبيبي 
اسر بعصبية: انا طالع احسن ما اخل*ص عليكم 
فوق 
أسوة كانت ضامه نفسها وهي بتعيط 
اسر دخل بهدوء وهو شايل صنيه عليها شوربة خضار 
أسوة بعصبية : اخرج برى مش عايزه اشوفك 
اسر بهدوء حط الصينيه علي التربيزه وقرب قعد قدامها 
اسر بندم : انا اسف علي كل حاجه حصلت لك بسببي 
أسوة بابتسامه مكسوره : اسف !!! علي اي والا اي انا بس عايزه اعرف انا عملت ليك اي علشان تعمل كدا دا دانا عمري ما شفتك ويوم ما اشوفك تقلب حياتي كلها تخلي الست اللي ربتني تسبني بسهوله واخويا يبعد عني ودلوقتي تقولي ليكي اخت وكملت بدموع دانا كنت حاسه ان روحي بتروح علشانها وانا معرفش أنها اختي ودلوقتي تزيد عليا وجع بعدها عني ! وتقولي اسف 
انا معنتش فهمه حاجه ولا عارفه حاجه لي تعمل كدا فيا لي 
اسر بحزن : علشان كنت خايف عليكي 
أسوة بسرعه وعصبيه ممزوج بدموع : خايف عليا من اي وكملت بكره : اللي مفروض اخف منه بجد هو انت مفيش اي حاجه تقدر تخاوفني غير وجودك في حياتي 
اسر بوجع من كلامها : من حقك تكرهين بس اديني فرصه اصلح كل حاجه 
أسوة بعصبية : مش عايزه منك حاجه ابعد عني 
تحت 
نور بصدمه: كل دا حصل 
احمد بكدب : دول ناس كانوا عايزين يخلصوا من أسر باي شكل ودا اللي حصل 
نور : طب واسوة 
احمد : عرفت أن ليان اختها 
نور بدموع : زمانها زعلت من أسر 
احمد : لازم اطلع اشوفها اكيد اسر مش عارف يوضح ليها حاجه 
نور : يوضح اي 
احمد : بعدين يا نور بس ياله 
فوق 
أسوة بعصبية : بقولك أخرج برى والا اقولك انا اللي مليش مكان هنا 
اسر بعصبية مكتومه: اقعدي انا خارج 
احمد بهدوء: اسر 
اسر : ادخل يا احمد 
احمد بهدوء: عامله اي 
أسوة بدون رد 
احمد بتنهيده : طب اسمعيني يا أسوة لو عايزه تعرفي كل حاجه يبقي لازم تروحي لطنط ايمان مرات عمي 
أسوة بصدمه : مرات عمك 
احمد بهدوء: انتي وليان ولاد عمي و كفايه اتهامات ضد اسر الحكايه كامله عند طنط ايمان 
أسوة قامت وهي مش قادره تقف كانت هتقع 
اسر بسرعه مسكها من خصرها : خدي بالك 
أسوة بكره: ابعد عني أنا عندي اهون انك*سر والا انك تلمسني 
" والآن وقد أصاب اسهمك صميم قلبي ليتني فقدة الحياة قبل نطقك لتلك الكلمات * 
اسر بحزن : عندك حق انا مستهلش اني المسك 
احمد بغيظ: تعالي يا أسوة هوديكي البيت 
أسوة خرجت معا احمد بدون حرف وهي عقلها مش عارف يفكر واقف عن التفكير في اي حاجه 
نور بدموع: متزعلش يا اسر منها 
اسر بهدوء : مش زعلان انا بس خايف عليها 
نور : أن شاء الله خير 
اسر : انا لازم اروح المستشفى علشان ليان 
نور بزعل : خد بالك من نفسك 
احمد بهدوء: أسوة احنا واصلنا
اسوة كانت تايهه مكنتش سامعه صوت احمد 
احمد : أسوة 
أسوة بدموع : خير 
احمد : واصلنا 
أسوة بصت حواليها لقت أنها قصاد بيتها 
أسوة نزلت من العربيه وهي مش قادره تمشي خطوه خايفه من الجاي ومن اللي ايمان ممكن تقوله كفايه وجعها لحد الان 
بدأت تخبط علي الباب 
ايمان من جو : مين 
أسوة بدموع : انا يا مام.. انا يا طنط ايمان 
ايمان مجرد ما سمعت صوتها فتحت الباب 
ايمان بدموع: أسوة بنتي 
وليس كانت بتقرب منها تاخدها في حضنها 
أسوة بدموع : لو سمحتي افضلي بعيده عني 
ايمان بصدمه: أسوة يا بنتي كان غصب عني 
أسوة بدموع وعصبيه : انا مش بنتك انا مليش حد غير ربنا وكملت بدموع انا بس جايه اسالك سؤال 
ايمان بدموع: كنت عارفه أن هيجي الوقت وتعرفي كل حاجه بس جه بدري اوي يا بنتي 
اسوة : انا مين 
ايمان بدموع: هقولك كل حاجه يا حبيبتي 
في مستشفى السويفي 
اسر : يعني اي مفيش حل 
الدكتور : اسر باشا في حاجات مفيش فيها بديل ودي حالة ليان دلوقتي 
اسر بخوف : هي فين 
الدكتور : في العنايه 
احمد : اسر 
اسر : سبتها لي 
احمد : سبت حراسه علي البيت متخافش 
اسر بندم : كان لازم اكون معاها 
احمد : الرجاله هتقولي لو خرجت من البيت وبعدين سبها تعرف كل حاجه وهي اللي تختار 
اسر : يا رب تختار بعدي عنها 
احمد بزعل : محدش هيخاف عليها قد يا اسر بلاش تطلب من ربنا بعدها عنك 
اسر بحزن : من خوفي عليها يا احمد 
اسوة : فين امي 
ايمان بدموع: امك ما*ت*ت 
أسوة بعصبية : بطلي كدب 
ايمان بدموع 
أسوة بدموع : انتي كد"ابه امي عايشه 
ايمان : معرفش 
أسوة بتوسل: لي عايزه تبعديني عنها هي عملتلك اي 
ايمان بدموع: من خ"وفي عليكي يا بنتي 
أسوة بعصبية : انا مش بنتك وكملت بدموع لو شايفه اني بنتك قوليلي الحقيقه 
ايمان : الحقيقه وح"شه اوي 
أسوة : مش اكتر من اللي انا فيه 
ايمان بزعل: حاضر يا بنتي 
من ٢٠ سنه ابوكي كان شغال عند سيف السويفي شغال مجرد سواق وبعدين حب اخت سيف السويفي واتجوزها وبعد كام سنه من جوازهم عرف أن هي بتشتغل معا الما"فيا تجار المخد""رات برى مصر وساعتها قرار يسبها بس معرفش وبدأ هو كمان شغل معاها بعدها بفتره سيف السويفي م"ات وهو بقى واخد باله بكل حاجه عن أسر وشغله وكل حاجه 
انا وابوكي ولاد عم وابويا لما ما*ت جدك قال لازم يتجوزني وجيت معا مصر وبعد فتره جابك ليا كان معايا ابراهيم عنده ٣ سنين وانتي ليس حت"ة لحم"ه حمره وقالي أنه خا"يف عليكي من اللي شغال معاهم وهو خلاص معتش ينفع يرجع عن الطريق تاني 
أسوة كانت بتسمع وهي مش قادره تستوعب قد اي الموضوع صعب بل بالمستحيل تصوره 
ايمان بتكمله : ساعتها انا طلبت منه الط"لاق علشان يبعد عننا خف"ت علي ابني وعليكي وهو سمع كلامي وبعد عننا وبعدها بكام سنه رجع تاني وقالي أن بسمه طلع عندها الم"رض الوح"ش وأنه قال ليها انك عا"يشه وطلب مني اديكي ليها بس انا قولت لا طول مانت شغال في الطريق الغ"لط بنتي هتفضل بعيده عنك وساعتها مشي وسابنا ومن كام سنه رجع تاني وقالي أن بسمه بدور ولو لقيتك معايا هت" مو" تني  ساعتها خوف"ت عليكي وطلبت منه يمشي ويجي  ياخد' ك مني و بالليل لمي"ت كل حاجه ومشيت من البيت اللي كنت عا"يشه فيه وفضلت هر"بانه بيكي انتي وإبراهيم ومن فترة مش طويله عرفت أن ابوكي خلف بنت اسمها ليان بس أداها لحد علشان حيا*ته كانت خلاص وكملت بدموع: بعدها بكام سنه جه اسر السويفي وعرف مكاني وقالي أن ابوكي ما*ت و ليان معه وهو المسؤول عنها وطلب مني اعرفك أن ليكي اخت بس انا خفت عليكي منه ومن بسمه ولما قالي أن محمد كان واخد منه عشره مليون جنيه طلب أن إبراهيم يشتغل عنده وانا غصب عني وافقت وبقي كل فتره يبعت احمد يطمن علينا بس كنت بشوفه برى البيت 
أسوة بصدمه : ي يعني أنا امي تا*جرة مخ*درات 
ايمان بدموع: سامحيني يا بنتي مكنتش عايزه اقولك حاجه 
أسوة بدموع : ووو ابويا اللي كنت بتمني اشوفه يطلع زيها امال مين اللي كويس في الدنيا 
ايمان : مش الام اللي خلفت يا أسوة الام هي اللي ربت وانا ربيتك بحنيتي يا بنتي 
أسوة بدموع وصمت قامت وخرجت من باب الشقه من غير صوت
ايمان بدموع: يا بنتي رايحه فين 
ولكن لا حياة لمن تنادي 
خرجت أسوة من العماره وكل كلمه بتردد في ودنها قد اي محتاجه حد يسندها فجاء عربية اسر وقفت قصادها بعد ما كانت مشيت مسافه كبيره 
اسر نزل من العربيه: رايحه فين 
أسوة وهي لازالت مكمله طريقها 
اسر بهدوء : طب ممكن نتكلم 
أسوة مشيت في وسط الطريق وفجاء 
اسر بخوف وصوت عالي: اسوووووة
اسر نزل من العربيه: رايحه فين 
أسوة مشيت في وسط الطريق وفجاء عربيه جت من غير ما تاخد بالها وفجاء أسوة بقت على الأرض 
اسر بخوف وصوت عالي: اسوووووة 
اسر قرب منها وهي فاقده وعيها 
خدها وحطها في العربيه و ركب العربيه وبدأ يسوق بسرعة البرق 
" والان اخش ضياعك؛فانا ذالك الناجي من كل شي فـ وجودك " 
بعد وقت كان اسر قدام مستشفى السويفي 
اسر بعصبية: فين الدكتور 
الدكتور بخوف : اسر باشا 
اسر بعصبية: قدامك دقيقه وتكون فاقدة 
الدكتور بسرعه : حاضر بس نعمل اشاعه علشان نطمن عليها 
اسر : بسرعه 
بعد فتره كانت أسوة في اوضة فاقده وعيها وهذا المحلول الطبي متواصل بها 
اسر بهدوء قرب منها 
اسر بصوت مهموس: انا اسف حقك عليا 
أسوة بدأت تفوق 
أسوة بتوتر: ااه انا فين 
اسر بسرعه : انتي كويسه 
أسوة بتذكير : ايو 
اسر بحب : حمدالله على سلامتك يا حببتـ..
بترت كلامه أسوة بنطق كلمة النهايه بالنسبه لاسر 
أسوة بدموع : طلقني 
اسر بعدم استوعاب : ااانتي بتقولي اي 
أسوة بقوه رغم ضعفها : طلقني ودلوقتي انا خلاص عرفت كل حاجه 
اسر بهدوء : طب ممكن لما تخرجي من المستشفى 
أسوة بإصرار : دلوقتي 
اسر بوجع : ح حاضر يا أسوة اانتي طالق 
أسوة بتوتر: ممكن تخرج 
اسر خرج من غير ولا كلمه 
أسوة بدأت تنهار في الدموع 
بعد وقت كانت خارجه وهي سانده علي الحيطان 
اسر بسرعه : رايحه فين انتي ليس تعبانه 
أسوة بتعب : ملكش دعوه بيا 
اسر بعصبية: بقولك ادخلي اوضتك 
أسوة بصوت ضعيف : ااانا حره انت سامع 
اسر : تمام وفجاء شالها وحطها في سريرها 
أسوة بعصبية : انت اكيد مجنون 
اسر ببرود: اسمعي بقى كلامي كويس لو علي اني طلقتك ف دي حاجه عادي تحصل بس لو مسمعتيش كلامي هتشوفي وش انا مبحبش حد يشوفه من اعد"ائي ما بقالك انتي 
أسوة بخوف : ااانت عايز اي 
اسر بثقه : تسمعي كلامي كله 
أسوة : اللي هو 
اسر ببرود: ترجعي القصر وتقعدي فيه 
أسوة بتوتر: وانت 
اسر بهدوء : هقعد في مكان تاني 
أسوة : ولحد امته 
اسر : لحد ما انفذ وصية والدك وهي انك تخلصي كليه 
أسوة : موافقه بس مش علشانه لاني خلاص معنتش عايزه اسمي يبقي جانب اسمه وكملت بدموع دا واحد كان كل همه أنه يجيب فلوس مكنش عارف أنه بيد"مر ناااس كتيره اوي يمكن كنت أنا أو اخويا منهم 
اسر بحزن : ساعات الدنيا غصب عنك بتحطك في مكان انتي مش شبه بس لازم تكوني فيه 
أسوة بدموع : غلطان اللي عايز يمشي صح بيعرف يعمل كدا بلاش مبررات لأفعال مينفعش تحصل 
اسر : احمدي ربك انك تقدري تعملي كدا غيرك معندوش القدره 
أسوة بدموع : ممكن امشي من هنا 
اسر : ثواني الدكتور يجي يطمن عليكي 
أسوة هزت راسها بمعني تمام 
اسر : ثواني هرد علي الفون 
اسر خرج من الاوضه 
اسر : ايو يا احمد 
احمد : عملت اي 
اسر بدأ يحكي كل حاجه لاحمد 
احمد بهدوء: طب كويس 
اسر بزعل : طلقتها 
احمد : بكرا تبقي ليك برضاها هي بتحبك 
اسر : ياريت تعرف اني مقدرش اعيش من غيرها 
احمد : أن شاء الله وكمل بخبث علي فكرا وليد الشامي جه مصر 
اسر بفرحه : اخيرا نور مصر ابن الذين 
احمد : انا رايح المطار اجيبه 
اسر : تجيبه علي الفيلا بتاعتك علشان انا كمان جاي عندك 
احمد : تمام سلام علشان يدوب اروح اجيبه 
اسر قفل معا احمد ودخل اوضة أسوة لقاها فاضيه 
اسر بخوف : أسوة أسوة خبط علي باب الحمام مكنش فيه حد خرج يدور عليها في كل مكان 
في الاستقبال 
اسر بسرعه : مدام أسوة فين 
السكرتيره: المدام خرجت معا ادم باشا 
اسر بشر : نهاي"تك يا ابن ****
في فيلا ادم الدمياطي 
ادم بابتسامه خبيثه: نورتي بيتك 
أسوة بدموع : انا عايزه ارتاح ممكن 
ادم بابتسامه: طبعا اتفضلي 
أسوة وقفت علي أول الدرج لما سمعت صوت اسر 
اسر بعصبية: أسوة 
ادم ببرود : اسر باشا اتفضل 
اسر بعصبية: بتعملي اي هنا 
ادم بابتسامه خبيثه: هتكون بتعمل اي في بيت جوزها يا اسر باشا 
اسر بصدمه : جوزها 
ادم : اه جوزها وإن كان علي موضوع العده فأنا عرفت انها ليس بنت يعني مفيش عده وكمل كلامه بغل قولتلك من الاول أسوة ليا بس انت مصدقتش 
كل دا واسوة واقفه دموعها سابقى اي كلام بيتقال 
اسر بصدمه : اااسوة اللي بيقوله دا بجد 
أسوة بدموع : ااانا حره واعمل اللي عايزه 
اسر بعصبية مكتومه: اللي قاله صح 
أسوة بصوت عالي: اايو اتجوزته ارتحت 
اسر ببرود عكس ذلك: طبعا ارتحت علشان عرفتي تختاري راجل يعرف يحميكي وكمل وهو بيبص لـ ادم وعرفتي بردو تختاري اكتر حد يعرف يتوثق فيه مبروك 
ادم باستغراب من رد فعل اسر : غريبه يا اسر باشا 
اسر ببرود: اي الغريب انت قولت أنها كانت ليك واديك خدتها بس متنساش أنها كانت ليا في الاول واديك بردو قولت أنها ليس بنت يعني مكنتش عارفه تخليني احبها أو حتي اقرب منها أصلها مش استيلي 
أسوة قلبها كان بيتكسر لأصغر حتت من كلام اسر ولكن عند ادم كان مستغرب كل كلمه اسر قالها 
اسر ببرود: ياله أسيب العرسان معا بعض شويه 
ادم بعصبية مكتومه: مش تشوف اول رقصه بيني وبين مراتي 
اسر ببرود: ملوش لازمه اصل بيني وبينك جربت الرقص معاها قبل كدا وكان بردو قصادك مش عارف والله يا آدم لي كل حاجه نفسك فيها بتاخدها من بعدي يمكن علشان انا اسر السويفي اللي بيسيب كل حاجه بمزاجه 
ادم بعصبية : قصدك اي يا اسر 
اسر بخبث : قصدي بكرا تعرفه وكمل بخبث وابقي سلملي علي فرح أصلها وحشاني بنت الذين 
باي يا أسوة 
أسوة بدأت دموعها تنزل اكتر وهي شايفه قدامها الشخص الوحيد اللي حست معا بالأمان بيمشي عادي بس كان هيعمل اي وهي اللي سبته وتخلت عنه 
في فيلا احمد 
كان احمد ووليد قاعدين مستنين اسر 
اسر وهو مش عارف يقف على رجله 
احمد بصدمه: اسر مالك 
اسر بدموع : سبتني واتجوزت ادم اتجوزت اكتر شخص خفت عليها منه سبتني يا احمد
وليد : اهدي يا اسر 
اسر : حد يقولي اني بحلم 
احمد بتوتر: انا اسف يا اسر مش عارف اقولك اي 
اسر بعصبية وصوت عالي: قولي أن كدب هي متجوزتش ادم قولي أنها بتحبني وكمل وهو بيقعد علي الارض والدموع تنهمر منه وكأنه طفل صغير يريد أن يطمن بوجود والدته قولي أنها بتحبني زي مانا ما بحبها قولي يا احمد انها ليا ليس مش لحد غيري 
احمد بحزن علي صديق عمره: انت اسف يا صاحبي وهي الخس "رانه مش انت هي اللي خسر"رت قلبك وحنيتك 
وليد : اسر انت طول عمرك قوي وعارف ازاي ترجع حقك كويس واللعبه معا ادم الدمياطي ليس مخلصتش ليس يا اسر بدري 
اسر : تعبت يا وليد كفايه لحد كدا 
امير بعصبية: لا مش كفايه يا باشا اسر السويفي اهم عميل في مكافح"ة المخد"رأت يوصل لـ أنه يعيط اسر الملقب بالنسر بسبب قوة إصراره وتركيزه يقعد كدا مش كل دا كان تخطيتك مش دا حلمك انك تقضي علي الش"ر من جدوره فينا اصرارك 
وليد بتأكيد : اسر اللعبه بدأت في الجد بقالنا سنين يا صاحبي بنخطط ونحافظ علي كل حاجه ودلوقتي جه وقت أننا نخلص اللعبه 
اسر : ....
احمد بهدوء: اسر انس انك ظابط وانس انك كبير الماف" يا في مصر وانس انك بتحب أسوة بس هتقدر تنسي مو"ت ابوك و مو"ت امك اللي لحد الان مفهم الكل انها عايشه و فرح اللي سايبها في ايد اكبر عدو ليك 
امير بحكمه : اسر انا عارف ان غصب عنك بس كفايه كدا علي ادم انا حاولت كتير اوي اصلحه لكن ألفا"سد دايما هيفضل كدا 
نور بسرعه ودموع : اسر ليان مش في المستشفى 
احمد بسرعه : ازاي مش في المستشفى 
اسر بهدوء : أسوة اكيد خدتها مني 
امير : وهتخلي ادم يكمل 
احمد فونه رن : الو 
احمد بصدمه : اي 
وليد : في اي 
احمد بص لاسر : سميه بنت خالت أسوة لقوها مي"ته 
اسر بصدمه : ازاي 
امير بسرعه: ادم مفيش غيره 
اسر بعصبية مكتومه: اللعبه بدأت 
نور بدموع: اسر انا مش فهمه حاجه 
اسر بهدوء قرب من أخته : نور ممكن نتكلم شويه بس تفهمي كلامي 
نور : نعم يا اسر 
اسر بتنهيده : نور احنا عندنا اخت واسمها فرح 
نور بصدمه: ازاي 
اسر : هقولك على كل حاجه بس اللي عايزه منك دلوقتي انك تفضلي عند احمد هنا وكمل كلامه بس بعد ما اكتب كتب كتابكم دلوقتي 
احمد بصدمه : يا رجاله حد يضربني 
وليد بابتسامه : تامر وضربه علي دماغه 
احمد بوجع : اه يا عم ايدك بس اي دا انا صاحي يعني مبحلمش 
اسر : قولت اي مواقفه 
نور بكسوف : حاضر 
اسر بابتسامه هادئه: تمام ياله يا رجاله 
امير بسرعه: استني طب وانا وفرح 
اسر : ليس شويه عليكم وبعدين انت اللي جابك هنا المفروض انك متجيش 
وليد : اي يا عم جه يشوف صاحب عمره 
احمد بابتسامه : مثلث برمودا رجع يا رجاله 
وليد : انت عبيط ياض دا عمره ما اتفرق 
امير بسخرية: بس البركه في افكار اسر باشا من بعد الكليه وكل واحد بيعمل كل حاجه في السر تقولش ذنب علينا 
اسر بهدوء : هانت يا رجاله 
في فيلا ادم الدمياطي 
ادم بفرحه : انا مش مصدق انك معايا انا حاسس اني بحلم يا أسوة 
أسوة بدموع : انت عارف اني اتجوزتك علشان اعرف كل حاجه 
ادم بسخرية: عارف يا أسوة بس انتي عارفه اني من اول مره شفتك وانا بحبك 
أسوة حست بو"جع اسر دموعها نزلت غصب عنها بس رجعت تاني وافتكرت أنه كان عارف كل حاجه واتجوزها بس علشان يداري عليها شغله وشغل والدها وأنه اتجوزها بس علشان وصية والدها ليه 
أسوة بدموع : بعد اذنك عايزه ارتاح ممكن 
ادم بخبث : طبعا أنا خارج وساعه وراجع 
أسوة : تمام 
ادم خرج من الاوضه وهي ضمت نفسها وبدأت دموعها تنزل بغزاره 
حست بايد بتطبطب عليها رفعت عيونها بصدمه وهي شايفه اسر قاعد قصاد منها علي طرف السرير 
اسر بحب : مش عارف اعيش من غيرك 
أسوة بدموع : لو سمحت انا ست متجوزها امشي 
اسر قرب منها وهي دموعها بتنزل منها 
اسر بحب قرب مسح وشها بايده: انا مش قادر ابعد عنك صدقيني بحبك 
أسوة بدموع غمضت عيونها وهي حاسه بلمسة اسر علي ثغرها 
اسر بحب : مش عايز اشوفك بتعيطي 
أسوة محستش بنفسها غير وهي بتحضن اسر 
اسوة بدموع : انا تعبت مش عارفه اعمل اي ولا عارفه حاجه انا خايفه من كل حاجه بس الغريب اني معاك بس براحه غريبه بس اني في امان 
اسر بحب وهو بيلمس شعرها: علشان محدش هيحبك قدي 
أسوة بعدت عنه لما أدركت هي قريبه منه ازاي 
أسوة : انا اسفه 
اسر بخبث : مفيش ست بتعتذر علشان حضنت جوزها 
أسوة بصدمه : جوزها ازاي 
اسر : انا طلقتك شفوي ورديتك ليا تاني يعني جوازك من ادم كدب و لو لمس منك شعره واحده هحاسبك انتي سمعتي 
أسوة بصدمه هزت راسها بمعني حاضر 
اسر بهدوء قرب طبع بوسه علي جبينها : بحبك 
أسوة باستغراب: انت غريب اوي 
اسر ببرود: عارف وعلشان كدة مميز المهم انا هسيبك تعرفي لوحدك كل حاجه انتي عايزها من ادم بس اللي عايزك تعرفيه اني هكون معاكي في كل وقت وعيني عليكي 
أسوة : طب اي الحقيقه 
اسر بتنهيده : لو قولت ليكي الحقيقه يمكن متصدقيش ويمكن تنصدمي اكتر بس اللي عايزه منك انك تكوني قويه علشان الفتره الجايه صعبه وكمل كلامه وهو بيقوم من علي السرير ياريت ليان تبدأ الجلسات بشكل متواصل انا عارف انها معاكي 
أسوة بصدمه : ط طب ولما اعرف الحقيقه 
اسر بحزن : ساعتها هتكوني حره وانا هكون برى حياتك انا بحبك بس مستحيل افضل معاكي وانا عارف انك تتمني المو"ت ولا انك تشوفيني لاحظه واحده 
أسوة حست بوجع بعد كلام اسر وبدأت دموعها تنزل منها 
اسر قرب منها : بتعيطي لي 
أسوة بدموع : مش عارفه 
اسر بخبث : طب بطلي عياط 
أسوة : حاضر 
اسر : انا ماشي وزي ما قولتلك انا جوزك يعني محدش يلمس منك شعره 
أسوة : حاضر وكملت بخوف وهي شايفه اسر خارج من الباب 
ممكن ادم يشوفك 
اسر ببرود: ياريت 
في مكان مجهول 
وليد : اسر قولنا بقي علي باقي الخطه 
اسر : انا عارف يا رجاله أننا بقالنا اكتر من خمس سنين بنلعب معاهم وعارف أننا في خمس سنين بردو ضيعنا حاجات كتيره اوي بس هانت خلاص 
احمد بهدوء: مفيش حاجه ضاعت احنا عملنا اللي كان نفسنا فيه اساسنا شركتنا وساعدنا بعض في كل حاجه انت يا اسر حققت حلم ابوك وبقيت عميل سري زيه في مكاف"ة المخد"رأت وأحمد عرف يحقق حلم أبوه هو كمان وبقي ظابط ووليد مهندس برمجة وانا بقيت مهندس معماري وعرفت أساس الشركه بفضلك وبفضل امير ووليد 
اسر بهدوء : بس انا ضيعت منكم خمس سنين 
امير : لا يا اسر انت عملت كدا انت طلبت من اخواتك المساعده مش اكتر واحنا معا بعض من صغرنا 
وليد بضحكه: وبعدين فين شاعرنا 
اسر وامير وأحمد : أيدينا في ايد بعض لو اخويا مال ايدي تعدله ولو جيبه ماله جيبي يعدله ولو عقله طار ايدي تمسكه 
أيدينا في ايد بعض وقلوبنا دايما علي بعض
عندما تملك من الدنيا الصدق والحب في إناء واحد تجد كل شي جميل .
وليد بضحكه : فين شعرنا 
اسر وأحمد وامير : أيدينا في ايد بعض لو اخويا مال ايدي تعديله ولو جيبه مال جيبي يعدله ولو عقله طار ايدي تمسكه 
أيدينا في ايد بعض وقلوبنا دايما علي بعض 
اسر بحب : شكرا يا رجاله علي كل حاجه حلوه بتعملوها علشاني بجد شكرا 
وليد بسخرية: طب الله يكرمك اسكت علشان انا عارفك ثواني وهلاقيك بتهزق فينا 
امير بضحكه خبيثه: طب بما انك ضحكت وشكرتنا لو ينفع يعني من حضرتك توافق علي خطوبتي من اللي مخليه عقلي طاير مني 
احمد بشماته: اسر مستحيل يوافق ريح نفسك 
وليد بضحكه: يا عيني عليكم علي اخر الزمن واقفين قدام اسر تتمنوا ليه الرضا 
امير بغيظ : براحه يا عم وليد مانت زينا 
اسر ببرود: انسي يا أمير موضوع فرح والا علشان قولت كلمتين حلوين في حقكم 
وليد : ايو كدا يا اسر 
امير وأحمد بغيظ : وليد 
وليد وأحمد وامير بتواسل: اسر علشان خاطري وافق على جوازي من فرح 
اسر ببرود: لا 
وليد بتوسل : طب وافق على جوازي من بنت خالتك 
اسر بصدمه : حتي انت يا وليد 
امير بسخرية: امال انت فاكر اي الباشا كان مسافر تركيا علشان بيحب بنت خالتك زهره 
اسر بعصبية: بقي بتستغفل صاحبك يا وليد 
وليد بسرعه : والله ابدا دااااا كان مجرد اعجاب بس 
احمد بضحكه خبيثه: ودلوقتي بقى اي 
وليد بغيظ: ايو بحبها وعلشان هي اخت اسر في الرضاعه بطلبها منه 
اسر بهدوء : طيب نتكلم جد ممكن 
الكل : ممكن 
اسر : اولا أنا موافق علي جواز كل واحد فيكم من اخواتي ومعنديش اي مانع يعني مش هلاقي حد يحب فرح قد امير لأنه بيحبها بجد ومن قلبه ولما طلبت منه يقرب من ادم برغم معرفته بشغل ادم سمع كلامي هو اه حبها بس حبه ليها أنقذها كتير اوي 
وأحمد مقدرش القي عريس لنور احسن منه راجل بمعني الكلمه منساش يوم ما دخلت المص"حه بسبب المخد"رأت اللي ادم كان بيديها ليا من غير ما احس وهو اللي انقذني وخد باله من فلوسي واختي 
وانت يا وليد هاجر قالت ليا انك معجب بيها وانا عارف اللي انت عملته معاها في تركيا وازاي حفظت عليها بعد مو"ت خالتي زهره وانا للاسف ساعتها كنت بتعالج من القر'ف اللي كنت باخده وكمل بحب انا مليش غيركم ورمي ليكم نفسي مش بس فلوسي احنا مش أصحاب احنا اخوات وعلشان كدا مستحيل ازعل فيكم حد ولا ابعد عنكم حاجه و انا بحمد ربنا علشان زرع في قلوبكم حب اخواتي البنات اللي متاكد اني لو جر ليا حاجه هيكونوا في امان 
امير بسرعه: بعد الشر عنك يا خويا 
وليد بحب : يا عم ربنا يحميك 
احمد بضحكه : استني بس لحد كتب الكتاب 
اسر بغيظ : بقي يا كل"ب خايف علي فرحك 
امير بضحكه : بصراحه يا اسر عنده حق 
اسر بغيظ : طب انا غلطان مفيش بنات للجواز 
الكل في نفس واحد : لا اسفين يا باشا 
اسر ببرود: انسوا 
الكل : اسفين يا صلاح 
اسر : علي توشكا لازم يمو 'ت 
الكل ضحك عليه وهو كمان بدا يضحك معاهم 
بسمه بعصبية: يعني اي اتجوزها 
شادي : اسمعي يا ماما دلوقتي اسر وعرف انك وراء كل حاجه و ادم واتجوز البنت اللي كنتي ناوي تلعبي معا اسر عليها 
بسمه بغيظ : كل مره يحصل حاجه يعرف يفلت مني 
شادي : علشان كدا عايزك تركزي معايا 
بسمه بسخريه : قول يا فالح 
شادي بخبث : أولا لازم نخل"ص من ادم علشان نعرف نفضي مكان ليكي و اسر لازم نصاحبه علشان هو كبير الما"فيا ومحدش عارف يخل"ص منه  ولما الراجل يعرف انك خلصتي موضوع ادم هيحطك مكانه 
اسر بتفكير : دلوقتي بسمه هتفكر ازاي تخلص من ادم باي شكل 
امير : طب والعمل 
اسر بهدوء : لازم تنبه ادم علشان ليس دوره مجاش 
وليد : طب والبضاعه اللي جايه الاسبوع الجاي هتعمل فيها اي 
اسر : زي اللي حصل قبل كدا احمد هيرن علي بسمه بصفته الخا"ين اللي عندي ويقول ليها علي مكان الشحنه والتسليم وبعد التسليم يبلغها أننا مشين علشان تعرف تاخد البضاعه وبعدها اتصرف انا واخدها تاني بصفتي الظابط اللي مدوخهم واللي فاكرينه ادم 
احمد بتفكير : بس ادم لما يسألوا عنها هينكر 
اسر : في الطبيعي هينكر لانه في نظارهم طماع وعايزين يخل"صوا منه 
وليد : طب وادم كدا اكيد هيشك فيك 
اسر : شكه فيا هيكون عباره عن اني رايس الما"فيا لكن عدم تأكيده من الموضوع هيخليه يتلغبط 
امير : متقلقش انا هاكد ليه انك اللي سرقتها منه 
اسر : انا عايزه يطلع قدامهم عبيط يعني في الداخليه ظابط فا"شل وفي الما"فيا طماع وجشع 
بسمه : طب ودي اعملها ازاي ؟ اسر عامل زي الحي"ه بيعرف كل حاجه الواحد بيفكر فيها 
شادي بخبث: انا عارف أنه عند اخت قدي انا هتقدم ليها اي رايك 
بسمه بصدمه : انت عايز أسر بق"تلك 
شادي بخبث: لي 
بسمه بعصبية: علشان انت ابني 
شادي : ابنك بالتبني يعني مليش دعوه بيكي 
بسمه بخبث : يا ابن ****
شادي بضحكه خبيثه: عيب بقي 
اسر : انا عرفت من نور أن في واحد اسمه شادي بيرخم عليها 
احمد بعصبية : نعم يا خووويا ولي مقولتش ليا 
اسر : اهدء يا احمد علشان اكمل كلامي 
احمد بعصبية مكتومه: كمل 
اسر بهدوء : شادي يبقي ابن بسمه بالتبني وهو بيحاول يلعب عليا 
وليد : والعمل 
احمد بسرعه : هعرفه ازاي يقرب منها 
امير بهدوء: استني يا احمد نشوف اسر 
اسر بهدوء قرب من احمد : اسمعني يا احمد موضوع شادي دا انا عايزك ملكش دعوه بيه انا عارف انا هعمل اي 
احمد بعصبية مكتومه: ماشي يا اسر برحتك 
ادم بخبث : أسوة انتي صاحيه 
أسوة بدموع : في حاجه يا استاذ ادم 
ادم بصوت ناعم : كنت عايز اتكلم معاكي ممكن تفتحي الباب 
أسوة بدأت تمسح دموعها: انا اسفه محتاجه ارتاح 
ادم بعصبية مكتومه: تمام تصبحي علي خير 
أسوة فضلت ساكته وهي مش عارفه تصدق مين 
اسر بهدوء : كدا تمام بكرا زي ما اتفقنا 
وليد : اسر بعد اذنك اروح اجيب هاجر من المطار 
اسر : تمام بس متجيش بيها القصر علشان انا متاكد ان ادم حاطط عينه عليا 
احمد : اسر انت هتعمل اي معاهم 
اسر بفهم : قصدك باقي المجموعه 
وليد : كنت هسالك نفس السؤال ناوي علي اي بعد ما تخل"ص من ادم 
اسر بتنهيده: هجيب حق ابويا وحق امي منهم 
امير : هانت يا صاحبي 
اسر : طب انا لازم امشي 
وليد : علي فين 
اسر بخبث : مشوار قديم 
ادم كان قاعد علي الكنبه بيشرب كاس 
اسر ببرود : انا قولت بردو اكيد مطرود من الاوضه اصل اللي تتجوز اسر السويفي مستحيل تقدر تبص لغيره وكما بسخرية بس سبحان الله يا اخي انا اللي محبتش اقرب منها 
ادم بعصبية: انت اللي جابك بيتي 
اسر بعصبية مكتومه: علشان نصفي باقي الحساب اللي بنا اصلي حساس انك جبت اخرك معايا و
" لن يبقي سو التساوي بيننا فـ الان اقف امامك اتمني وان يلتقي الامان بابي " 
اسر بعصبية مكتومه: علشان نصفي الحساب اللي بنا اصلي حساس انك جبت اخرك معايا و الا انت مش عايز 
ادم بعصبية: طبعا عايز بس يا ترى نتحاسب علي مشريبك لوحدك والا ومعاك حساب سيف السويفي 
اسر قعد وحط رجل علي رجل: حساب ابويا ليه تصفيه تانيه خالص 
ادم بغل : اديك رايحه ليه ابقي أقوله علي باقي الحساب 
اسر بعصبية مكتومه: الاي كان منعني عنك اختي لكن دلوقتي خلاص 
ادم باستغراب : ودلوقتي هتعمل ايه 
اسر ببرود: هاخد حقي كله 
ادم : وريني 
اسر : اولا شغلك اللي من تحت التربيزه بقي معروف بالنسبه لكل واحد 
ادم بعصبية: وانت مالك والا مش مكفيك اللي بتاخده 
اسر : حلو اوي كلامك كمل بقي باخد اي ؟ 
ادم : اوعي تكون مش عارف اني عارف انك شغال معايا الما"فيا 
اسر ببرود: واي تاني 
ادم : وشغلك كله شمال 
اسر : طب كويس أنه مش جنوب اصلي بصراحه بحب الشمال اوي 
ادم بعصبية: اسر انت عايز اي 
اسر : عايزك تمو"ت عايز حق ابويا وامي واختك اللي اتحرمت منها عايز حق المص"حه عايز حق الراجل اللي كنت السبب في مو"ت عايز حق ليان الطفله اللي كنت السبب في مر"ضها وكمل بغل عايز حق مراتي اللي فاكر انك ختها مني 
ادم باستوعاب : مررراتك ازاي 
اسر بخبث : هو انا مقولتش ليك مش انا رديت أسوة ليا تاني بعد يمين الطلا"ق اصلي مبحبش حاجه تكون ليا تروح لغيري انا بس سبتها ليك وانا عارف انها مستحيل تخليك حتي تشوف شعره منها 
ادم بعصبية وصوت عالي: كدااب 
اسر ببرود : اسالها 
ادم بصوت عالي: اسوووووة 
أسوة كانت قاعده في اوضتها فجاء سمعت صوت ادم حاسة بخوف رهيب 
ادم بعصبية: اسوووة انزلي 
أسوة سمعت صوته تاني وقرارات تنزل 
شادي : الو انسه نور 
نور باستغراب : مين 
شادي بخبث: انا شادي زميلك في الكليه 
نور افتكرت لانه عكسها قبل كدا وقالت ل اسر 
نور : ايو خير 
شادي : انا كنت طالب رقم اخوكي اصل بصراحه حابب اتقدم ليكي 
نور قبل ما تكمل لقت باب الاوضه انفتح 
احمد بهدوء: هاتي الفون 
نور بخوف : والله كنت هقفل 
احمد شد الفون منها 
احمد بصوت يخوف: ازيك يا ابن بسمه بقولك اي يا امور لو عايز واحده شبهك قولي وانا اجبلك شغل عالي إنما تفكر بس أو دماغك تجيبك انك تقرب من حاجه تخص احمد الهادي تبقي بتلعب في عمرك 
شادي بخوف : اااانا اسف بس انا عايز اتجوزها 
احمد بعصبية وصوت عالي: تتجوز مين يا ابن بسمه شكلك متعرفنيش بقولك اي اسال امك عني قولها احمد الهادي بيسلم عليكي يا مرات عمي لحد ما ابعتها ليه تسلملي عليه 
شادي بخوف قفل الفون 
احمد بص ل نور اللي كانت قاعده بتعيط من الخوف 
احمد بهدوء: بتعيطي لي 
نور بدموع : خايفه تبعد عني 
احمد : يا ختي اتنيلي هو انا قربت علشان ابعد وكمل بهدوء علي فكرا انا عارف انك قولتي لاسر وانك متعرفيش أنه اللي كان بيرن 
نور باستغراب: انت كنت بتراقب فوني 
احمد ببرود : عندك مانع 
نور بسرعه : لا ابدا والله 
احمد بخبث : كنتي بتقولي انك خايفه ابعد عنك صح 
نور بكسوف : ايو وكملت بدموع بخاف تحصل اي حاجه تبعدك عني 
احمد بحب قرب منها : انا اسف لاني مش عارف اخدك في حضني ولا حتي امسك دموعك اللي انا السبب فيها 
نور باستغراب : لي 
احمد بهدوء: اسر طلب مني اوعده احافظ عليكي وانا مستحيل المس شعره منك غير بعد كتب الكتاب 
نور بفخر : بحبك اوي 
احمد بخبث : لا انا بقول أشيل الوعد 
نور بابتسامه: اطلع برى يا احمد 
وليد : اخيرا وصلنا 
هاجر بابتسامه : اسفه يا مودي 
وليد بسخرية : طب والنبي يا اختي متقوليش الاسم دا قدام اسر اللي دا ما يصدق يمسك عليا للاسم 
هاجر بحب : اسر وحشني والله مشفتوش من ساعة دخوله المص"حه
وليد بتنهيده : الحمدالله أنه رجع زي الاول واحسن 
امير بهدوء: فرح لازم نتكلم شويه 
فرح باستغراب وهي ماسكه الفون : خير يا أمير 
امير بهدوء: اسر عايز يشوفك 
فرح باستغراب: اسر مين 
امير : اخوكي 
فرح : انا معنديش غير ادم اسر دا مجرد اسم بس لكن وجوده ملوش لازمه عندي 
امير : فرح اسمعيني كويس اوي 
ادم مش زي مانتي ما فكره دا شخص تاني خالص اسمعي يا فرح بكرا بعد الشغل هعدي عليكي اوريكي حاجات تخليكي تند"مي علي معاملتك لاسر 
فرح : ماشي يا احمد 
احمد : يا ريت ادم ما يعرفش حاجه 
فرح : حاضر 
فرح قفلت معا امير وفضلت تحاول تركز أو تفتكر مواقف اسر لكن مفيش فايده وكأن حد عامل ليها غسيل مخ 
شادي بخوف : ماما يا ماما 
بسمه بعصبية: عايز اي 
شادي : مين احمد الهادي 
بسمه وقعت الكاس من أيدها 
بسمه بخوف : اااحمد الهادي عرفته منين 
شادي بد يحكي ل بسمه كل حاجه 
بسمه بخوف : هو ازاي عا"يش 
شادي باستغراب: هو في اي 
بسمه : هقولك 
زمان اتجوزت محمد الهادي كان شغال سواق عند سيف اخويا وعلشان سيف مكنش بيحبني علشان كنت من ام تانيه قرارت اتجوز علشان اعرف اكون حره في حياتي وقولت لازم اتجوز واحد ملوش دخل فيا واتجوزت محمد بعدها عرفت أن سيف شغال معا الما"فيا وحاولت اشتغل معا وبعد محاولات كتيره اشتغلت وبعدها محمد عرف وكان عايز يطلقني بس انا كنت حامل في بنتي ريم ( أسوة ) ولما عرف فضل مكمل علشانها واقعنته بعدها يشتغل معايا وبعد ما ولدت خد ريم مني وقالي أنه خايف عليها منهم وأنها في امان طول ما هي بعيده عنا وانا سمعت الكلام وبعد فتره طلبت اشوفه  قالي أنها ما*تت مصدقتش وفضلت اتعالج وبعدها فتره سيف اخويا ما"ت مقت"ول ساعتها محمد خاف علي أسر وقرار يخرج برى اللعبه ودا مينفعش عندهم ف حمالت في بنت وفضلت اتعالج بسبب اني كنت باخد مخدر"ات في الحمل وبعد ما خلفت الدكتور قالي أن البنت تعبانه و محتاجه رعايه ساعتها قرارت افضل جانبها بس معرفتش ف سبتها لمحمد وخدت انا منصبه وبعدها فتره محمد كان ضميره صحي وكان لازم يمو"ت بس قبل التنفيذ حد سبقنا وبنتي اختفت بعدها فتره ظهر احمد يبقي ابن اخو محمد شاب صعيدي طلب مني أنه ياخد بطا"ر عمه بس انا  أمرت الرجال تنسيه اسمه وبعدها بفتره عرفت أنه ما" ت ازاي رجع تاني 
شادي : كل دا عملتيه 
أسوة بخوف : نعم 
اسر اول ملمح طفها ابتسم 
أسوة شافت اسر وهو قاعد علي الكرسي قلبها اطمن وحاسة بالأمان 
ادم بعصبية: انت متجوزه مين فينا 
أسوة .....
ادم بصوت عالي: أسوة ردي 
أسوة بخوف : م متجوزه اسر 
اسر ببرود: لو منك امو"ت نفسي 
ادم بعصبية: ولي مانا اخلص منكم احسن وكمل كلامه وهو بيطلع المسد"س من جيبه 
اسر بعصبية مكتومه: ااادم اياك 
ادم بجنان: لي مانا اوصلك لـ ابوك وهي تروح لـ ابوها وكمل وهو بيبص لـ أسوة عايزه تعرفي كل حاجه تمام اسمعي بقي 
انا ادم الدمياطي ابن اكبر تاجر مخد"رأت في العالم قت"لت ناس كتيره اوي ومنهم أبوكي عارفه لي علشان عرف سري انا وابويا ضميره كان صحي لما خلف العيله الصغيره اللي اسر بيحاول يخليها تعيش 
بس للاسف ما"ت بعد ما قال سري ل اسر عدوي الادود 
شغال في الداخليه بس علشان اعرف امشي حالي وافضل في نظر الحكومه ظابط شريف بيحافظ علي بلده بس اللي ميعرفوش اني مش فارق معايا 
واقولك مين اخر حد انا مو"ته كان سمية بنت خالتك بني ادمه غبيه فاكرني هحبها 
أما انتي فأنا كنت عارفك من زمان وبسمه وعدتني لو لقيتك تكوني بتاعتي عارفه انها نفسي بس تعرف انتي فين بس هي غبيه متعرفش انك قدامها 
أسوة بصدمه : ااانت انسان مريض ومره واحده جريت تستخبه في اسر تحت نظرات التعجب من ادم 
اسر حوطها في حضنه 
" والان دق الامان بابي واخذني لـ مجرىٰ الامان الابدي " 
اسر بشوش : اهدي انتي معايا 
أسوة بهمس: عايزه امشي 
ادم بعصبية: خلصتوا مشهد الحب يدوب ندخل علي مشهد المو"ت بلاش الوداع اصلكم هتفضلوا معا بعض وكمل كلامه بس سال يا اسر انت كنت عارف اني سبب مو" ت محمد وسبتني  عايش وعرفت اني سبب مو" ت سميه وبردو سبتني لي 
اسر بغل : لازم ادوقك كاس العذاب نفس الكاس اللي انت وابوك دوته لابويا اقولك انا بقي المفاجأة الكبرى الظابط الشريف يبقي انا واللي ملقب بالنسر انا ما هو كل واحد شبه أبوه وانا ابويا كان ظابط شريف وابنه طلع زيه بس الاختلاف انك مكنتش تعرف غير مني إنما أبوا خدته غد"ر علشان عرف شغلكم الو"سخ
ادم بعصبية: اسرررر
أسوة بخوف وصوت عالي: ااااسر 
ادم بعصبية: اسررر
أسوة بخوف وصوت عالي: ااااسر 
اسر قام بهدوء وهو بيحاول يكون كويس 
اسر بهدوء : اهدي انا كويس 
ادم كان ضرب طلق*ة بس جت جانب كتفه 
اسر بهدوء وحب : متخافيش انا كويس 
أسوة بدموع : أأنت متاكد 
ادم بعصبية: مجتش اول مره بس ملحقوه 
ليس ادم بيضرب الرصا*صه جت في الحيطه 
اسر بعصبية وصوت عالي : ادم نها*يتك علي ايدي 
ادم بعصبية وصوت عالي: مش هتلحق يا باشا 
اسر طلع مسد*سه وضرب طلق*ه اللمبه اللي فوق ادم وهو مشغول في الكلام 
وفجاء ادم رفع المسد"س كان 
اسر خد أسوة وطلع بسرعه 
أسوة بخوف : اسر 
اسر وقف قصاده وهي واقفه خايفه 
اسر بحب : متخافيش محدش يقدر يقرب منك 
أسوة بدموع قربت من أسر وحضنته 
اسر بابتسامه : متخافيش 
أسوة بدموع : انا اسفه علشان مصدقتش كلامك 
اسر بعد عنها شويه : متتاسفيش علي حاجه المهم دلوقتي اخدك مكان آمن علشان اللعبه بدأت تخلص ولازم تكوني بعيده 
أسوة : طب وانت 
اسر بابتسامه هادئه: متخافيش اللعبه انا اللي بدأتها واكيد آخرها بتاعي 
أسوة بتوتر: طب هو هو انت يعني 
اسر ببرود: ايو ظابط شرطه وايو شغال معاهم وكمل بتنهيده أسوة في حاجات انتي ليس متعرفيش عنها حاجه بس خلاص ايام وتعرفي كل حاجه 
وكمل بخبث بس لازم اقولك علي حاجه 
أسوة بتوتر: اي 
اسر : انا بحب بنت ومقدرش اتجوز غيرها 
أسوة بدأت دموعها تنزل وهي مش عارفه سببها اي 
اسر بهدوء : بتعيطي لي 
أسوة : هي مين 
اسر بخبث : هي مين 
أسوة بدموع : اللي انت بتحبها 
اسر : اسمها ريم 
أسوة عرفت أنه مبيحبهاش بس ازاي وهو اللي قال ليها أنه محبش غيرها 
أسوة بدموع : ط طب وانا 
اسر : انتي اي 
أسوة : ولا حاجه 
اسر مسك ايديها: حببتي اسمها ريم محمد الهادي انتي يا ست البنات 
أسوة بصدمه : ااانا ازاي انا اسمي أسوة 
اسر بتوضيح : دا الاسم اللي طنط ايمان اختارته ليكي علشان محدش يقدر يعرفك بس انتي ليكي شهادة ميلاد باسم ريم 
أسوة : يعني أنا دلوقتي ليا اسمين 
اسر هز رأسه بمعني ايو 
لكن أسوة مكنتش فاهمه اي حاجه 
اسر بهدوء : ممكن نمشي دلوقتي لأن مفعول البرشام اكيد بدأ يخلص وادم هيبدا يدور علينا 
أسوة بعدم فهم: مش فهمه 
اسر بسرعه : بعدين تعالي بس معايا 
أسوة واسر ركبوا العربيه وطلع بيها علي طريق اسكندريه 
أسوة : احنا مش هنرجع القصر 
اسر : لا لازم اوريكِ حاجه مهمه 
أسوة : اي هيا 
اسر كان مركز في السواقه وبدأ يكلمها وهو ليس عينه علي الطريق 
اسر : لما نوصل هتعرفي المهم دلوقتي لازم تنامي شويه علشان اليوم كله لازم تكوني فايقه كويس 
أسوة بتعب : تمام 
بعد فتره كانت الوضع گ التالي 
اسر بيسوق ومركز في السواقه ومن وقت ل التاني عيونه تيجي علي أسوة 
« وكم من العيون رأيت وكم من النساء عرِفت ولكن مثلك لم اراء ومثل عيونك لم اجد فهما گ البحر لا اقدر علي الإبحار بداخلها » 
ولكن كانت أسوة في عالم من الاحلام تضع راسها علي النافذه وهي لا تدري الي اين الدنيا تأخذها 
بعد فتره 
وصل اسر واسوة مدينة الإسكندرية 
اسر بحب : أسوة أسوة 
أسوة بنوم : عشر دقائق بس وهقوم 
اسر ضحك عليها وهي نايمه بتتكلم 
اسر : أسوة قومي بابا جاب موز 
أسوة بنوم : ط طب خليه جانبي 
اسر بضحكه : طب انا بحبك 
أسوة : وانا كمان 
اسر بخبث : طب تعالي نامي في حضني 
أسوة بتوتر: لا مش عايزه 
اسر بهدوء : أسوة قومي انا عارف انك صحيه 
أسوة بكسوف : لا انا نايمه 
اسر قرب منها وهو بيقول بصوت خبيث: طب قدامك حالين يا تقومي دلوقتي يا اخطفك 
أسوة بسرعه قامت من نومها وهي بتبص ليه 
أسوة : قومت 
اسر بحب : ايو كدا 
أسوة سرحت في عيون اسر 
اسر بحمحمه : ننزل 
أسوة بتوتر: ياله 
أسوة نزلت معا اسر اللي خدها ودخلوا شقه في مكان قديم 
أسوة باستغراب: احنا بنعمل اي هنا 
اسر : كل حاجه بدأت من هنا، أسوة انا جايبك هنا علشان تعرفي كل حاجه عن والدك وعني وعن كل حاجه انتي عايزه تعرفيها بس عايز منك وعد 
أسوة بخوف : وعد اي 
اسر : انك تفهمي كلامي وتثقي فيا وتعرفي بجد اني لا حبيت ولا هحب غيرك وانك كنتي نجاتي من حاجات كتيره اوي يمكن بقالك في حياتي فتره مش كبيره بس انتي وجودك جانبي كان حتي قبل ظهورك فيها كان ليكي دور كبير اوي في تكوين اسر 
أسوة بهدوء : اوعدك افهم مقصد كلامك كله 
اسر بعد عنها شويه وهو بيقرب من درج في مكتب صغير جو الشقه وطلع منه دفتر مليان صور وذكريات تجمع الصحاب و الأزواج تجمع كل حاجه حصلت من حلو و حزن 
اسر بهدوء : دا دفتر مليان ذكريات بين الصحاب ابويا و ابو ادم وامير ووالدك
أسوة مسكت الدفتر وهي بتتفرج علي الصور وبين الصور كانت صورتها وهي صغيره وأسر شايلها علي درعه 
أسوة : مين الولد اللي شايلني دا 
اسر بهدوء : دا انا يا أسوة 
أسوة : ممكن تفهمني كل حاجه 
اسر بدأ يسرد ليها كل حاجه 
من كام سنه 
كان محمد الهادي راجل علي قد حاله جه من الصعيد علشان يشوف لقمة عيش في القاهره 
اشتغل عند سيف السويفي وبعد فتره اتجوز أخته بسمه السويفي أخته من الاب شخصية طماعه بالصدفه عرفت أن اخوها سيف شغال معا الما"فيا وحبت انها تشتغل معاهم وبعد فتره عرفت تشتغل معاهم وبعدها طلبت من جوزها الشغل معاها وفعلا اقنعته بكدا وبدأ شغل معاها وبعدها بفتره كانت حامل فيكي وطلب منها أنه يتجوز واحده علشان تربيكِ بعيد عنهم واتجوز بنت عمه ايمان وجابها القاهره علشان يقدر يشوفك دايما وفي مره من المرات عرف أن حياته خلاص بتخلص ف قرار يقول ل سيف السويفي عليكي وجابك عندنا ودي كانت صوره ليا معاكي بعد ما شفتك وحبيتك من وانتي ليس طفله صغيره ضحكتك كانت جميله مكنتش اعرف الحب بس سبحان من زرع حبك جو طفل ليس ١٥ سنه 
بعدها ابويا قال ل محمد أنه ظابط شرطه بس هو وسطهم علشان يعرف اخبارهم وأنه عرف بأن حيات محمد بقت منتهيا عندهم ساعتها ابويا اقترح علي ابوكِ أنه يبعد في اي دوله بس ابوكي رجع كمل علشان بسمه قالت ليه أنها حامل وبعدها بفتره جابت ليان بس جت مريضة كان"سر بسبب انها كانت في مصح"ه بتتعالج من القر "ف اللي بتبيعه لناس 
وبعدها بفتره والدك قال ل بسمه أن ليان ما"تت وانك ايمان خدتك وهربت من البلد ساعتها هي بنفسها قرارت أنها تخلص من ابويا وابوكي ولما محمد عرف بكدا راحل ل ادم وقال ل الدمياطي بأن بسمه عايزه تخلص منه ومن ابويا لكن للاسف كان الدمياطي هو رأس الاف "عي ليهم و ساعتها كنت أنا في كلية الشرطه لكن من غير ما حد يعرف غير والدك وأحمد ابن عمك وابويا 
مكملتش ايام فيها غير وعرفت أن والدي ما"ت وبعدها والدك 
مكنش معايا غير احمد صاحب عمري اللي جه من الصعيد معا والدك من اول مره جه مصر وعاش معانا في القصر و بعدها عرفت من أمير أن والده ما"ت مق"تول والسبب ادم الدمياطي وأبوه وقرار يقف جانبي ووليد صاحبي من ابتدائي وبقينا احنا الاربعه مربع اللعبه 
بعدها اتخرجت وخدت شهاده في الهندسه شكل بس علشان محدش يعرف انا مين بس بعدها ادم لعب عليا ودخلت مص"حه اتعالج من القر"ف اللي بيبيعه لناس واللي كان معايا امير وأحمد ووليد 
وفضلوا جانبي لحد ما رجعت اقف علي رجلي من تاني 
وجه وقت ولقيت الدنيا من حاوليا اتغيرت وبدأ الفسا*د يكتر بسبب ادم وبسمه 
أسوة بدموع : يعني امي هي السبب في كل دا و بابا اللي فضلت اتخيله أنه أعظم اب يطلع كدا 
اسر بهدوء : ممكن تهدي 
أسوة بدموع : اهدي ! ازاي وانا مش قادره اصدق اللي بتقوله ولو مصدقتش كلامك علشان دول اهلي يوم القيمه هقول ل ربنا اي ؟ ابويا وامي كانوا سبب في دما"ر شباب وبنات كتير اوي 
اسر بهدوء : كل واحد بيغلط احنا بشر وابوكِ عرف غلطه 
أسوة : طب وهي الهانم بسمه 
اسر : انا مش هينفع اكمل كلامي 
أسوة بسخرية: هو ليس في غير اللي انت قولته، لا والنبي كفايه عليا اوي كدا 
اسر بجدية: أسوة لازم تعرفي اني المسؤل عن القبض عنها وان الحكم عليها ممكن يكون الاع "دام 
أسوة بعدم مبالاه: هيكون قليل عليها،انا عايزه اروح ل ليان المستشفى 
اسر: حاضر بس خليها بكرا انتِ محتاجه ترتاحي شويه 
احمد بسخريه : بسم الله عليكِ 
نور كانت نازله من علي السلم وهي لابسه فستان سهره 
نور بفرحه : اي رايك 
احمد بغيظ : مش حلو 
نور بصدمه: نعم! هو اللي مش حلو 
احمد ببرود : العبايه 
نور بغيظ : اسمه درس يا فلاح 
احمد قعد علي السلم : طب بما اني فلاح قدامك خمس دقائق تكوني لابسه حاجه عدله بدل ما عرفك الفلح ازاي 
نور مسكت ديل الدريس ووقفت تنفخ 
احمد ببرود : فات منهم عشر ثواني 
نور بغيظ : يعني أنا اجهز نفسي من ساعتين وفي الاخر تقولي مش حلو 
احمد قام بعصبية مكتومه: حد قالك ياما انك خارجه معا عود جرجير، ما تظبطي يا حلوه،وبعدين قدامك حل ملوش تاني وهو انك تغيري البتاع دا واياكِ يتلبس برى القصر وحتي دي كمان لا 
نور بصدمه: نعم يعني انا اجيبه بمبلغ قد كدا وانت تقولي ميتلبش ! دا لي بق 
احمد بهدوء: استيله وحش مش عجبني 
نور بابتسامه بارده : قول انك غيران علشان كدا مش عايزني اخرج بيه 
احمد بهدوء: ايو غيران مش من حقي والا اي وبعدين أنتِ امانه عند اخوكِ لحد الفرح وبعد الجواز ابقي شوفي وشي لو نزلتي من البيت بالكلام الفاضي دا وياله اطلعي غيري والا بلاها خروج 
نور بسرعه: لا خلاص طالعه 
احمد وقف عيونه عليها وهي طالعه علي السلم 
شكله كان تحفه بس نقول اي القلب بما يحكم علينا 
احمد بصوت مسموع : ماشي يا سيده لما خليتك مستكه 
نور بغيظ : اسكت يا لاه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ساقول بأن البداية كانت دائما منك ولكنها الآن ستبدأ من عندي 
في مستشفى السويفي 
اسر بهيبه دخل المستشفى 
الدكتور اول ما لمح اسر ساب كل حاجه و مشي وراء 
أسوة كانت ماسكه في ايد اسر من خوفها لكن هو كان ماسك فيها من حبه 
الدكتور بتوتر : نورت يا اسر باشا 
اسر : ليان عامله اي 
الدكتور : بقت احسن بعد ما جبنا ليها الدكتور تشالي من امريكا 
اسر دخل اوضة ليان 
واسوة معا 
ليان بابتسامه: بابا وحشتني 
اسر بحب ساب أيده من اسوة وجري عليها : حبيبت بابا عامله اي وحشاني اوي 
ليان : انت كنت فين كل دا 
أسوة كانت واقفه تمتع نظرها بحب اسر ليها ولاختها فضلت تفكر لو مكنش اسر موجود كان ممكن يحصل أي ؟ 
اسر بهدوء: كنت في مشوار مهم تبع الشغل 
ليان بابتسامه: وخلصت الشغل صح 
اسر بابتسامه: صح 
ليان بحماس : يبقي نخرج انا زهقت من المستشفى عايزه اروح البيت وعايزه اقعد معا نور وكمان اروح المدرسه بتاعتي 
اسر بهدوء: حاصر بس اطمن عليكي من الدكتور 
أسوة مسحت دموعها مجرد ما اسر كان بيشاور ليها تقرب منهم 
اسر : ليان طبعا انتي عارفه أسوة 
ليان بابتسامه: ايو دي مراتك 
اسر بابتسامه هادئه: و أسوة تبقي اختك 
ليان بعدم فهم: زي نور ؟ 
اسر بتوضيح : لا قصدي أنها اختك انتي زي انا ونور 
ليان بصت لـ أسوة لكن أسوة كانت واقفه وهي خايفه من رد فعل ليان 
لحد ما لقت ليان 
ليان بابتسامه: عارفه وانا فرحت اوي 
اسر واسوة كانوا واقفين مصدومين 
اسر باستغراب: يعني انتي كنتي عارفه 
ليان هزت راسها بمعني ايو 
أسوة بتوتر: من مين ؟ 
احمد بابتسامه: مني انا هو انا مش ابن عمها وبعدين مالكم كدا 
اسر : قولت ليها امته 
احمد بهدوء: اول ما دخلت المستشفى بعدها جيت شفتها وقولت لها أن أسوة اختها 
ليان بابتسامه: وانا زعلت علشان انت مقولتش ليا بس بعدين فرحت علشان بقي عندي اخت زيك 
أسوة بحب ودموع : حقك عليا يا نور عيني بس والله انا كمان مكنتش اعرف ان ليا اخوات غير ابراهيم 
ليان بابتسامه وهي بتطبطب علي ضهرها:  متعيطيش ،علشان اسر بيعيط 
أسوة اتفجئت من رد ليان ف سابت ليان وهي بتبص علي أسر اللي لقته بيحاول يمسك نفسه علشان ميضحكش عليها 
أسوة بغيظ منه : اضحك يا اسر كاتم الضحكه لي 
اسر بضحك : اصل بصراحه مكنتش اعرف ان عندك كل الدموع دي وكمل بسخرية دا لو نهر كان خلص 
احمد بسخريه : ملكش دعوه باختي يا اسر ،هي معرفه انها نكد ،نكدي يا روحي برحتك 
أسوة بغيظ منهم وقفت وقربت من أسر تضر*به بس اسر خدها في حض*نه بدون اي كلام 
أسوة بكسوف : ااسر 
اسر بصوت مهموس بس خبيث : دلوقتي ليكي الحريه ف البعد 
أسوة بخوف من البعد اتكلمت بسرعه : بس انا بحبك ومش عايزه ابعد عن....
اسر بابتسامه : كملي مش عايزه اي 
أسوة بدموع : انا مش عايزه ابعد عنك انا عرفت أن لو مكنتش موجود في حياتي كان زماني ميـ
اسر بسرعه : مش عايزه اسمعها منك مهم حصل 
نور بابتسامه: طب اي نقول مبروك 
احمد : بس انا مش موافق 
اسر ببرود: مش بمزاجك 
احمد بهدوء: انا بتكلم جد 
أسوة بخوف : لي 
نور و أسوة كانوا واقفين منتظرين رد اسر 
لكن اتفاجوا من رد احمد 
احمد برجاء : والنبي اتجوز نور انا كمان 
اسر بعصبية مكتومه: كنت عارف انك استغلالي يا كل*ب 
احمد : يا عم اللي نفسك فيه قوله بس اتجوزها 
اسر بحب : موافق 
بعد سنه 
وبعد ما بسمه ما*تت من المخد*رات و شادي اتسج*ن 
وادم دخل مصح*ه بعد ما حاولت قت*ل بسمه وتم الكشف عليه اتحول لي مصح*ه عقليه ونفسيه 
وبعد مرور سنه علي أسر و أسوة 
النهارده فرح احمد ونور 
و وليد و هاجر وامير و فرح 
أسوة بتوتر : يا اسر شكلي وحش بسبب بطني والحمل 
أسوة كانت واقفه قدام المرايا وهي بتشوف شكلها في الفستان 
اسر بإصرار: ما هو انسي انك تلبسي حاجه غير دا وكمل وهو بيحضنها وبعدين يا ستي انتي جميله في كل حلاتك 
أسوة بحب : بجد يعني مش هتبص لغيري 
اسر بسخرية : دا علي اساس انك سايبه ليا فرصه واحده 
أسوة بضحكه خبيثه: مانا يا حبيبي خايفه عليك منهم 
اسر ببرود: ماهو واضح اني عيل علشان كدا خايفه عليا منهم 
أسوة بعدت عنه وهي بتقول : طب ياله ننزل زمان العرائس خلصوا 
اسر مسك ايديها ونزل بيها 
وأحمد ماسك ايد نور 
وامير ماسك ايد فرح 
ووليد ماسك ايد هاجر 
احمد بسخريه : اهو العريس نزل 
وليد كمل : لا واحنا اللي واقفين مستنيه 
امير بعصبية مكتومه: هو ان
ت يا ابني حالف بالله لتنكد علينا 
اسر ببرود: ايو ولم نفسك انت وهو احسن ليكم 
التلاته : اسفين يا صلاح 
اسر ببرود: طب ياله بينا 
الكل خرجوا وسط الفرح والسرور 
لحد ما وصلو القاعه وكل من احب معا من يُحب 
تمت بحمدلله

خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇

تعليقات